Tak už i reflexní vesta může být prošlá. Musíte ji vyměnit za reflexnější

Tak už i reflexní vesta může být prošlá. Musíte ji vyměnit za reflexnější

Aktualizováno: Ministr dopravy upřesnil, jak se věci týkající se reflexních vest mají. „Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které pořídili dříve a kupovat nové. Platí, že vesta, která je součástí povinné výbavy, musí odpovídat evropské normě (označení EN 471 nebo EN ISO 20471). Z žádného předpisu ale nevyplývá, že starší vesty plnící tuto normu nejsou v pořádku a lidé je nemohou používat,“ napsal ve svém prohlášení ministr dopravy Dan Ťok.


Obvykle se zkazí jogurt, maso, banány a snad i ta expirační doba by se u povinné lékárničky dala pochopit. Ale u reflexní vesty? Evropské unii a potažmo ministerstvu dopravy se nelíbí, jak reflexní vesty českých motoristů reflektují, takže si budete muset vyměnit ty stávající za nějaké ještě reflexnější. A samozřejmě dražší.

Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

Nová norma, podle které se označují například právě reflexní vesty, platí už od letošního ledna, připomněl server Novinky.cz. Jedná se totiž o aplikaci evropských směrnic, které upravují označení výrobků určené pro povinnou výbavu vozidla.

Nová norma nese označení EN ISO 20471:2013 a na reflexní vestě musí být uvedena tzv. notifikační osoba a její čtyřmístné identifikační číslo. Starší vesty podle normy ČSN EN 471 nebo EN 20471 nemohou být použity jako součást povinné výbavy vozidel.

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Otázkou je, jak moc budou policisté při kontrolách bazírovat na normě reflexní vesty. Nicméně by to mohl být zásadní rozhodující prvek v případě, kdy nebudou moci najít při důkladné kontrole jakékoli porušení zákona. To víte, čárky se musí plnit.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků