Takatě chybí náhradní díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Problém vadných airbagů společnosti Takata není ani po letech uzavřenou záležitostí. Místo výměny se někdy na palubní desku lepí upozornění.
Takatě chybí náhradní  díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Už 11 mrtvých a nejméně 184 zraněných činí podle amerických orgánů bilance vadných airbagů japonské firmy Takata.

Nyní zámořské ministerstvo dopravy zesílilo tlak na tohoto výrobce, aby urychlil výměnu vadných komponent. „Nad situací neustále udržujeme velmi přísný dohled. Chceme, aby airbagy Takata byly vyměněny co nejrychleji,“ uvedl Anthony Foxx, americký ministr dopravy.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Kvůli vadným komponentům airbagů se může stát, že v případě dopravní nehody nezafunguje a neochrání posádku automobilu. V horším případě ale hrozí i to, že se airbag samovolně aktivuje.

Aktuálně se problém týká šesti automobilek. Například Toyota už svým dealerům dala řadu netradičních pokynů. Některým vozům airbagy deaktivovala a na palubní desku u spolujezdce umístila samolepku s doporučením zde nesedět. Times navíc už dříve přišel s informací, že japonská automobilka a společnost Takata o problému vědí od roku 2004, původně ale nikoho neinformovaly.

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

Nejmasivnější svolávací akce v historii automobilového průmyslu ovlivnila 42 milionů automobilů. „Pracujeme na urychlení celého procesu a věnujeme tomu veškeré naše úsilí. Abychom problém vyřešili co nejdříve, neustále navyšujeme výrobní kapacitu náhradních souprav airbagů,“ uvedl Jared Levy, mluvčí společnosti Takata.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků