Tak a je po Smartu Forfour

Dlouho očekávané se stalo skutečností, výroba Smartu Forfour byla minulý týden dohodou koncernů Mitsubishi Motors a DaimlerChrysler (dále jen DC) definitivně ukončena. Vůz byl vyráběn v nizozemské továrně NedCar po boku Mitsubishi Colt, se kterým sdílel velkou většinu techniky. Zatímco nedlouhý život Forfour se stal dohodou obou stran minulostí, Colt se bude v Nizozemí vyrábět i nadále.

K ukončení výroby došlo po více než tříměsíčním vyjednávání obou firem a ještě delším tápání samotného koncernu DC. Pro ten je Smart malou noční můrou, které se nedokáže zbavit. Uvažoval postupně o jeho prodeji, o zrušení většiny modelové řady nebo naopak o expanzi na nové trhy. Realizováno bylo zatím pouze to druhé, z relativně široké nabídky smartu a plánovaného SUV zůstal jen prapůvodní malý Fortwo, který se dočká i druhé generace.

Součástí dohody je také přenechání padesátiprocentního podílu Mitsubishi ve firmě MDC Power ve prospěch DC. Firma MDC Power byla původně založena jako společná motorárna nejen pro Smart Forfour a Mitsubishi Colt, nyní zůstává čistě majetku DC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart Forfour jsme testovali loni, dnes si můžete test prečíst leda z nostalgie...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků