Tajné: Volkswagen chystá malý Touareg

Volkswagen je s novým Tiguanem dále než se zdálo, Ssangyong přijde s korejským Mercedesem, Fiat připravuje Punto sedan ad.
Tajné: Volkswagen chystá malý Touareg

Ssangyong Chairman: limuzína na bázi medvěda

Korejský výrobce Ssangyong až dosud dovážel na evropský trh pouze velké čtyřkolky. Nově ale chystá limuzínu, která bude kompletně postavená na bázi starého Mercedes-Benzu třídy E (W-126). Změny ve vzhledu jsou jen minimální, což ostatně ukazují fotografie. Pod kapotou nabídne Ssangyong motor 3.2 V6 s výkonem 162 kW, který rovněž známe z mercedesů. Motor ale bude upraven tak, aby plnil současné evropské emisní limity.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Volkswagen Tiguan: malý Touareg odvozený z Golfu

Volkswagen připravuje nové kompaktní SUV, které doplní velkého Touarega. Tiguan bude konkurovat vozům jako Suzuki Grand Vitara, Hyundai Santa Fe, Kia Sportage, Toyota RAV4 či Land Rover Freelander. Vůz bude mít sportovnější vzhled než Touareg a pod kapotou platformu odvozenou z Golfu; samozřejmě se zvětšenou světlou výškou a pohonem všech kol. Oproti Torsenu u Touarega však půjde o Haldex. Vůz se představí na autosalonu v Ženevě, koncept by se mohl ukázat už v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto © Automedia

BMW 135i: superhorký hothatch

Pokud vám nestačí 265 koní v BMW 130i, můžete si počkat na ještě výkonnější model: 135i. Ten dostane pod kapotu třílitr s dvoustupňovým přeplňováním, který se představil v novém trojkovém kupé. Ultravýkonný model nižší střední třídy bude mít výkon okolo 306 k (225 kW), což z něj činí nejsilnější sériový vůz v kategorii hatchů nižší střední třídy. Otázkou ale je, zda charakteristika turbomotoru uspokojí skutečné fajnšmekry očekávající okamžitou reakci na plyn, výkonovou špičku a předvídatelné chování motoru.

Pavel Janda dodává: Možná se ptáte, jak jsme přišli na to, že na fotografiích je opravdu zachycena 135i, vzhledové rozdíly proti 130i jsou minimální. Upřímně řečeno nepřišli, bylo nám to řečeno autorem fotografií, který byl s vozem v kontaktu. Možné je vše, osobně ale příliš nevěřím, že by v případě 135i nebyly alespoň rozšířeny zadní blatníky/podběhy, které oficiálně umožňují použití pneu širokých pouze 225 mm, neoficiálně 235 mm. To je na vůz s odhadovaným výkonem 306-330 koní velmi málo, už na 130i s výkonem 265 koní není tento rozměr optimální a volá po použití pneu s měkčí směsí.

Vzhledem k lehkému maskování předních partií může jít dost dobře jen o testování nového provedení toho či ono aerodynamického doplňku, úpravu systému chlazení brzd apod. Pravdu ukáže čas. Jisté je zatím jen to, že BMW u žádného z modelů nepoužije označení M1, chce jej ponechat výlučně výjimečnému sporťáku sedmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Kia Sorento: chystá se nová generace

Ačkoliv Kia Sorento prodělala nedávno facelift, Kia už chystá novou generaci, kterou testuje v USA. Nové Sorento nejenže povyroste do délky, ale současně nabídne tři řady sedadel - tím se více odliší od modelu Sportage. Současně s tím dostane vůz větší motory a vyšší ceny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Fiat Punto sedan: přidali mu kufr

Zejména pro asijské trhy bude určen nový sedan Fiat Punto. Postaví se vedle podobně urostlých vozů nižší třídy jako Škoda Fabia sedan, Seat Cordoba, Peugeot 206 sedan či Dacia Logan. Mezi motory se objeví klasika - 1.4 16V či 1.3 JTD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto a ilustrace © Automedia

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků