Takatě chybí náhradní díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Problém vadných airbagů společnosti Takata není ani po letech uzavřenou záležitostí. Místo výměny se někdy na palubní desku lepí upozornění.
Takatě chybí náhradní  díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Už 11 mrtvých a nejméně 184 zraněných činí podle amerických orgánů bilance vadných airbagů japonské firmy Takata.

Nyní zámořské ministerstvo dopravy zesílilo tlak na tohoto výrobce, aby urychlil výměnu vadných komponent. „Nad situací neustále udržujeme velmi přísný dohled. Chceme, aby airbagy Takata byly vyměněny co nejrychleji,“ uvedl Anthony Foxx, americký ministr dopravy.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Kvůli vadným komponentům airbagů se může stát, že v případě dopravní nehody nezafunguje a neochrání posádku automobilu. V horším případě ale hrozí i to, že se airbag samovolně aktivuje.

Aktuálně se problém týká šesti automobilek. Například Toyota už svým dealerům dala řadu netradičních pokynů. Některým vozům airbagy deaktivovala a na palubní desku u spolujezdce umístila samolepku s doporučením zde nesedět. Times navíc už dříve přišel s informací, že japonská automobilka a společnost Takata o problému vědí od roku 2004, původně ale nikoho neinformovaly.

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

Nejmasivnější svolávací akce v historii automobilového průmyslu ovlivnila 42 milionů automobilů. „Pracujeme na urychlení celého procesu a věnujeme tomu veškeré naše úsilí. Abychom problém vyřešili co nejdříve, neustále navyšujeme výrobní kapacitu náhradních souprav airbagů,“ uvedl Jared Levy, mluvčí společnosti Takata.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků