Nový Ford Ka, bratříček Fiatu 500 zachycen
Historie vývoje Fiatu 500 a nového Fordu Ka sahá do roku 2005, kdy se prezidenti obou automobilek setkali, aby se dohodli na spolupráci ohledně malých vozů. Důvody byly jasné - co nejvíc ušetřit náklady na vývoj a zlepšit kvalitu. A nyní, po oficiálním představení malého Fiatu, zachytili špionážní fotografové testovací vůz Fordu poblíž Nürburgringu.
Ford plánuje novinku uvést na trh za půl roku. Zpoždění oproti Fiatu je podle dostupných informací způsobené vývojem robotů a mechanismů pro stavbu interiéru, Fiat měl mít tyto záležitosti hotové již dříve. Fiat 500 i Ford Ka budou konstruovány ve stejné továrně Tychy v Polsku.
Oba vozy budou sdílet i pohonné jednotky. Pod kapotou Fordu Ka se stejně jako v případě „pětistovky“ objeví benzínové motory 1,2 a 1,4 l o výkonu 69, resp. 100 koní. Naftu bude zastupovat třináctistovka Multijet s filtrem pevných částic a výkonem 75 koní.
Foto © Automedia
Nový Ford Ka v okolí Nürburgringu
BMW X5 M: neuvěřitelné skutečností
Kdyby mi před dneškem někdo vykládal, že se jednou dočkáme M verze bavorského SUV X5, nevěřil bych mu. Vždyť celá historie písmene M, nebudu-li zmiňovat exotické M1, začala první M3 odvozenou od okruhového speciálu. Všechny modely až doposavad vzešlé z dílen M-divize představovaly kvintesenci toho, co vozy s vrtulí na kapotě vždy představovaly.
Jenže doba se vyvíjí a BMW není živo z puristů, úzkostně se soustřeďujících na jízdu a výkony. Je spousta lidí, kteří žádají vysoký výkon na normálních silnicích a auru písmene M, ale nepotřebují auto schopné zářit na okruhu. Prvním modelem, výhradně orientovaným na takové zákazníky, bylo nedávno uvedené M5 Touring a nyní se připravuje další vůz, tentokráte s ještě menšími sportovními ambicemi.
O X5 je známo, že to je jedno z mála SUV skutečně fungujících na silnici. Není se pak čemu divit, že padla volba právě na něj. Auto dostane kompletně přepracovaný přední nárazník s většími otvory pro sání vzduchu chlazení motoru a brzd. Úpravám se zajisté nevyhne ani podvozek a vzadu se objeví poznávací znamení všech M-modelů - výfuk se čtyřmi koncovkami.
Zbývá vyřešit otázku, co bude pod kapotou. Ty, kdo se už začali těšit na V10 z M5 a M6, bohužel zklamu. Snad ne moc, protože s největší pravděpodobností se o pohon postará benzínový dvanáctiválec původem z 760i, jehož výkon bude cca 440 koní. To je samo o sobě hezké číslo, nesmíme ale zapomenout, že hmotnost novinky rozhodně nespadne pod 2 tuny.
Foto © Automedia
Prototyp BMW X5 M
BMW RFK. Nebo V5?
Že nevíte, o co jde? Tak to jste tedy pěkně pozadu... Ne, promiňte, ani já nevěděl, co znamená zkratka RFK. Ale věděl jsem, že se BMW po X6, kříženci kupé a SUV, chystá přijít s dalším modelem, který nebude podobný ničemu, co kdy vyrábělo. Protože to má být auto někde mezi řadou 5 a X5, říkalo se mu V5. Jenže to by si někdo mohl přeložit jako VAN, tedy dodávka. A ty přece BMW nevyrábí (zatím, chce se mi říct). A tak se mu říká "Raum-Funktion Konzept". Přeloženo z BMWštiny do naší rodné řeči to znamená něco jako koncept prostorného auta.
Co to tedy bude, když ne van? Vždyť to má být konkurence pro MB R-classe. Hmm, o X6 se taky říkalo, že bude konkurencí pro CLS. Ne, jak říká zdroj přímo z BMW, „RFK bude uhlazený fastback s kupé siluetou zaměřený na evropské řidiče. Bude jezdit jako auto, řídit jako auto a bude mít stejné rozdělení hmotnosti jako auto.” První fotky prototypu naznačují, že zdroj mluvil, alespoň co se týče tvaru karoserie týče, pravdu. Jistě, bude to praktické auto se spoustou prostoru na nohy, hlavu, děti, psa, bagáž... Ale bude to ještě BMW? Pokud se náš zdroj nemýlí, pak by to mohla být alternativa k pětkovému kombi. Ostatně pod kapotou lze očekávat víceméně stejnou techniku jakou u řady 5. jen doufám, že někoho nenapadne dělat z toho M model. M5 touring stačí.
Do výroby by se RFK mohlo dostat někdy v průběhu příštího roku, přičemž produkční plány hovoří o cca 60 000 prodaných autech ročně.
Foto © Automedia
Prototyp BMW RFK
Vokswagen Golf VI a Scirocco: tak na co se ještě čeká?
O obou autech už jsme na stránkách AutoRevue psali, takže ani nový Golf ani Scirocco vám nemusím představovat. Musím se ale pozastavit nad jednou věcí. Ani jedno z aut na snímcích není mulou ani prototypem, obě to jsou hotová auta s nasazenou kamufláží. Tak proč nám VW vytrvale tvrdí, že nebudou dříve než za rok?
Ano, u Golfu by se to ještě dalo pochopit, protože ten rozhodně není okoukaný. Ale vlastně ne. Vždyť nová generace přichází jen proto, aby se zlevnila výroba a wolfsburským tak zbylo více v kapse. A Scirocco? Vždyť to je kvůli své historii a současnému zájmu o hot-hatche předem odsouzeno k úspěchu.
Foto © Automedia
Nový VW Golf v Alpách
Foto © Automedia
VW Scirocco při testech na Nürburgringu
Mercedes SLC: supersport ze Stuttgartu
Mercedes se rozhodl postavit skutečně ostrý vůz. Nyní se můžete podívat na první snímky z jeho testování. Hned na začátku ale musíme říct, že žádných snímků konečné podoby vozu se dnes nedočkáte. To ale vůbec nevadí, protože informací a zajímavostí kolem nového projektu je skutečně hodně. Ale pojďme na to postupně.
První sada snímků pochází z pouštního testování. Jak můžete sami vidět, jde o testovací mulu některých částí Dodge Viperu s vnitřnostmi modelu SLC. Ačkoli moc toho vidět není, technici od AMG si vůz chránili jako oko v hlavě. Sice se spekulovalo, že Mercedes postaví vůz spolu s McLarenem, ale nakonec se tak nestane. AMG bude hrát při jeho vývoji velkou roli a spolupracovat s ním bude na voze také společnost HWA Racing, která připravuje vozy Mercedesu v seriálu DTM.
Vůz bude podle dosavadních informací stát na upravené platformě příští generace modelu SL, ovšem jeho design bude zcela jiný. Dokazuje to také druhá sada fotografii, kde můžete vidět současné „eselko“ s některými novými komponenty, jako přítlačné křídlo nebo zadní difuzor. Sílu vozu podtrhují také extrémně rozšířené blatníky. Pod kapotou se s velkou pravděpodobností nacházel také motor pro SLC, o kterém se stále spekuluje. S největší pravděpodobností však půjde o „běžný” osmiválec 6,2 l, který dostane buď řadu modifikací, nebo se dokonce dočká přeplňování.
V posledních dnech zahájil Mercedes testování také na legendárním Nürburgringu, kde se podařilo špionážním fotografům vůz podrobněji prozkoumat. Zaměřili se především na použitou střechu a vzápětí potvrdili, že šlo o střechou pevnou, nahoře navíc vyrobenou z uhlíkových vláken – to vše pro snížení hmotnosti a těžiště vozu.
Mercedes SLC při prvotních testech v kabátu Viperu
SLC v podobě současného SL, ale s pevnou střechou
Foto a ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu
Saab již testuje crossover 9-4X
O plánech Saabu představit crossover 9-4X jsme vás již před pár dny informovali. Stane se tak na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní se špionážním fotografům podařilo zachytit testovací mulu modelu, který je společným dílem konstruktérů vývojového centra v německém Rüsselsheimu a designovým centrem ve švédském Trollhättanu.
Jak můžete vidět, Saab si pro testování vypůjčil „tělo“ od Chevroletu Trailblazer, přičemž příď pochází z modelu 9-7X. Pro ušetření nákladů bude vůz sdílet podvozkovou platformu s připravovaným crossoverem od Cadillacu. V plánu je rovněž společný šestiválcový diesel s výkonem okolo 184 kW/250 k a točivým momentem 550 Nm, systém pohonu všech kol pak připravuje známý Haldex. Oba modely budou vyráběny v mexické fabrice a na trhu se 9-4X objeví na podzim příštího roku.
Foto © Automedia
Testovací mula nového crossoveru 9-4X