Tak už i reflexní vesta může být prošlá. Musíte ji vyměnit za reflexnější

Tak už i reflexní vesta může být prošlá. Musíte ji vyměnit za reflexnější

Aktualizováno: Ministr dopravy upřesnil, jak se věci týkající se reflexních vest mají. „Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které pořídili dříve a kupovat nové. Platí, že vesta, která je součástí povinné výbavy, musí odpovídat evropské normě (označení EN 471 nebo EN ISO 20471). Z žádného předpisu ale nevyplývá, že starší vesty plnící tuto normu nejsou v pořádku a lidé je nemohou používat,“ napsal ve svém prohlášení ministr dopravy Dan Ťok.


Obvykle se zkazí jogurt, maso, banány a snad i ta expirační doba by se u povinné lékárničky dala pochopit. Ale u reflexní vesty? Evropské unii a potažmo ministerstvu dopravy se nelíbí, jak reflexní vesty českých motoristů reflektují, takže si budete muset vyměnit ty stávající za nějaké ještě reflexnější. A samozřejmě dražší.

Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

Nová norma, podle které se označují například právě reflexní vesty, platí už od letošního ledna, připomněl server Novinky.cz. Jedná se totiž o aplikaci evropských směrnic, které upravují označení výrobků určené pro povinnou výbavu vozidla.

Nová norma nese označení EN ISO 20471:2013 a na reflexní vestě musí být uvedena tzv. notifikační osoba a její čtyřmístné identifikační číslo. Starší vesty podle normy ČSN EN 471 nebo EN 20471 nemohou být použity jako součást povinné výbavy vozidel.

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Otázkou je, jak moc budou policisté při kontrolách bazírovat na normě reflexní vesty. Nicméně by to mohl být zásadní rozhodující prvek v případě, kdy nebudou moci najít při důkladné kontrole jakékoli porušení zákona. To víte, čárky se musí plnit.

bazar

MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků