Takatě chybí náhradní díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Problém vadných airbagů společnosti Takata není ani po letech uzavřenou záležitostí. Místo výměny se někdy na palubní desku lepí upozornění.
Takatě chybí náhradní  díly do vadných airbagů. Řešením je samolepka

Už 11 mrtvých a nejméně 184 zraněných činí podle amerických orgánů bilance vadných airbagů japonské firmy Takata.

Nyní zámořské ministerstvo dopravy zesílilo tlak na tohoto výrobce, aby urychlil výměnu vadných komponent. „Nad situací neustále udržujeme velmi přísný dohled. Chceme, aby airbagy Takata byly vyměněny co nejrychleji,“ uvedl Anthony Foxx, americký ministr dopravy.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Kvůli vadným komponentům airbagů se může stát, že v případě dopravní nehody nezafunguje a neochrání posádku automobilu. V horším případě ale hrozí i to, že se airbag samovolně aktivuje.

Aktuálně se problém týká šesti automobilek. Například Toyota už svým dealerům dala řadu netradičních pokynů. Některým vozům airbagy deaktivovala a na palubní desku u spolujezdce umístila samolepku s doporučením zde nesedět. Times navíc už dříve přišel s informací, že japonská automobilka a společnost Takata o problému vědí od roku 2004, původně ale nikoho neinformovaly.

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

Nejmasivnější svolávací akce v historii automobilového průmyslu ovlivnila 42 milionů automobilů. „Pracujeme na urychlení celého procesu a věnujeme tomu veškeré naše úsilí. Abychom problém vyřešili co nejdříve, neustále navyšujeme výrobní kapacitu náhradních souprav airbagů,“ uvedl Jared Levy, mluvčí společnosti Takata.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků