Tak už i ve Stockholmu "ujeli": za vjezd do města se platí mýtné

42 komentářů

RadekP
6. ledna • 19:36

Prostě platím za zboží, a i prostor k odstavení auta nebo k jízdě auta to zboží je. A v cetru města je to zboží nedostatkové, tudíž přirozeně za peníze. Ostatně v době, kdy centra evropských měst vznikala, si jízdu na koni či dokonce v kočáře mohl dovolit jen málokdo, drtivá většina chodila pěšky - proto se neřešila otázka nákladů na prostor, protože ten prostor tolik nechyběl.
Samozřejmě je sprosté mít dvojí ceny (cizinec zdarma - domácí platí).
Ve Stockholmu jsem 10 let nebyl, ale tehdy mne zaujaly pěší zóny a pruhy pro cyklisty - nesrovnatelné s Prahou (zde je za 15 let svobody vybudováno pár km, na kterých se tlučou důchodci se psy, rolleři a davy cyklistů), rozhodně to není něco na dojíždění a ještě k tomu do centra.
Nejefektivnější způsob jak dostat lidi do centra je mít slušný systém VHD. Ta kapacita je prostě s auty nesrovnatelná, to by se jinak musela z každé 2 ulice udělat menší magistrála.
No a jak to s kypícím životem v Sokolské, Legerově, Rumunské a podobných stokách vypadá, vidíte to sami. Rozhodně žádé atraktivní místo k životu, nebo i jen zábavě.
I na té pěší zóně jsou nájmy x-krát vyšší, než někde na okraji města, kde je mimoúrovňový sjezd na bezplatné parkoviště Takže tak jednoduché to s tím zhoubným vlivem zákazu aut asi nebude.
Myslím, že ten prostor, který v centru zabírají auta, by byl využitelný i jinak a lépe. Jenže je to zároveň proti mému přesvědčení, co nejméně lidem nařizovat a omezovat. U nově zaváděných omezení je špatné, že se dotknou majetku lidí, o kterých je takto shora rozhodnuto.
Na druhou stranu, tím že vyžaduji prostor pro své jedoucí i stojící auto - omezuji druhé. Znečišťováním vzduchu také, hlukem také. Ale těžko to přesně kvantifikovat.
 
Uvítal bych příklad nějakého evropského města, které nebylo (tak jako Praha) postaveno na zelené louce s ohledem na současnou úroveň IAD, a dá se o něm říci, že je jeho centrum příjemné místo k životu nebo alespoň té zábavě :o) a současně tam neexistuje mýtné, parkovné, prostě vjezd i stání bez omezení.

Forgiver
5. ledna • 18:09

V komentari pjandy na stockholmskou novinku je spousta nesmyslu a nepochopeni.
Tahat peníze z kapes těm, kteří platí daně (a ve Švédsku sakra velké) za to, aby mohli ve své zemi a svém městě žít a pracovat
Je preci moznost jet MHD, kdyz bude v centrech mest mene aut, mozna se tam pak bude lepe zit
nechme do centra jezdit pouze ty, kteri zde bydli a pracuji
U rezidentu by to jeste bylo proveditelne, ale jak si pjanda predstavuje prokazovani pracoviste ? Napadlo ho vubec, jak velka by musela byt instituce, ktera by to posuzovala a vydavala povoleni ? A podle ceho ? Sidla firmy ? Nebo mista pracoviste ? A kolik lidi by to muselo kontrolovat ? Meli by na parkovani pravo treba i studenti u sve skoly v centru ?
Jde-li o ekologii, omezme provoz, ja nejsem proti.........ale neresme to penezi
penezi se to resi prave docela dobre, prirozene odrazuje pouzivat v centru auto, v pripade potreby ale NIKOMU NEZAKAZUJE vjezd do centra. Je pak kazdeho vec, jak na kolik si ceni svou potrebu a nutnost jet do centra autem.
Automobilismus je prostě běžnou součástí našeho každodenního života. Centrum města není (a nebo alespoň nebývalo...) centrem proto, aby si zde turisté pořizovali snímky katedrál, ale mělo by být centrem obchodu, kultury, života.
Nevim odkud jste, ja jsem z prahy. Tam MHD prepravi denne okolo 1 mil osob. Kdyby kazdy nad 18 let jel do centra autem, tak by se to centrum rovnou mohlo zbourat a na jeho miste postavit patrove parkace. Kvuli cemu by tam ale potom lidi jezdili, to nevim. Autem do centra nelze jezdit naprosto neregulovane, z prosteho duvodu, ze se tam ty auta PROSTE NEVEJDOU. dnes se to resi zpoplatnenim parkovani (muzeme v tomto systemu samozrejme najit spustu nespravedlnosti). Myto je dalsi zpusob - pro vsechny rovny, jak provoz v centru regulovat.
Co z toho se v centru bude dít, když jej nikdo ze Švédů nebude navštěvovat? Odpověď je prostá: Nic. Všichni raději zamíří do obchodních center na periferiích, které se dříve nebo později stanou novými centry měst. Kdo by co dělal v "centru", kde nebudou žádní lidé
No schvalne, jestli po zavedeni myta bude jeste mozno spatrit v centru stockholmu Sveda Problem presunu obchodu do center na periferii je mnohem slozitejsi a nesouvisi jen v pristupu autem. Osobne si myslim, ze v centru maji misto spis mensi znackove obchody, ktere se mnohem lepe obchazeji pesky. Opet jen pro predstavu: Kolik by muselo byt v centru parkovacich mist a jak by asi vypadala hustota provozu, kdyby napr. v predvanocnich nakupech bylak kazda osoba v te tlacenici ve meste autem ??
 
Odrazovat pak od návštěvy centra (co si budeme povídat, kdo je zvyklý na auto, zajede do centra autem nebo vůbec ne)
Tak jestli ten navrh namichnul podobne uvazujici lidi, tak asi splnil svuj ucel. Co si budeme povidat.
Hazardovat s přízní utráceníchtivých cizinců nebudeme, ale domácí pěkně zkasírujeme - Švéd totiž nemá na výběr, třeba Němec by si vjezd do města dvakrát rozmýšlel.
Slabe souvisejivi blabol - pjanda by se radeji nemel poustet ani do jednoduchych ekonomickych uvah. Nemyslim si, ze obchody z v centru Stockh. ziji predevsim z nemeckych turistu, kupni sila Svedu je vysoka, tudiz nejak mi nedochazi ta "vycuranost".

luckhash
6. ledna • 8:52

Přesně tak, naprosto souhlasím, s tímto komentářem. Pan Janda za poslední měsíc už podruhé ujel. Všechny argumenty, které tu lidí popisují, lze aplikovat na malá města v čr. Kdo však někdy jel do centra prahy autem, ví o čem mluvím. Tak když na to nemam, holt sednu do "socky" a dojedu si do centra autobusem, metrem, tramvaji. Vím, že jezdit mhd je pro hodně z vás neskutečná představa, ale třeba v praze, už velmi často potkávám v metru lidi podobného typu jako v těch nejnablízkanějších bavorácích. Navíc je zde možnost nechat auto na záchytných parkovištích u metra(které jsou např. na černém mostě každé ráno zaplněná, a také se to lidi museli nejdřív naučit, protože po otevření tam nikdo nestavěl.). MHD je v praze jednoznačně rychlejší, a to na jakoukoliv vzdálenost, než auto. (vyjímkou je samozřejmě noc). Dál se k tomu nebudu vyjadřovat...protože to ej jako nošení dříví do lesa. Ještě jeden malý příklad. Muj bratr bydlel v holešovicích, a pracuje na pankráci. (pro neznalé, asi 15min. jízdy metrem, bez přestupu)..myslíte, že jezdil metrem? ne...autem, hodně přes pul hodiny, smradil se silným dieslem každej den tam a zpátky..ted si dejte otázku co přinutí tyto lidi jezdit sockou?jedině to mítné...každej odbroník z oboru dopravy vám potvrdí že poplatek za vjezd do centra je jednoznačně kladná záležitost.a nemůžete srovnávat dvou milionový stockholm nebo prahu s českými budějovicemi(tam by to třeba chtělo jiný přístup, uznávám)....
jo BTW. možná dyž se veřejnosti řekne že nová tramvaj v praze je od Porscheho (to není vtip:) , tak se počet cestujícíh zvedne ..:o)

ACE.
6. ledna • 2:07

Jak je vidět, tak se spousta lidí dokáže stotožnit i s naprostejma kravinama pokud sou podány se suverenitou a zapůsobí se na argument finanční stránky, tak dost lidí vypne a názory bezmyšlenkovitě převezme.

Cyril Hue
5. ledna • 18:53

Mel jsem to stesti ve Skandinavii nejaky cas zit a pracovat a typ pana Jandy s podobnym nazorem by se tam brzo stal spolecensky vydedenec, prinejmensim clovek obecne povazovany za primitiva.. Bohuzel pan Janda aspol. je typicky obrazem densiho maleho Cechackovstvi a tak muze tvrdit, ze mluvi za vetsinu, bohuzel..

Cyril Hue
5. ledna • 15:40

Svoboda chapana Chechem chapana jako, ze JA muzu jezdit, zapachat, hlucet, ohrozovat chodce a cyklisty tot moje pravo!

Svedum se ta investice vrati sice ne za rok nebo za pet, ale v dlouhodobem horizontu usetri na zdravotnich nakladech, odnauci lidi zlozvykum a pripravi je na budouci svet s minimalnim podilem individulani dopravy zkrzeva vycerpani fosilnich zdroju..

Kdo zil ve vyspelem svete si jen pochvaluje bezpecnou jizdu na kole 24/7 po meste pripadne moznost nalozit kolo na primestsky bus ci vlak.

Cechacci opet v tomto clanecku a diskuzi ukazali na svoji kulturni zaostalost za kterou v budoucnu opet krute zaplati.

Skyline
5. ledna • 16:08

Dobrej pokus o provokaci, ale v zemi, kde se na kole neda jezdit v podstate 6 mesicu v roce ti to nikdo nesezere.

Cyril Hue
5. ledna • 17:12

Ve Skandinavii se jezdi na kole celej rok do prace, skoly na nakup, snih mraz obleva nikomu to neva.. Takze smula za bordel v CR si muzou jen Cesi sami netrebe se vymlouvat na zimu..

Skyline
5. ledna • 20:44

Naprosty nesmysl. Bohuzel, reklama na Internet Expres asi zabrala a kdyz "Franta a Pepa sice nevytahli paty z vesnice, ale vsechno vedi", kdejaky Cyril Hue si mysli, ze je to pravda. No nic hochu, chce to makat, abys taky mel na auto a nemusel na autoserveru zavistive slintat naproste kraviny. Bez radsi za svyma kumpanama sem: www.kscm.cz, tam je takovych spousta a budete si rozumet (jestli uz tam pravidelne neprispivas, coz by me neprekvapilo).

Cyril Hue
5. ledna • 21:50

Misto argumentu lacine nadavky a recicky kolem. Typicky Cechacek jak predvidatelne..

Duck
5. ledna • 17:26

Jo jasne. "snih, mraz, obleva nikomu to neva" Bez se radsi zahrabat. Zive si dovedu predstavit jak 8lety decko jede v zime do skoly na kole, nebo babicka na nakup...

Cyril Hue
5. ledna • 18:49

8lete decko stejne jako duchodce muze jit do skoly nebo na nakup v zime pesky v pohode. Ovsem za predpokladu, ze jeho rodice nebyli idioti a neodstehovali se do satelitniho mestecka..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
5. ledna • 20:50

Auto nemas, na domek v satelitnim meste taky nedosahnes, povez, co jeste vsem kolem sebe zavidis?
 
PS: ve Skandinavii nejsou jen mesta (zkus se na tom netu podivat poradne). Takze i tam jsou idioti, kteri bydli na periferiich a dokonce i na VESNICICH! Hrozni blbci, fakt.

mlok
5. ledna • 15:23

jak zas budu jezdit na motorce ... parkovani zadara, kdekoli ... ted je zima, jezdim autem ... pokud ho ovsem nekde zaparkuju... des ... ale u nas v LBC uz sem si zvykl ... dyz vi clovek kde parkovat tak to ma tak 10m pesky... jinak otres ... parkovaci mista treba ve krovi po rozbouranem baraku, na trave ... vsude kde muze kdokoli postavit auto ... botickometi vsude ... ale ve vedlejsi ulici kde je zakaz zastaveni neni ani jedna boticka i kdyz tam je plno aut ...

Riccardo
5. ledna • 11:52

Konečně mohu po dlouhé souhlasit s názorem pana Jandy
Nejlepší je prostě omezit parkovací místa. Když není kde zaparkovat, tak tam logicky nikdo nepojede (respektive jednou dvakrát to zkusí a pak se na to vykašle). Firmy a residenti by měli své místa zajištěné a cizáci jim tam parkovat nesmí.

meme
5. ledna • 11:34

Mne sa zatial najviac pacilo riesenie v Belgicku, myslim ze mesto sa volalo Bruge. Na okraji mesta postaveny obrovsky parkovaci dom, kde celodenne statie vyslo na 2.50€. Po predlozeni parkovacieho listka v pokladni MHD mi dali celodenne listky zadarmo - myslim ze by mi ich dali pre max. 5 osob. Parkovanie v centre by ma vyslo 2.50 na hodinu. Neviem ako mali riesenych rezidentov.
 
Prikladom absolutne nevhodneho riesenia je u nas Zilina. Centrum je (co sa tyka parkovania) ohranicene velmi siroko a hodinka statia stoji 40 Sk. Dalej nasleduje sirsie centrum (siaha az takmer po cedule zaciatku mesta) a tam sa plati myslim 20 Sk za hodinu. Rezidenti si musia kupit kartu, ale dostanu ju iba na 1 auto! Ak ma auto manzelka, ma smolu, plati parkovne. Vysledkom je, ze z pesej zony miznu obchody a nahradzuju ich vietnamski predajcovia s kvalitnym (vice carka - vice adidas) textilom a obuvou. Krachuju kina, do divadla aj tak nikto nechodil.
 
Bratislava zostava asi poslednym mohykanom, platime 10 Sk v pracovne dni od 8.00 do 16.00. Smolu mame iba my, rezidenti. Karta na rok stoji cca 1.700 Sk, pre firmy nieco cez 5.500 Sk. Ja sice v centre byvam, mam vsak firemne auto, takze by som mal platit 5.500,-. S tym som ich poslal do haja, firmu mame mimo centra, lenze oni to vydavaju na auto, nie na osobu... Kazdopadne si vsak myslim ze Bratislavsky system je este v celku prijatelny.

Martin Kalenda
6. ledna • 0:17

no v belgii je pak jejich chip%kin jenze jak ho sezene cizinec v nedeli v 20:00 ?

nik
5. ledna • 10:45

No ono je to ještě horší, nežli se zde píše. Až budeme vyhnáni z center měst, tak se pokusíme utéci do přírody, ale ouha - brzy zaplatíš polatek za každý ujetý kilometr po dálnici nebo silnici, dojedeš do cíle a chceš se projít třeba Prachovskými skalami? Zaplať, zaplať dvakrát - nejprve za parkování a potom za vstup do těch Prachovských skal. A brzy se dočkáme vstupného do Krkonoš, na Šumavu, nakonec budeme za vstup do center měst platit i jako pěší. Tak se ptám, komu vlastně tahle země patří? Nefinancujeme si náhodou všechnu péči o krajinu svými daněmi? Kde bere vrchnost tu drzost zpoplatňovat všechno to, co přirozeně patří občanům této země? Nebo plaťme na místě za všechno, co spotřebováváme, ale pak je na místě zrušit veškeré daně.

Skyline
5. ledna • 11:09

"...brzy zaplatis poplatek...zaplat za Prachovske skaly..."
 
Za ty uz se plati, stejne jako za temer vsechna zajimava mista v CR. Neodvazuji se ovsem tvrdit, ze je to uplne spatne - hrady a zamky, ktere spravuje pamatkovy urad, maji taky vstupne. Jiste, priroda potrebuje (nejspis) nizsi naklady na "udrzbu", nez hrad, ale ma to nekolik hacku:
 
1) lidi jsou dobytek, je tedy potreba zamestnat nekoho, kdo na ne bude davat pozor (a toho nekoho je samozrejme potreba platit)
2) nejsou-li spravci hovada, investuji vybrane penize zpet - krasnym prikladem je Adrspach, vse je ciste, udrzovane, skoro se chce rict, ze to tam nevypada jako v CR
3) co si budem povidat, stat si rad nahrabe vsude, ten cesky vsak neni jediny - jde jen o to, co za ty prachy clovek dostane. Napriklad v USA se taky plati za vse - u vchodu ale clovek dostane planek a vse je prehledne znaceno, cesty jsou udrzovane. Takhle to dela i Adrspach, proste nemam pocit, ze me nekdo ojebava - je to neco za neco.
 
Situace na silnicich je trochu neco jineho, centrum ma opravdu slouzit vsem a me nejvic vytaci vec, zde zatim nezminena - vsechny statni instituce se stehuji do centra, tam si udelaji vyjimku pro sve papalase, kterym zaplati auta z nasich dani - a kdyz za nimi chces, okradou te o dalsi penize. To mi na cele situaci vadi asi nejvic. Okradani rezidentu a dalsi veci mi pochopitelne vadi taky, ale ta kratkozrakost a nebetycna drzost davat statni ourady do centra a pristup k nim zpoplatnit, to me primo s.re.

duee
5. ledna • 9:13

V tom článku chybí dost podstatná informace, a sice ta, že tot zpoplatnění je testovací provoz na 7 měsíců. Po 7 měsících bude referendum, kde stokholmané rozhodnou, jestli se jim víc líbí prázdné město bez aut a bez života, anebo rušný život a dopravní zácpy. Mě to příjde celkem rozumné. Jenom 11 miliard vyhodit za takový experiment mi příjde docela drahý špás.

Jz
5. ledna • 10:33

To vis ze jo, oni nakoupi a postavi system za 12 miliard a pak ho asi rozmlati demonstrativne baseballovyma palkama ze

W
5. ledna • 10:59

Určitě ho nerozmlátěj. Spíš ho někomu prodaj. A to by bylo, aby ho někdo za malou provizi pro sebe, takový pěkný systém, nekoupil pro blaho občanů.

kobol
5. ledna • 8:31

tenhle odkaz je taky pěkný. http://www.mitlener.cz/view.php?cisloclanku=2005090401

Jaroslav Bárta
5. ledna • 8:21

Patří to už k dnešní době, kdo "někde" sedí, chce řídit. A k tomu mu pomáhají libisté a různí dodavatetelé zaručených technických řešení. A tam monitorujeme, scanujeme, montujeme, vybíráme, pokutujeme, fakturujeme atd.
Autor správně upozorňuje na důsledky - vyženeme život ven z měst, budeme pěstovat kulturu hypermarketů a zábavních center pro celé rodiny na celý den, s heslem "Města turistům" - ti snad budou ochotnější platit. Pozor - ne za služby, jen za existenci.
A tak souhlasím i s tím koktejlem. Tady se o něm jen mluví, ano s nadsázkou, ale cožpak již dnes nexistují lidé, kteří ničí. Asi proto, že nemají k něčemu úctu - ale proč také, že? - když jim to něco není ku prospěchu.
A v Budějovicích - tam se zbavte místostarosty Thomy - to je jeho politika. A ODS, liberální a občanská strana, se na to dívá.
JB

Jz
5. ledna • 10:32

Ono krom vsech tech nevyhod ma budejickej system jeste jednu dalsi zasadni nevyhodu. Za ty prachy nikdo ve meste neparkuje, ale kdyz chce do mesta tak nekde zastavit musi. Takze kde? Samozrejme mimo centrum v ulickach novejsiho mesta, kde pak nemaji kde zastavit lide co tam bydli! Super, tleskam komunistum z ODS, urcite vim koho v komunalnich volbach uz nikdy volit nebudu.

Pes
5. ledna • 8:11

Panové, tolik rozhořčení nad Švédy, to je tedy skutečně legrační. Pokud vím, jedná se o zkušební provoz, na základě kterého rozhodnou Švéedové (nevím zda jen v regionu, nebo i jinde) o tom, zda ano, nebo ne. Takže - nechme to na nich. Za druhé, mnohokrát jsem ve Stockholmu v zácpě uvízl, menší provoz by městu jistě prospěl. Chcete li dojet někam na přesnou hodinu včas, neriskujte a jeďte metrem, ale nikdy ne autem. A za třetí - proč se cpát s autem všude? I ten náš Václavak žádný průjezd pro araby, kteří by až ze svého luzusního auta na Můstek dodávali svoje práškové "zboží", rozhodně nepotřebuje. NAštěstí se již připravuje pěší zóna, vjezd pro tramvaje a pouze pro zásobování. Taky mám rád auta, ale co je moc, to je moct, zase to nepřehánějme. A nechte té hysterie, uvidíme, co si Švédové sami vyberou.

Skyline
5. ledna • 9:30

Vybudovali system za 12 mld Kc. Jen naivka ocekava, ze si vyberou ho nepouzivat.

RedRicK
5. ledna • 13:04

A Getaway in Stockholm 7 a tristvrte zacne zaberom na tollbooth

RRK

vedeni
5. ledna • 1:08

Jeste bych dodal, ze se vybira jen do pul sedme do vecera - coz sice muze vypadat mirne, ale ve skutecnosti to je jeste vetsi svinarna: a priori to priznava, ze system bude drit penize z nestastniku, ktery tak pracujou, a navic navstevnikum centra to bude taky nanic - nevim, jak ve Svedsku, ale pocitam, ze moc kramku uz mit otevreno nebude a zajdou na ubyte. A propos - zminovane Ceske Budejovice neznam, ale bydlim v Mlade Boleslavi, kde byl schvalen parkovaci system, ktery vede k tomu, ze a) namasti si kapsu soukroma firma, meste neziska navic nic, b) teror ridicu botickama, pritom nikoho neomezuji, c) "dan", nikoli sluzba, pro rezidenty, kteri museji platit rezidentni kartu. Proc, kdyz predtim staly v ulici 2 auta a ted opet? Ale holt platte... Pro zajemce odkazuji na www.mitlener.cz. Tohoto pana nemusim, ale staci si precist nektera objektivni fakta ohledne park. systemu v MB a bude vam na bliti.
 
 

pjanda
5. ledna • 1:48

Ceske Budejovice ani poznavat nemusite, prave jste zdejsi situaci skvele popsal. Je to zde uplne stejne jako v MB. Cili placene parkovani vsude v dosahu centra, na namesti drazsi nez v Praze, terorizujici soukroma firma s auty plnymi boticek atd. A pozor, pokud zde bydlite, tak je rezidentni karta take za dva tisice, pokud zde ovsem "jen" pracujete nebo podnikate, mate to za rovnych 20 tisic rocne. Raj na zemi...

vedeni
5. ledna • 2:20

A neni to nahodou kladenska firma Activ, ktera ma sice v Kladne bordel v parkovani, ale to ji nebrani v expanzi napriklad do Liberce ci MB... Jeste si s sebou vozi mestkeho policajta (take vykvet naroda) a svoji bilou Corsou terorizuji okoli. Boticku stihnou nasadit i na auto s rozsvicenymi vystraznymi blinkry, jejichz ridic si jde rozmenit penize, automaty nevraceji (!!!!), prestoze puvodni to zvladly, parkovaci plochy neopravene, v zime ani neodklizene!!! ale hlavne - po tomle systemu nikdo nevolal, je naprosto zbytecny, chapu potrebu rezidentnich mist na Vaclavaku, ale tohle je prasecina. Prazdna "cikanska" ulice, a tam stoji zigulik jako uz po desetileti, ale hle - nyni s botou, zabira "garantovane" misto pro rezidenty! Co na tom, ze rezident je on sam a nikdo nikde siroko daleko nestoji a ani stat nebude. Takhle za vami nemuze prijet ani kamarad, pribuzny, leda ze by to postavil na vzdalene placene parkoviste (aby nestal v "rezidentni" zone) a kazde rano si narizoval budik na osmou, aby nakrmil automat. Jinak opet smula - v 8:01 uz je tam bota. Navic situace se ted konecne zkomplikovala - tesne za hranici zony se tisni desitky aut, ktere brani autobusum v pohodlne jizde, zato centrum zeje prazdnoutou (nejde o to, ze by nakupcim bylo lito dat tri petky za listek, ale o to, ze je tam vic rezidentnich mist nez vubec obyvatel tam zijicich) a mitni obchodnici placi. No, nebudu se rozcilovat, plati to u nas rok, ale porad si v duchu preju, jak podadka MP a Activu ve svem aute hori a ja na to pekne koukam.
 
 
 
 

Milovnik_Peugeotu
5. ledna • 2:41

Jj, Liberec, to je přesné. Bílá Corsa je jako rudá pro býka, nenávidí je úplně všichni, naštěstí jsme otrlí a tak platíme jen pokutu MP, ale ne poplatek za sundani boticky-to je sluzba, kterou jsem si neobjednal. Jsou to sraci hnusny, plati se skoro vsude a ceny jako na vaclavaku

pjanda
5. ledna • 4:08

Ja zasnu, panove. Myslel jsem si, ze v Budejovicich je to peklo, ale po tom, co jsem se docetl tady http://www.mitlener.cz/view.php?cisloclanku=2005092602 a pak v diskusich, vidim, ze je to snad jinde jeste horsi. Vylidnene centrum Mlade Boleslavi, tady ctu Kladno, Liberec... To si prece nenechame libit, vzdyt jsou to nase mesta a ja neznam nikoho, kdo si toto preje. To nicemu a nikomu neprospiva, krom firem, ktere se o ta parkovaci mista staraji...

Jinak v CB to provozuje jakasi Jihoceska parkovaci, jednatelem je koukam Ing. Karel Jarolímek
coz vypada na majitele te druhy firmy z MB, Evropark. Cili se zda, ze kdyby to v MB vyhrala ta druha firma, vyslo by to nastejno  Dost neutesena situace...

Zkuste se zde kdyztak vice rozepsat, popr. mi napiste mail, jak to v jednotlivych mestech vypada. Pozadam pak o vyjadreni jednotliva mesta a muzeme z toho udelat pekne tema. Nechapu, ze se o tomto nikde nehovori, minimalne v te Mlade Boleslavi je nad slunce jasne, ze doslo k nekolikeremu poruseni zakona, ze uzavreli nevyhodnou smlouvu atd. a oni posilaji "kontrolu na kontrolni oddeleni" a obraci se na UOHS. Proboha, kde to jsme? Nemuze byt jasnejsi situace a oni nejednaji, pul roku cekaji na kdo vi co... Jsem opet zhnusen

Na zaver mala glosa k Ceskobudejovickym parkovistim:
Tarif „zóna A“: za první hodinu 30,- Kč, za každou další 60,- Kč
To se boticka zadne vyplacet uz tak od pate hodiny a jeste mate mechanicke zabezpeceni vozu zdarma

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vedeni
5. ledna • 23:54

Jednatelem Activu je jakýsi pan Hauptvogel - tomu říkám nomen omen!!!

Jan Pur
5. ledna • 1:00

Libi se mi pekna auta a sam najedu tejdne okolo 1000 km. Netvrdim ze reseni ze Stockholmu je super, ale s argumentaci v clanku v rade bodu nesouhlasim. Nicmene proto bych nepsal, zarazila me az veta na konci clanku - at uz byla minena vazne ci v nadsazce: "Být Švédem, už si míchám pro stockholmskou radnici molotovův koktejl, ..." Byt sefredaktorem Autorevue, tak priejmensim naridim autorovi, aby se omluvil. 
Jan Pur

pjanda
5. ledna • 1:42

A co kdyz je autorem komentare sefredaktor? Jde samozrejme o nadsazku a ac chapu, ze to je mluva ostrejsi, podobna vec me nenechava klidnym. Jde-li o ekologii, omezme provoz, ja nejsem proti. Ale zakazme bud v kritickych mistech dopravu uplne nebo nechme do centra jezdit pouze ty, kteri zde bydli a pracuji, ale neresme to penezi. To vede pouze k tomu, co popisuji v komentari, necham platit jen ty, o kterych vim, ze tam museji. Na ty ostatnim bud kaslu nebo (pokud vim, ze jsou pro me prece jen uzitecni a zaplatit by nemuseli) jim necham volny vjezd. To neni chytre, to je otresne a naprosto nemoralni, vlk (radnice) se nazere a z kozy (puvodni zamer) zbyde sotva kostra. V provedeni Svedu (plati jen mistni) je to proste reseni nesmirne oportunisticke a obzvlast ve svedskych podminkach naprosto nehorazne.

Alsiik
7. ledna • 0:08

Pan Janda by se možná mohl malinko zamyslet předtím než okomentuje článek a vytvoří z něj takovýto pamflet. Je nad slunce zřejmé, že se snaží protlačit svůj naprosto jednostranný názor (což by nebylo to nejhorší), ale navíc naší (českou) optikou nahlíží tamější situaci a přitom mám pocit, že jediné co o Švédsku ví je to, že tam mají vysoké daně. Pídil se pan Janda také po tom, jak na oznámení o tomhle zkušebním provozu reagovali občané, tisk, politici ??? 
Klíčovou se mi zdá být Vaše věta o automobilismu coby "běžné součásti našeho každodenního života" a o hrubém nepochopení doby, pokud je snaha odklonit veškerou dopravu z centra pryč. Ano, centrum města by možná mělo být pomyslným "středem" ve všech ohledech (obchod, kultura atdatd), ale zároveň by to také mělo být místo, kde se lidé mohou setkávat a procházet se bez nutnosti držet si kapesník před nosem. Vaše představa o centru, pane Jando, je onou starou, idylickou představou z minulých časů, která dnes stojí tváří v tvář stále rostoucímu počtu automobilů a je nadále neudržitelná. V těch opravdu velkých městech se můžeme také Vašimi slovy ptát: "kdo jsou ti, kteří autem do centra opravdu musejí??" Jsou to všichni ti pánové v kravatách, pro které je jejich limuzína s osmilitrovým motorem pouze utvrzením a demonstrací jejich sociálního postavení??   
 

xtemp
5. ledna • 9:15

...nechme do centra jezdit pouze ty, kteri zde bydli a pracuji.. to je dost usmevne. Kamkoli by meli mit moznost vjet a zaparkovat za rovnych podminek vsichni kteri plati za silnice. Predstava, ze nejaky strejda z ostravy nebo odkudkoli jede zaparkovat do centra prahy ci budejic jen tak zbuhdarma je usmevna. Pokud tam jede tak tam asi potrebuje jet! U nas jsou silnice placeny vsemi motoristy bez rozdilu na to zda jsou "mistni" ci prespolni. Tzv. "parkovaci karty" v praze 1 jsou jen dalsim okradanim lidi jiz tak platicich za silnice a diskriminaci "neresidentu" kteri se stejnou merou podileji na financovani silnic na praze 1 jako "rezidenti". Predstavte si, ze by jste meli pred domem vyhrazene misto pro sve auto (argument je ze rezidenti tam bydi, tudiz tam museji parkovat) a meli pro to misto parkovaci kartu, ale ouha potrebujete jet treba do divadla ci neco nakoupit nebo za kamaradem na navstevu, ok, tak mate vedle v ulici u divadla, lekare, kseftu znameho, ten vam parkovacku pujci. Proc treba neudelat burzu parkovacek na netu - ja vymenim misto za parkovani u nemocnice za misto na parkovani pred divadlem atd. Proste absurdni. Podivejte se cim jezdi a kde parkuji treba prazsti radni ci primator, jezdi auty a parkuji na vyhrazenem miste na verejne komunikaci - kazi vodu a piji vino! Jedna se ale o verejny statek a za ten by nemelo byt mozne inkasovat penize. Zasadou pro nakladani s verejnymi statky by proto mel byt rovny pristup k nim pro vsechny ne jen pro privilegovanou vrstvu. Cilem tech co jsou u moci, neni resit problemy ale stavet jednotlive skupiny obyvatel proti sobe aby nebyla videt mala domu z verejnych prostredku. Cili jsem presvedcen, ze hlavnim cilem radnice ve Stockholmu bylo poradne se napakovat na uplatcich za vystavbu toho smirovaciho systemu.

coolio
5. ledna • 8:24

Jak zakázat dopravu v centru? Ať si tam jezdí ti co na to mají, ostatní mají variantu v MHD. Vozíčkáři to mohou dostat grátis. Naopak si myslím že to je to nejlepší řešení co je - platí se za vjezd, ne nějaký paušál, takže to odrazuje tranzit.
P.S. Bydlím kousek od pražské magistrály, a nemám auto, tím je můj názor ovlivněn.

sayza
5. ledna • 0:45

No nevim, lidi zvykli na auto at si klidne jezdi ho super-hyper-mega marketu na periferiich, stale se najde hromada lidi, co zvedne zadek a do centra prijede hromadnou dopravou a projde se pesky.

kruch
5. ledna • 11:37

Souhlas.
Nerad bych aby se mista urcena k zivotu deformovala pohledem lidi co chteji dojet vsude autem, a kteri by casem treba vyzadovali aby silnice vedly vsude - proc ne treba na Snezku, aby meli boudari vetsi kseft, ze jo, a bude tam frmol, parada, ne?

Pórek
5. ledna • 0:16

Švédům fakt hrabe, tohle mě nadzvedává ze židle. Jen ať si to udělají taky v Praze, ono se brzy ukáže, jak se taková kokotina "vyplatí"...

Doporučujeme

Články odjinud