Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Když jede, slyšíte ho na opravdu velkou vzdálenost. Když projede okolo vás, budete na něj ještě dlouho vzpomínat.

Aston Martin Vantage si užívá svou chvíli na výsluní. Lidé ho totiž milují. Vozy této značky většinou neplatily za velké sportovce, spíše za stylová GT. To se ale změnilo s příchodem sportovního modelu Vantage, který zákazníkům nabízí ultimátní řidičské náčiní. O jeho nejnovější ostré verzi AMR to ale platí dvojnásob.

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Základnímu Vantage bije pod kapotou dvakrát přeplňované srdce AMG 4.0 litru, které produkuje výkon 375 kW (510 koní). Motor je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. K dokonalosti tak chybělo jediné. Přidat třetí pedál.

Opustit dav a vzdát se faktu, že s automatickou převodovkou je člověk rychlejší, byl určitě odvážný krok. A ono vlastně proč ne. V tomto segmentu teď půjde o unikátního jednorožce, který neposlouchá předpisy a maximální čísla dynamiky, ale ty opravdové zatvrzelé puristické řidiče.

Nový Aston Martin Vantage AMR si tak můžete koupit se sedmistupňovou manuální převodovkou. Jednička se řadí k sobě dolu a dvojka a trojka jsou proti sobě. Toto řešení můžete znát z řady starších sportovních aut. Podle polohy spojky pak dokáže přidávat i meziplyny. AMR ale není jen o převodovce. Elektronický samosvor a adaptivní tlumiče jsou samozřejmostí.

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Díky manuální převodovce se musel stáhnout vrchol točivého momentu z 685 N.m na 625 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak zhoršilo o čtyři desetiny, respektive výsledná hodnota je 4 vteřiny. Vadí to ale někomu? Aston Martin Vantage AMR vznikne pouze jako 200kusová série. Ostatní ale nemusí zoufat, manuál se podívá i do obyčejného Vantage příští rok.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků