Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Když jede, slyšíte ho na opravdu velkou vzdálenost. Když projede okolo vás, budete na něj ještě dlouho vzpomínat.

Aston Martin Vantage si užívá svou chvíli na výsluní. Lidé ho totiž milují. Vozy této značky většinou neplatily za velké sportovce, spíše za stylová GT. To se ale změnilo s příchodem sportovního modelu Vantage, který zákazníkům nabízí ultimátní řidičské náčiní. O jeho nejnovější ostré verzi AMR to ale platí dvojnásob.

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Základnímu Vantage bije pod kapotou dvakrát přeplňované srdce AMG 4.0 litru, které produkuje výkon 375 kW (510 koní). Motor je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. K dokonalosti tak chybělo jediné. Přidat třetí pedál.

Opustit dav a vzdát se faktu, že s automatickou převodovkou je člověk rychlejší, byl určitě odvážný krok. A ono vlastně proč ne. V tomto segmentu teď půjde o unikátního jednorožce, který neposlouchá předpisy a maximální čísla dynamiky, ale ty opravdové zatvrzelé puristické řidiče.

Nový Aston Martin Vantage AMR si tak můžete koupit se sedmistupňovou manuální převodovkou. Jednička se řadí k sobě dolu a dvojka a trojka jsou proti sobě. Toto řešení můžete znát z řady starších sportovních aut. Podle polohy spojky pak dokáže přidávat i meziplyny. AMR ale není jen o převodovce. Elektronický samosvor a adaptivní tlumiče jsou samozřejmostí.

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Díky manuální převodovce se musel stáhnout vrchol točivého momentu z 685 N.m na 625 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak zhoršilo o čtyři desetiny, respektive výsledná hodnota je 4 vteřiny. Vadí to ale někomu? Aston Martin Vantage AMR vznikne pouze jako 200kusová série. Ostatní ale nemusí zoufat, manuál se podívá i do obyčejného Vantage příští rok.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 95 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků