Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Trh s automobily se neustále mění, ale odjakživa jsem byl zvyklý na to, že když se podívám do ceníků Land Roveru, vždy tam najdu Defender. Tahle jistota je minulostí. Po šedesáti osmi letech...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Začíná to na showroomu
  2. Po městě za trest. Nebo ne?, Nový nejpomalejší
  3. Do terénu, aneb výhoda zpátečky, A znovu začalo sněžit..
  4. Ten týden tak rychle utekl...
  5. Land Rover Heritage: Kompletní fotogalerie

Když jsem byl ještě mladý junák, téměř vždy jsem měl na otázku, co si přeješ k narozeninám, svátku nebo Vánocům, automatickou odpověď. Autíčko. Jeden čas, a to už je opravdu hodně dávno, mě neuvěřitelně bavily plastové stavebnice Monti System. Tahle ryze česká věc vznikla v roce 1984, kdy Kovozávod Semily nabídl první model. Můžete hádat jednou, o které auto šlo. Jistě, byl to Defender.

I mně se tak samozřejmě stalo, že jsem jednou rozbalil krabičku s rozloženým autem v měříku 1:35 a tam byl Defender pick-up. Mimochodem na jedné novinářské prezentaci jsem zažil menší déjá vu, kdy v rámci všeobecného veselí po oficiální části přišla na řadu zábava a museli jsme ty stejné stavebnice skládat na čas. Abych se moc nerozepisoval, přesně tohle je moje první vzpomínka na Defender. Byl to malý plastový pick-up a já měl do řidičáku ještě mnoho let. Proč to píšu?

Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Nedávno jsem šel vyzvednout testovací Land Rover Defender. Pokolikáté za mou novinářskou kariéru, to už si snad ani nepamatuji. Na test jsme tentokrát dostali provedení Heritage, které vzniklo z prostého a svým způsobem nepříjemného důvodu. Je to závěrečná limitovaná edice. Výroba Defenderu minulý týden skončila a já jsem bezpečně věděl, že až tento testovací exemplář vyzvednu, budu mít k dispozici definitivně posledních sedm dní na test Defenderu coby nového auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seznamte se, tohle je historicky úplně poslední klasický Defender, který testujeme jako nové auto. Jde o limitovanou edici Heritage

Obvykle, když jdete pro auto, ve vás převládají pocity očekávání (když tedy zrovna nejdete pro Octavii, kterou už jste testovali ve dvaceti jiných variantách...). Jaké asi bude? Tentokrát ale šlo skoro až o počínající nostalgii. Sakra, co si pamatuji za celý svůj život, Defender tady vždy byl. A teď, z ničeho nic, najednou zmizí...

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Začíná to na showroomu

Závěrečnou trojici limitovaných Land Roverů Defender představila automobilka začátkem minulého roku. Už tenkrát mi bylo jasné, co je z této trojice nejhezčí. Land Rover připravil drsnou verzi Adventure, luxusní Autobiography a retro provedení Heritage. Čeští zájemci si mohli pořídit pouze Heritage a Adventure, Land Rover objednal jako testovací auto právě Heritage. Jak tam takhle jedno lednové úterý testovací Defík, u takového auta až nepatřičně naleštěný, stál, říkal jsem si, že fotky nelhaly. Vypadá prostě skvěle.

Land Rover představil tři nové edice Defenderu. Do     ČR dorazí jen dvě

Land Rover představil tři nové edice Defenderu. Do     ČR dorazí jen dvě

Heritage poznáte úplně jednoduše. Má světle zelenou barvu karoserie, bílou střechu, zelená kola a mnoho krásných detailů odkazujících na Series I. Land Rover například nasadil masku chladiče velmi podobnou tomu, co nosívali dávní předchůdci dnešní verze, především ale na autě najdete původní loga Land Roveru, a to úplně všude. Vpředu, vzadu, v interiéru...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Edici Heritage poznáte podle původní masky a hlavně podle starého loga Land Rover. Vůz má světlezelenou barvu (také jde o odkaz do minulosti) a bílou střechu. Moc mu to sluší

Obvyklý proces předání vyřizujeme velmi rychle. Na Defenderu není moc co poškodit, takže je klasická prohlídka stavu auta dost stručná. Riziková je snad pouze střecha a ta už od předchozích redakcích nějaké ty šrámy má. Zřejmě se bude muset měnit, a tak nemáme co ztratit. Beru od slečny klíče, loučíme se a vyrážíme.

I když mám Defender snad po patnácté, znovu mne překvapuje, jak se do auta nastupuje. Velká světlá výška, karoserie postavená na rámu, malinkaté dveře. Musíte se vyhoupnout do sedla přes relativně malý otvor a na relativně malé místo. To už k tomu zkrátka patří. Jen se nemohu zbavit dojmu, že je tahle verze nějaká vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je plný různých detailů. Sedadla mají příjemné a dobře vypadající čalounění, volant i řadicí páky jsou potaženy kůží. Jakmile otevřete dveře, dýchne na vás kus automobilové historie

Hned napoprvé jde také jen těžko přehlédnout interiér. Sedadla vypadají báječně a kabina nabízí některé vyloženě luxusní detaily. Jakmile vezmete do ruky tu obrovskou řadicí páku, zjistíte, že je očalouněna kůží a to samé platí o páce pro řazení redukce a uzavírání diferenciálu. Kůži dostal i volant, středový panel pro změnu nese zelenou barvu karoserie a opět tady nechybí staré logo Land Roveru. Popravdě, i kdyby tady nebyly tyhle retro prvky, vždy na vás v Defenderu dýchne minulost. Zde je ten závan ještě silnější. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Začíná to na showroomu
  2. Po městě za trest. Nebo ne?, Nový nejpomalejší
  3. Do terénu, aneb výhoda zpátečky, A znovu začalo sněžit..
  4. Ten týden tak rychle utekl...
  5. Land Rover Heritage: Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků