Takatě chybí náhradní díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Problém vadných airbagů společnosti Takata není ani po letech uzavřenou záležitostí. Místo výměny se někdy na palubní desku lepí upozornění.
Takatě chybí náhradní  díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Už 11 mrtvých a nejméně 184 zraněných činí podle amerických orgánů bilance vadných airbagů japonské firmy Takata.

Nyní zámořské ministerstvo dopravy zesílilo tlak na tohoto výrobce, aby urychlil výměnu vadných komponent. „Nad situací neustále udržujeme velmi přísný dohled. Chceme, aby airbagy Takata byly vyměněny co nejrychleji,“ uvedl Anthony Foxx, americký ministr dopravy.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Kvůli vadným komponentům airbagů se může stát, že v případě dopravní nehody nezafunguje a neochrání posádku automobilu. V horším případě ale hrozí i to, že se airbag samovolně aktivuje.

Aktuálně se problém týká šesti automobilek. Například Toyota už svým dealerům dala řadu netradičních pokynů. Některým vozům airbagy deaktivovala a na palubní desku u spolujezdce umístila samolepku s doporučením zde nesedět. Times navíc už dříve přišel s informací, že japonská automobilka a společnost Takata o problému vědí od roku 2004, původně ale nikoho neinformovaly.

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

Nejmasivnější svolávací akce v historii automobilového průmyslu ovlivnila 42 milionů automobilů. „Pracujeme na urychlení celého procesu a věnujeme tomu veškeré naše úsilí. Abychom problém vyřešili co nejdříve, neustále navyšujeme výrobní kapacitu náhradních souprav airbagů,“ uvedl Jared Levy, mluvčí společnosti Takata.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků