Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

24 komentářů

Miro
6. února • 18:22

Dobré počtení o autě které bylo dobré před 50ti letyMotor a brzdy nic moc,jízdní vlastnosti dobré jen v terénu,převody po krátkém čase mají takové vůle že řazení je spojeno s cukáním..Žije už jen z tradice kdy bylo rozšířeno po celém světě, zejména v Africe,mělo dobře zajištěnou síť servisů a dalo se spravit na koleně.Pro současnou dobu vůz spíše pro obdivovatele podobně jako Jepp.Do armády se bohužel nakoupilo hodně těchto vozů zejména krátkých 2+4 a jízda zejména vzadu je utrpením.Pro řidiče taky žádný přepych a tak se nedivím že dost armádních řidičů chce raději starý dobrý UAZ.

kkkk
7. února • 12:32

nejake nakupili dementi aj pre sk army. Vraj sa ich hodne posralo este v zaruke - nejake problemy s tesnenim hlavy valcov, alebo tak nejako.
Skratka - shitove auto

damp
7. února • 21:15

Vraj...
...alebo tak nejako...
Skratka - shitové autoA něco rozumnějšího, než pocity, by nebylo?
S Defendery jezdím už pěknou řádku let a hodně z těch cest se odehrávalo daleko od evropských silnic.
Je to poměrně specifický vůz, ale - ač by internetoví odborníci asi rádi - shitové auto to teda rozhodně není.
Ano - je zastaralý.
Ano - je nepohodlný.
Ano - je nespolehlivý.
Ale jen málo strojů dokáže bez fatálních problémů jezdit den co den v horku, písku, blátě a vodě bez údržby, jakéhokoliv servisu a péče.
Jen málo aut dokáže s prostřeleným blokem motoru ujet desítky kolometrů vysoko v horách a jen málo aut se po třicetimetrovém pádu dokáže po převrácení na kola znovu rozjet.
Takže šetři slovy, e-hrdino.
Shitových aut potkáváme denně na silnicích stovky, ale Defender mezi ně rozhodně nepatří!

Peter Hajsky
7. dubna • 20:10

Dobry den . Mam tan isty podvozok Dfender = disko 1
Rozobratý som len Prídavnú prevodovku motor prednú a zadnú nápravu ventyli `stelujem kazdých 15000km brzdy sú vymenene dierovaný s`pecial pra armadu . posilovac riadenia je tak super urobeny rozoberes vymenis 8 tesneni a ides dalej .to je konicek.
Ale vytihnut zapadnutu V3S 5t . na lane . mercedesa nakladneho 8 t vycuvat hore kopcom s 2,5 vozikom . trafit pegota na ceste a ist dalej s usmevom zaplatenej pokuty (pegot asi na srot) ten vyhlad z auta je proste super .
na voziku mozes viest co chces . a na polnej ceste to iste .
prebehne aj cez plot ked nieto cesty
pocas burky vetra som zazil kamion predo mnou otocilo na bok a ja s kludom anglicana dole na rolu a idem dalej
radi ma nahanaju policajti ked kolega lezi vzadu na plate
v papieroch je napisane 2miesta na sedenie a 5 miest volitelnych sediet alebo lezat
pripajanie sa z vedlajsej cesty zdihes ruku a uz ta pustaju (skusal som aj na inych autach ale ludia trubia )
pomale ale iste vozenie ciel vzdy dosiahne
Peto

kosto
6. února • 19:13

Hm, mne prisla jazda vzadu v Defenderi vzdy super :) /dlha verzia len s lavicami/. V kazdom inom aute som sa najma ako dieta vzadu nudil.

rohYpnol
5. února • 17:59

Fakt parádní počtení. Taky na mě přišla nostalgie, neboť svůj sen o svém vlastním novém Defíkovi evidentně neuskutečním...Nejlepší auto všech dob!

Filip
5. února • 8:03

Super článek, ale nechtěl byl tvom sedět, když to ze stovky na nulu zastaví za 2 vteřiny a po 12 metrech :-)

Marek
5. února • 7:12

V Thajsku mě říkali, tohle auto je tak blbé a nespolehlivé, že ho není třeba zamykat, to nikdo neukradne. V Africe přešli na Toyoty - když se něco pořád porouchává, tak je třeba mít servis. To auto už měli přestat vyrábět před 10 lety.

robert+
5. února • 14:42

jj, V JAR sa vedu nekonecne hadky co je lepsie LR vs LC. zato v ugande alebo v Kongu to nikto neriesi. vsetci maju toyotu..

Vana666
5. února • 6:45

Příhodou s prudkým výjezdem pan redaktor pěkně a názorně potvrdil, že fulltime čtyřkolka skutečně umí brzdit líp než brzdy. Nezbývá než souhlasit, moje zkušenosti jsou úplně stejné.

X-anon
8. února • 23:42

Je skor zabavne, ze Def nema ani na jednej naprave uzavierky diferencialov, ta ich redukcna prevodovka spojena s mechanickou uzavierkou medzinapravoveho diferencialu je skor na smiech. full time stvorkolkou by to nazval len laik.ako uz pisali viaceri, def ma sice svoje caro, ale naozaj do narocneho terenu alebo ako expedicne auto je nevhodny - treba vela investovat do dotiahnutia auta na slusny offroad alebo expedicny standard, motory stoja vykonovo za nic a interier je katastrofa. ako nahrada traktora v anglicku ok, ale inak by som ho nechcel ani omylom. Ako Patrolista som samozrejme neobjektivny, ale defy ludia jazdia napriek tomu ake je to nahovno auto, nie preto ze je to skvele auto

homer
5. února • 16:33

bez redukce je i jednička z kopce v terénu moc rychlá obzvlášť s naloženym vozejkem - to tuhne krev v žilách

Martin Ř
4. února • 22:23

A ještě něco: Souhlasím takřka se vším co je v článku napsáno snad na jediné- s tím že je intériér, zejména posazení řidiče řešeno spatně. Ano, je oproti jiným autům docela nepohodlné ALE! Nedávno jsem absolvoval sám cestu napříč republikou ze severu na jih v Toyotě Land Cruiser a ano, bylo to třeba pohodlnější než v Defíku, se kterým mám téměř stejné zkušenosti, ale to je spíš mínus: celou dobu jsem se strašně nudil a v kombinaci s brzkou tmou v této roční době a tím, že jsem jel sám, to dost napomáhá riziku mikrospánku, usnutí, ztráty pozornosti atd. To se vám, nebo teda aspoň mně, v defíku sice může taky stát (obzvlášť za horkých letních dní po obědě a bez klimatizace) ale ta pravděpodobnost je tu obecně mnohem menší. A především máte z té jízdy radost a ne že jen dřepíte v pohodlném křesle jak v obýváku a točíte kruhem, což umocňuje automatická převodovka...

&15626$%3-**/1-*3+2--/-*/
5. února • 12:07

Kdyz nad tim tak premyslim, zrejme mate pravdu. ;-)Pravdepodobnost mikrospanku, pri neustalem mlaceni do hlavy ramem okna, je skutecne dost nizka. A to muze zachranit i zdravi! Vemte si napriklad ruce zamotane do volantu pri usnuti. Pri prvni vetsi jame vam je ten volant polame. :-)

Martin Ř
9. února • 1:08

tak pokud jste jako hadrová panenka tak věřím že s tím mlácením hlavou o dveře problém můžete mít... já jsem toho v něm najezdil už docela dost- po rozbitých silnících, lesních a polních cestách kde je díra vedle díry i po zoraných polích, loukách (nově osetých tedy plných příčných vlnek), pastvinách, k tomu i v povrchových dolech plných kolejí od pásů bagrů atd. (bydlím na venkově a pracuji v zemědělství) navíc všude i v rychlostech 80km/h a víc a do hlavy jsem se nepraštil ANI JEDNOU! A na co narážíte ve zbytku vašeho komentáře jsem nějak nepochopil, pokud je to ohledně posilovače řízení tak vězte, že při jízdě v terénu platí odjakživa pravidlo "palce z vnějšku volantu" a i když to člověk nedělá tak jsem nezažil, že by mi někdy něco z volantem cuklo tak, aby mi to zpřelámalo ruce :D No, možná stačí používat při jízdě rozum a oči a nenarážet do všeho co je přede mnou...

Martin Ř
4. února • 22:01

Moc pěkné počtení (y) :-)
A když jsem viděl tu fotku prostřední řady sedaček s tím, že není kam co schovat, úplně jsem myslel, že je to fotka z mojeho auta :D Hraju na trubku a taky mám Yamahu (čili stejný futrál) a přesně na tohle místo ji pokládám (kam taky jinam :D )
A stejně tak i mě to vždycky cestou domů láká vyjet někam mimo silnici a zrovna předminulý týden, kdy vrcholila sněhová "kalamita" (a kdy asi i probíhal Váš test) jsem, když jsme jeli se ségrou ze školy, neodolal a vzali jsme to trochu "zkratkou" prašanem doslova ve smyslu: "Je to sice dál ale o to horší cesta." :D A pořídili jsme dost podobné fotky jako tady v reportáži (krom toho selfie teda :-) : https://www.facebook.com/zdenicka.rehoutova/posts/... ...
Super auto :-)

Zdeny Horáček (3MPS)
4. února • 18:48

Absolutně zbytečný hnus fialovej.:-(:-(:-(

defender110
9. února • 12:59

Přestaň zvracet své hloupé názory, když tomu nerozumíš. Sedni do svého Hnujdaje i20 a mlč.

kkkk
5. února • 11:27

Uplny suhlas. Je to brutalne zastaraly, nemoderny stroj, ktory navyse neoplyva ani spolahlivostou. Uplny prezitok.

DDT
5. února • 0:54

no jo, není to asiat, tak je to na pi.ču, viď důchodče...

Petr
4. února • 19:43

Je vidět, že tomu absolutně nerozumíš. A pak nechápu proč to čteš a vůbec máš potřebu se vyjádřit.

tom
4. února • 22:33

Zato ty jsi odbornik

ello.
4. února • 20:00

Je skoda,ze LR neskusil Def.troska viac zcivilizovat aj na pevne cesty.Dat tam lepsie motory,aut.prevodovku zlepsit podvozok a pritom terenne schopnosti ponechat.Prakticky vsetko maju ns sklade.Nieco podobne ako svojho casu spravil MB s G.Defender je len jeden a k tomu patri jeho charakteristicky design.Novy Def.bude uz len dalsi v rade,kuzlo bude prec aj ked pojde isto o dobry stroj.

robert+
4. února • 18:02

no, jedine v com je Defender lepsi od Toyoty LC je krabicoidne obstavanie priestoru = lepsi vychodzi bod na zastavbu expedicneho vybavenia. Vsetko ostatne je horsie. Toytota LC 70series sa vyraba dalej a je to lepsie auto (ako terenak). Ale nema tolko sexapealu, to je pravda..
takze zbohom Def!

Doporučujeme

Články odjinud