Tak už i reflexní vesta může být prošlá. Musíte ji vyměnit za reflexnější

Tak už i reflexní vesta může být prošlá. Musíte ji vyměnit za reflexnější

Aktualizováno: Ministr dopravy upřesnil, jak se věci týkající se reflexních vest mají. „Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které pořídili dříve a kupovat nové. Platí, že vesta, která je součástí povinné výbavy, musí odpovídat evropské normě (označení EN 471 nebo EN ISO 20471). Z žádného předpisu ale nevyplývá, že starší vesty plnící tuto normu nejsou v pořádku a lidé je nemohou používat,“ napsal ve svém prohlášení ministr dopravy Dan Ťok.


Obvykle se zkazí jogurt, maso, banány a snad i ta expirační doba by se u povinné lékárničky dala pochopit. Ale u reflexní vesty? Evropské unii a potažmo ministerstvu dopravy se nelíbí, jak reflexní vesty českých motoristů reflektují, takže si budete muset vyměnit ty stávající za nějaké ještě reflexnější. A samozřejmě dražší.

Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

Nová norma, podle které se označují například právě reflexní vesty, platí už od letošního ledna, připomněl server Novinky.cz. Jedná se totiž o aplikaci evropských směrnic, které upravují označení výrobků určené pro povinnou výbavu vozidla.

Nová norma nese označení EN ISO 20471:2013 a na reflexní vestě musí být uvedena tzv. notifikační osoba a její čtyřmístné identifikační číslo. Starší vesty podle normy ČSN EN 471 nebo EN 20471 nemohou být použity jako součást povinné výbavy vozidel.

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Otázkou je, jak moc budou policisté při kontrolách bazírovat na normě reflexní vesty. Nicméně by to mohl být zásadní rozhodující prvek v případě, kdy nebudou moci najít při důkladné kontrole jakékoli porušení zákona. To víte, čárky se musí plnit.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků