Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Když jede, slyšíte ho na opravdu velkou vzdálenost. Když projede okolo vás, budete na něj ještě dlouho vzpomínat.

Aston Martin Vantage si užívá svou chvíli na výsluní. Lidé ho totiž milují. Vozy této značky většinou neplatily za velké sportovce, spíše za stylová GT. To se ale změnilo s příchodem sportovního modelu Vantage, který zákazníkům nabízí ultimátní řidičské náčiní. O jeho nejnovější ostré verzi AMR to ale platí dvojnásob.

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Základnímu Vantage bije pod kapotou dvakrát přeplňované srdce AMG 4.0 litru, které produkuje výkon 375 kW (510 koní). Motor je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. K dokonalosti tak chybělo jediné. Přidat třetí pedál.

Opustit dav a vzdát se faktu, že s automatickou převodovkou je člověk rychlejší, byl určitě odvážný krok. A ono vlastně proč ne. V tomto segmentu teď půjde o unikátního jednorožce, který neposlouchá předpisy a maximální čísla dynamiky, ale ty opravdové zatvrzelé puristické řidiče.

Nový Aston Martin Vantage AMR si tak můžete koupit se sedmistupňovou manuální převodovkou. Jednička se řadí k sobě dolu a dvojka a trojka jsou proti sobě. Toto řešení můžete znát z řady starších sportovních aut. Podle polohy spojky pak dokáže přidávat i meziplyny. AMR ale není jen o převodovce. Elektronický samosvor a adaptivní tlumiče jsou samozřejmostí.

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Díky manuální převodovce se musel stáhnout vrchol točivého momentu z 685 N.m na 625 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak zhoršilo o čtyři desetiny, respektive výsledná hodnota je 4 vteřiny. Vadí to ale někomu? Aston Martin Vantage AMR vznikne pouze jako 200kusová série. Ostatní ale nemusí zoufat, manuál se podívá i do obyčejného Vantage příští rok.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků