Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Když jede, slyšíte ho na opravdu velkou vzdálenost. Když projede okolo vás, budete na něj ještě dlouho vzpomínat.

Aston Martin Vantage si užívá svou chvíli na výsluní. Lidé ho totiž milují. Vozy této značky většinou neplatily za velké sportovce, spíše za stylová GT. To se ale změnilo s příchodem sportovního modelu Vantage, který zákazníkům nabízí ultimátní řidičské náčiní. O jeho nejnovější ostré verzi AMR to ale platí dvojnásob.

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Základnímu Vantage bije pod kapotou dvakrát přeplňované srdce AMG 4.0 litru, které produkuje výkon 375 kW (510 koní). Motor je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. K dokonalosti tak chybělo jediné. Přidat třetí pedál.

Opustit dav a vzdát se faktu, že s automatickou převodovkou je člověk rychlejší, byl určitě odvážný krok. A ono vlastně proč ne. V tomto segmentu teď půjde o unikátního jednorožce, který neposlouchá předpisy a maximální čísla dynamiky, ale ty opravdové zatvrzelé puristické řidiče.

Nový Aston Martin Vantage AMR si tak můžete koupit se sedmistupňovou manuální převodovkou. Jednička se řadí k sobě dolu a dvojka a trojka jsou proti sobě. Toto řešení můžete znát z řady starších sportovních aut. Podle polohy spojky pak dokáže přidávat i meziplyny. AMR ale není jen o převodovce. Elektronický samosvor a adaptivní tlumiče jsou samozřejmostí.

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Díky manuální převodovce se musel stáhnout vrchol točivého momentu z 685 N.m na 625 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak zhoršilo o čtyři desetiny, respektive výsledná hodnota je 4 vteřiny. Vadí to ale někomu? Aston Martin Vantage AMR vznikne pouze jako 200kusová série. Ostatní ale nemusí zoufat, manuál se podívá i do obyčejného Vantage příští rok.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 2 příspěvky
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků