VW připravuje Golf 7. generace, Mercedes testuje nové CLS 63 AMG, Audi prohání nejrychlejší R8 a též u BMW mají mnoho práce.
Mercedes CLS 63 AMG: testy pana nejsilnějšího
Špionážní fotografie nové generace Mercedesu CLS jsme vám již ukázali. Nyní zde máme vrcholný model, který prozrazují větší nasávací otvory na přídi a také již klasické čtyři koncovky výfuku.
Pod kapotou zůstane osmiválec o objemu 6,2 litru, který bude vyladěn na cca 525 koní. Na zadní kola se výkon dostane přes sedmistupňovou automatickou převodovku MCT Speedshift. Sériově bude CLS 63 AMG stát na 18“ kolech, za příplatek budou k dispozici devatenáctky.
Sériové prodeje top modelu začnou v roce 2011. Co se týká konkurence, můžeme zmínit například Porsche Panameru Turbo nebo Aston Martin Rapide. Zanedlouho však přijde s podobnými úmysly také Audi a jeho model A7.
Foto © Automedia
Mercedes CLS 63 AMG - 525 koní a atmosférický osmiválec
Volkswagen Golf VII: další generace na prvních ilustracích
Do redakce nám dorazily povedené ilustrační snímky sedmé generace bestselleru z dílen Volkswagenu. Je třeba říci, že Golf na nich vypadá velmi povedeně a zřejmě nebudou mít daleko od reality.
Tip: Volkswagenu uniklo s Golfem sedmé generace také vlastní video.
Volkswagen nedávno začal testovat vozy Golf VII v běžném provozu, ale tyto prototypy zatím nesou mírně upravenou karosérií současné generace VI, přesto je patrné, že novinka bude delší a širší než stávající provedení. Golf VII by se měl vyznačovat kromě jiného sedmistupňovou převodovkou DSG, hospodárnými zážehovými motory řady HCCI a hybridní pohonnou soustavou Twin Drive. Ta bude kombinovat vznětový spalovací motor s objemem 1,5 l a trojici elektromotorů a nabídne možnost jízdy zhruba 48 km na čistě elektrický pohon.
Ilustrace © Automedia
VW Golf sedmé generace na ilustraci
BMW 5 pro rok 2010 pokračuje v testech
Opět se špionážním fotografům podařilo zachytit BMW řady 5 nové generace v provedení sedan s již zažitou, pro mnichovskou automobilkou tak typickou kamufláží. Podle dosavadních informací by se „pětka“ měla od svého předchůdce designem výrazně lišit, což je vidět i na přiložených fotkách.
Co se týká technických změn, zde se počítá se zvětšením rozchodu, rozvor pak naroste o celých 10 centimetrů. Celková délka se ale zvětší jen o 2 cm, podobně na tom bude šířka, ale paradoxně dojde k jemnému snížení výšky. Základem budou 17“ kola, k silnějším motorizacím pak 18“ a za příplatek 19“ kola.
Nabídka pohonných jednotek bude ve velké míře vycházet ze současné generace, základem benzínů bude v počátcích provedení 525i (zřejmě třílitr se sníženým výkonem), nejslabším dieselem pak bude dvoulitrový dvakrát přeplňovaný čtyřválec. Časem ale jistě dojde i na dnes tak populární „sociálně-ekologické verze”, které by v další generaci mohly zamířit k ještě menším motorům a výkonům.
Pracovat by se mělo také na ostré verzi M5, která bude na zadní kola posílat 555 koní z přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru. Do data jejího příchodu by měla zůstat vrcholem nabídky verze 550i, která bude mít také osm válců a stejný objem.
Foto © Automedia
Nová "pětka" bude prý jiná
Audi dále testuje desetiválcovou R8 Clubsport
Čas pokročil, a tak německé Audi přitvrdilo testy nejrychlejší R8, která je v poslední době k zastižení na Nordschleife prakticky denně. Připomeňme si jen, že výkon desetiválce bude dosahovat hodnoty 525 koní. Ale to není všechno.
V konečném důsledku má jít o výkonnější a odlehčenou (cca o 50 kg) verzi V10, která bude navíc obdařena pouze pohonem zadních kol a dodávána výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Viditelné změny se dají pozorovat na karoserii vozu. Fotografie pocházejí (jak jinak než) z Nordschleife a můžete si všimnout například větší přední spoiler, narostl také zadní difuzor a o přítlak zadní nápravy se postará mohutné přítlačné křídlo.
Co se týká představení, to by se mělo odehrát na motorshow v Essenu v listopadu tohoto roku. Prodeje vytříbené verze by pak měly začít v prvním kvartálu roku příštího. A věříme, že tímto projektem sportovní ambice Audi nekončí. Konkurence se zaměřuje trošku opačným směrem, a tak jsou podobné kroky nemalým potěšením.
Foto © Automedia
Audi R8 Clubsport dostane pouze pohon zadních kol
BMW 3er Coupé facelift: především decentně
BMW očividně pokračuje v testech trojkové řady v provedení Coupé, které se dočká po vzoru sedanu či kombi menšího faceliftu. Pořízené fotografie ukazují testovací vůz oproti minulosti z menší vzdálenosti. Jen pro zajímavost, v součanosti probíhají také testy provedení Cabrio.
Zachycený vůz byl stále dobře maskován a všechny změny na přídi se ukrývají pod plastovým krytem. Kromě nárazníku se ale modifikace objeví také na přední masce i světlometech. Kromě viditelných změn můžeme zmínit například zadní svítilny, které dostanou technologii LED. Pod kapotou se nic zajímavého nestane, v interiéru lze naopak pár jemných modifikací očekávat. Faceliftové modely se představí zřejmě až příští rok na autosalonu v Ženevě, další generace nedorazí dříve, než v roce 2012.
Foto © Automedia
Facelift "trojky" čeká už jen na Coupé a Cabrio.