Tajné: VW bude mít nejsilnější hothatch

VW připravuje Golf R36, BMW nástupce Z4, Citroën nový C5 Break, Porsche chystá facelift hned pro dva modely ad.

Citroën C5 Break přistižen

Špionážním fotografům se podařilo zachytit nový Citroën C5 Break při zimních testech. Maskování vozu je veliké, však i nedávno jsme vám přinesli podobně zachycenou cépětku v provedení sedan a k ní i ilustraci možné podoby vozu.

Oficiální premiéra se očekává již tento rok na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, na trhu by se měl vůz objevit počátkem roku příštího. A teď stručná specifikace. Chybět nebude hydropneumatické odpružení, automatická parkovací brzda, zadní svítilny z LE diod či systém AFIL, který kontroluje nechtěný přechod do jízdních pruhů.

Mnoho konstrukčních dílů bude společných s Peugeotem 407, ovšem 99% viditelných častí bude zcela nových. Oblíbené dieselové agregáty budou v nabídce zastupovat jednotky HDI s objemem 2,0 a 2,2 l s výkony 110 a 125 kW (150 a 170 k). Vrcholem naftové nabídky bude šestiválec 2,7 l s výkonem 153 kW (208 k). O zážehových jednotkách neprozradil prozatím Citroën nic.

S délkou 4,90 metru bude nová cépětka měřit síly především s připravovanou Lagunou třetí generace. Změny se mají dotknout také interiéru. Ten bude širší, modernější a a po vzoru jiných vozů značky prošpikován displayi. Chybět nebude ani volant s pevným středem a mnoho ovládacích prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Citroën C5 Break se představí ještě letos

Nové BMW Z4 zachyceno bez střechy

Přinášíme vám již třetí sadu fotografií nového mnichovského roadsteru. Doposud se však s jistotou nevědělo, zda jde o zcela nový model Z9 nebo nástupce dosavadní Z4. Nyní by mělo být jisté, že správná byla druhá možnost.

A jak je vidět, nová Z4 bude podstatně větší. Stane se tak z toho důvodu, že vůz nechá prostor pro připravovaný malý model Z2. Ten bude sdílet některé prvky s jedničkovou řadou a jeho konkurencí bude především Mazda MX-5.

Spekulace ohledně střechy jsou vyřešeny. Nynější fotografie jasně ukazují, že Z4 zachová tradici plátěné střechy. Jedna věc zůstává záhadou – prozatím není jasné, jak bude nástupce Z4 značen, možná se dočkáme skoku hned o dvě čísla – BMW Z6.

Kdy by nový model mohl být představen je zatím velkou otázkou. Současná Z4 rozhodně nepatří do starého železa, roadster se vyrábí necelé čtyři roky a loni byl faceliftován, kupé není na trhu dohromady ani rok. I přes jistotu dodavatele fotografií si tak stále nejsme jisti, zda jde opravdu o novou Z4 a na obrázcích nevidíme jiný model...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Připravované BMW Z4 v ulicích Mnichova

R36: nejsilnější VW Golf v historii

Volkswagen překvapuje. Již před uvedením nejsilnější verze R32 s výkonem 184 kW (250 k) se sice objevily spekulace, zda Golf nedostane ještě silnější motor o objemu 3,6 l. Ale nestalo se tak. Nyní je zřejmě na čase to změnit.

Na podzimní autosalon do Frankfurtu totiž Volkswagen plánuje přivézt nejostřejší verzi Golfu všech dob. Vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 221 kW (300 k) si již odbyl svou premiéru v Passatu R36. Pro lehčí Golf tak bude jistě zajímavou volbou. Na stovku by se měl vůz dostat pod 5,5 sekundy, maximální rychlost bude elektronicky limitována na 250 km/h. Samozřejmostí bude (jako v případě verze R32) pohon všech kol systémem Haldex (označení 4Motion). Na vnějším vzhledu velké změny neočekávejte, větší budou jen přední nasávací otvory a vzadu si najde místo větší difuzor.

Dynamicky tak bude ostrý Golf jen ztěží hledat konkurenty a výkonově překoná i svého největšího rivala v podobě BMW 130i – tedy jen v případě, že se neobjeví přeplňovaná verze 135i. Otázkou ale zůstává, jak se poměrně těžký motor projeví při jeho uložení před přední nápravou a zda nebude kvůli tomuto faktu R36 trpět výraznější nedotáčivostí. Spekulace však nechejme stranou a na vůz si raději v klidu počkejme. Každopádně se ale fanoušci Volkswagenu mají na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Volkswagen Golf R36 při testech

Porsche omladí modely Boxster a Cayman

Špionážním fotografům se podařilo zachytit hned dva modely Porsche při testování v severní Skandinávii. Oba totiž projdou v brzké době omlazovací kůrou.

Boxster naposledy prošel faceliftem v rove 2004, pro Cayman je to omlazení teprve první. Oba modely se s novou tváří objeví na trhu v příštím roce a poznávacími znaky budou nové přední nárazníky s integrovanými LED světlomety pro denní svícení a nově tvarovanými vstupy pro přívod vzduchu. Nové budou rovněž zadní nárazníky a jak Boxster, tak Cayman dostanou zadní svítilny zhotovené z LE diod. Ohledně technických změn a modifikací interiéru prozatím žádné informace nemáme.

Tip: Porsche připravuje rovněž facelift pro model 911 a zanedlouho dorazí s otevřenou verzí Turba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche Boxster

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche Cayman

Opel připravuje novou Agilu

V Německu se podařilo zachytit testovací vůz připravované nové generace modelu Agila. Ta bude opět vyvíjena ve spolupráci Opelu a Suzuki.

Přes pečlivé maskování toho mnoho k vidění není, pro lepší představu možné podoby vozu tak přikládáme ilustraci. Opel se nechal slyšet, že nová Agila nebude mít s tou starou téměř nic společného, a to jak v oblasti designu, tak techniky. Poznávacím znakem mají být velké přední svítilny.

O pohon se budou starat tři motory, dva benzínové (s výkonem mezi 60 a 80 koní) a jeden přeplňovaný dieselový s objemem 1,3 l a výkonem 70 koní. Opel doufá, že s novou generací bude mít díky většímu zájmu o malé vozy větší úspěch než s minulým modelem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Opel Agila při testech v Německu

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu

Ssangyong Chairman se chystá do Evropy

Špionážní fotografové měli štěstí na velkou limuzínu Ssangyong Chairman, se kterou se automobilka chystá rozšířit svou nabídku na evropských trzích. Model by měl poskytovat velký komfort za přijatelnou cenu.

Vůz stojí na podvozkové platformě opravdu starého Mercedesu třídy S s kódovým označením W126, tedy modelu, který se vyráběl do roku 1991. Chairman nyní podstupuje evropské úpravy emisí a bezpečnosti. Tyto úpravy má na starosti německá společnost Huber Group, která se specializuje na úpravy vozů s asijským nebo amerických původem.

Pod kapotou tohoto Ssangyongu se objeví 3,2-litrový šestiválec Mercedes s výkonem 162 kW (220 k), který by měl být kombinován výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Na trh by měl Chairman dorazit ještě tento rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ssangyong Chairman se chystá do Evropy

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků