24
Fotogalerie

Tajné: VW testuje nový Touareg i Touran

VW připravuje hned dva své modely, Jaguar XJ bude k dispozici ve dvou délkách, BMW vypustí do světa M7 ad.

Jaguar XJ: dvě velikosti, podle chuti

Po sérii snímků pořádně zahalených testovacích vozů Jaguaru XJ vám nyní konečně přinášíme něco, co o skutečných tvarech nové „kočky“ napoví podstatně více. Automobilka se zbavila metráků kamufláže a vypustila na zkoušky stroje pouze ve vlastní kůži.

Není již žádným překvapením, že Jaguar se u XJ inspiroval designem menšího XF. Důležitější zprávou ale je, že nový model dostane karoserii čtyřdveřového coupé, podobně jako je tomu u Mercedesu CLS. Vůz tak obdrží mnohem sportovnější vzhled, ale díky upravené celohliníkové platformě s označením X351 a širšímu rozchodu kol také sportovnější jízdní vlastnosti.

Přednedávnem, když se XJ prohánělo po Nűrburgringu s kamufláží jako hrom, si povšimli špionážní fotografové zajímavé věci - vůz bude na trhu k dispozici zřejmě ve dvou velikostech, jednou standardní a druhou prodlouženou. Tento fakt si mimochodem můžete všimnout na přiložené fotce, kde je rozdíl patrný na velikosti zadních dveří.

Datum příchodu vozu na trh měl být zpočátku až v roce 2011, no poslední informace hovoří o mnohem dřívějším termínu. Uvidíme.

Jaguar XJ 001.jpg Jaguar XJ 002.jpg Jaguar XJ 003.jpg
Jaguar XJ 004.jpg Foto © Automedia
Jaguar XJ konečně „odlehčen”


Comparison.jpg Foto © Automedia
Tady jsou pro porovnání k vidění dvě verze různé délky karoserie

Nový VW Touareg: delší, lehčí a lacinější

Máme zde celkem zajímavý úlovek z evropských cest. Jde o novou generaci Volkswagenu Touareg, která se má představit světu v druhé polovině příštího roku. Velmi zajímavou informací je, že oproti té stávající má být novinka o 300 kg lehčí. Hmotnost je právě jedna z disciplin, ve které to velké SUV nemají jednoduché a její snížení by zlepšilo jak ovladatelnost, tak spotřebu paliva.

Proslýchá se také, že nový Touareg bude delší a za příplatek obdrží i třetí řadu sedadel. Co se týká změn karosářských, zde nezůstane na svém místě prakticky nic. Nový design se projeví jak na celé přední části, tak na zadní a nevyhne se ani interiéru.

Šasi vozu zůstane sdílené s koncernovými Audi Q7 a Porsche Cayenne. Pod kapotou se s jistotou objeví šestiválec 3,6 l, osmiválec 4,2 litru a pravděpodobně dva turbodiesely. Později se počítá i s hybridní verzí, kterou bude pohánět kompresorem přeplňovaný zážehový třílit (z modelu S4) v kombinaci s elektromotorem. A poslední zpráva - nový Touareg má prý být lacinější než ten současný. Uvidíme.

VW Touareg 001.jpg VW Touareg 002.jpg VW Touareg 003.jpg
VW Touareg 004.jpg VW Touareg 005.jpg VW Touareg 006.jpg Foto © Automedia
Volkswagen Touareg při probíhajících testech

Volkswagen Touran facelift: oblíbenec s novou tváří

Podruhé ve své kariéře se populární MPV od Volkswagenu, model Touran, dočká faceliftu. Stane se tak již v září tohoto roku ve Frankfurtu a do světa tak bude omlazený vůz vyslán jako modelový rok 2010.

U prvního faceliftu dostal Touran oblejší tvary přední masky, no nyní to vypadá tak, že změny budou celkem markantní. Pravděpodobně automobilka vsadí na trendy použité u nového Golfu a Pola a právě omlazené MPV se dostane vzhledem blíže ke své rodině.

Kromě přídě by se měly změny projevit také na zádi a s jistotou nezůstane vše po starém ani v interiéru. Co se týká modifikací pod kapotou, v současnosti víme jen o jediné - prapůvodní „jedna-devítka“ TDI bude nahrazena novým agregátem 1,6 TDI se vstřikováním Common-rail.

VW Touran Facelift 001.jpg VW Touran Facelift 002.jpg VW Touran Facelift 003.jpg
VW Touran Facelift 004.jpg VW Touran Facelift 005.jpg Foto © Automedia
VW Touran při zátěžových testech

BMW M7: rychlý luxus z Mnichova realitou?

Po tom, co se mnichovská automobilka rozhodla zastavit projekt CS, je s rychlými limuzínami opět při chuti. Vůz zachycený na fotografiích není nic jiného než „sedmička“ v její připravované nejrychlejší podobě, označené M7.

Ta bude mít namířeno proti konkurenci - hlavním rivalem ale má být novinka od Porsche, model Panamera. Odlišný bude agresivnější přední nárazník s většími vstupy vzduchu na přídi. M7 dostane také velmi lehkou hliníkovou kapotu pro snížení těžiště.

Pod kapotou vozu si najde místo přeplňovaný osmiválec z X6 M o výkonu přes 550 koní, což bude víc než rovných pětset „hřebců” nejvýkonnější verze Panamery. Informace o datu příchodu na trh prozatím nemáme a na bližší specifikace si musíme rovněž ještě chvíli počkat.

BMW M7 001.jpg BMW M7 002.jpg BMW M7 003.jpg  Foto © Automedia
BMW M7 dostane přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní

Mercedes třídy E kombi se opozdí

Mercedes třídy E v provedení sedan se již prohání nějaký ten pátek po silnicích, ale s kombi to tak růžově vůbec nevypadá. Zde můžete vidět snímky z testování, které značí mj. to, že oficiální představení vozu se zřejmě opozdí.

V lepším případě se totiž „éčko“ ukáže na březnovém ženevském autosalonu, v tom horším až na podzim 2010 v Paříži. Důvodem pro tyto odklady je mezi jinými i fakt, že Mercedes se chce plně soustředit na inovovaný model CLS.

V případě aktualizace informací ohledně data uvedení vás budeme samozřejmě informovat.

Mercedes E-class Estate 001.jpg Mercedes E-class Estate 002.jpg Mercedes E-class Estate 003.jpg
Mercedes E-class Estate 004.jpg Mercedes E-class Estate 005.jpg Foto © Automedia
Mercedes s „éčkem v kombíku” příliš nepospíchá

Volkswagen Touran

Kompaktní MPV s technikou Golfu? To zní jako recept na úspěch. Počáteční problémy s kvalitou jsou zapomenuty, dnes se Volkswagen Touran právem řadí k nejoblíbenějším vozům v segmentu.

Test Volkswagen Touran 2.0 TDI • Historie VW Touran • Test VW Touran 2.0 TDI R-Line

Doporučujeme

Články odjinud