Takatě chybí náhradní díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Problém vadných airbagů společnosti Takata není ani po letech uzavřenou záležitostí. Místo výměny se někdy na palubní desku lepí upozornění.
Takatě chybí náhradní  díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Už 11 mrtvých a nejméně 184 zraněných činí podle amerických orgánů bilance vadných airbagů japonské firmy Takata.

Nyní zámořské ministerstvo dopravy zesílilo tlak na tohoto výrobce, aby urychlil výměnu vadných komponent. „Nad situací neustále udržujeme velmi přísný dohled. Chceme, aby airbagy Takata byly vyměněny co nejrychleji,“ uvedl Anthony Foxx, americký ministr dopravy.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Kvůli vadným komponentům airbagů se může stát, že v případě dopravní nehody nezafunguje a neochrání posádku automobilu. V horším případě ale hrozí i to, že se airbag samovolně aktivuje.

Aktuálně se problém týká šesti automobilek. Například Toyota už svým dealerům dala řadu netradičních pokynů. Některým vozům airbagy deaktivovala a na palubní desku u spolujezdce umístila samolepku s doporučením zde nesedět. Times navíc už dříve přišel s informací, že japonská automobilka a společnost Takata o problému vědí od roku 2004, původně ale nikoho neinformovaly.

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

Nejmasivnější svolávací akce v historii automobilového průmyslu ovlivnila 42 milionů automobilů. „Pracujeme na urychlení celého procesu a věnujeme tomu veškeré naše úsilí. Abychom problém vyřešili co nejdříve, neustále navyšujeme výrobní kapacitu náhradních souprav airbagů,“ uvedl Jared Levy, mluvčí společnosti Takata.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků