Tajné: VW Polo sedan již za pár měsíců

VW vypustí do světa Polo sedan, Mercedes finišuje s „Éčkem” Cabrio, Mégane CC dorazí v březnu, ilustrace Jaguaru XJ Coupé ad.

VW Polo sedan: možná již za půl roku

Po příchodu tří a pětidveřové verze klasického hatchbacku se na trh dostane také Polo sedan. Ten bude primárně určen pro asijské trhy a jižní Ameriku, ale automobilka doufá, že se prosadí i v Evropě. I místo prvního oficiálního představení tyhle informace jen potvrzuje - stane se tak na Auto Expo 2010 v indickém Novém Díllí a v Indii bude sedan také vyráběn.

Pod kapotou prodloužené verze Auta roku 2010 se objeví široká paleta zážehových i vznětových motorů, které budou výkon přenášet přes klasické manuální převodovky nebo dvouspojkové DSG. Pravděpodobnou podobu vozu můžete vidět na přiložených ilustracích, daleko od reality zřejmě nebudou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
VW Polo sedan na ilustraci

Mercedes-Benz třídy E Cabrio: sázka na plátno

Máme zde špionážní fotografie z testování nového kabrioletu třídy E, který doplní verzi Coupé. Jak je patrné ze snímků, „éčko“ dostane plátěnou střechu, což znamená minimálně ušetřené kilogramy na hmotnosti.

Tip: Podívejte se, jak vypadá třída E Cabrio na fotografiích z patentového úřadu.

Cabriolet má být o nějakých 100 mm delší než dosavadní typ CLK. Nabídka pohonných jednotek má kopírovat škálu dosavadních motorů určených pro řadu E v provedení kupé, což znamená nabídku čtyř, šesti a osmiválců s výkony od 200 do 382 koní, přičemž vrcholem nabídky bude opět varianta E550.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Vypadá to tak, že Cabrio už před sebou mnoho testů nemá

Renault Mégane CC: změny hlavně na zádi

U Renaultu očividně nelení a ačkoli u nás se začíná vystrkovat růžky zima, v krajinách s teplejším podnebím nedostanou testovací exempláře nového Méganu CC vydechnout. Dle spekulací měl být nový model již představen, ale nakonec se tak stane zřejmě až počátkem příštího roku a k dealerům by pak měl zavítat v březnu 2010.

Co se týká vzhledu, novinka dostane úplně změněnou zadní část - to vše po vzoru hatchbacku, kde také nezůstal kámen na kameni. Podle maskování to také vypadá, že konstruktéři se do pevné střechy pokusili zakomponovat také sklo. Motorová nabídka bude dle všeho stejná jako u sourozenců, kromě nejslabších jednotek.

Jak zřejmě bude Mégane CC vypadat, můžete vidět na přiložených ilustracích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Renault Mégane CC to s kamulfáží nemá lehké

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia

Jaguar XJ Coupé nebo Mitsubishi cX: jak budou vypadat?

Trochu netradičně vám přinášíme pohled na ilustrace hned dvou automobilů. Prvním z nich Jaguar XJ Coupé, který bude odkazovat na minulost v podobě dvoudveřového modelu XJC - ten se vyráběl v období 1975-1978. Zajímavostí je, že novinka bude mít prosklenou kompletně celou střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia

Druhým pánem na holení je nový crossover od Mitsubishi, který prozatím nese označení cX a vychází z konceptu představeného na frankfurtském autosalonu v roce 2007. Pod kapotou se objeví čtyřválcové zážehové i vznětové motory, vrchol bude představovat přeplňovaný benzínový agregát o objemu 2,0 litru. Nový crossover bude globálním projektem, nejprve se dostane do prodeje v USA, a to na podzim příštího roku. V Evropě se zahájením prodejů počítá o trochu později, počátkem roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia

BMW 5 Touring: po sedanu také kombi

Nové BMW řady 5 bylo představeno jen před pár dny. Nyní zde máme špionážní fotografie jeho další připravované verze, a to samozřejmě kombi, v Mnichově již standardně nazývané Touring.

Vůz bude dostupný se všemi verzemi motorů připravených pro sedan, včetně kombinací s pohonem všech čtyř kol xDrive. Opět se počítá také s ostrým provedením M5, nyní však s přeplňovaným osmiválcem. To bude velkou konkurencí pro Audi RS6 Avant, které vyznává podobné „turbo“ filosofie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
„Pětka” v kombíku finišuje testování

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků