Pagani připravuje modernizovanou Zondu F, Mercedes pokračuje v testech třídy E s S63 AMG, Porsche faceliftuje své SUV Cayenne (video) ad.
Pagani Zonda F 2010 při testech
V této sadě fotografií vám nepřinášíme nic nudného ani obyčejného, hladovým objektivům špionů se neubránil klenot jménem Pagani Zonda F. Ten není pochopitelně žádnou novinkou, ale inženýři připravují facelift pro modelový rok 2010.
Jak je vidět, změn se dočkají přední i zadní partie včetně difuzoru, a to s ohledem na zlepšení celé aerodynamiky vozu. V interiéru se má objevit páka převodovky v novém designu, o dalších změnách prozatím žádné informace nemáme.
Jen pro zajímavost, Zonda F stojí na odlehčených kolech obutých do pneumatik Pirelli Pzero Rosso o rozměrech 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu. Za nimi se ukrývají keramické kotouče schopné čelit skutečně vysokému zatížení.
Co se týká motoru, zde vše zůstává zahaleno rouškem tajemství. S největší pravděpodobností bude zadní kola stále pohánět dvanáctiválec AMG o objemu 7,3 litru, ale v modernizované verzi. Spekuluje se i použití přeplňovaného dvanáctiválce z modelu SL65 AMG Black Series nebo osmiválce 5,4 l z Mercedesu SLR. Fanoušci Pagani by ale jistě raději zůstali u atmosférické verze. První hotové kusy modernizované Zondy opustí fabriku Pagani v půlce příštího roku.
Foto @ Automedia
Zonda F na mokrých amerických okreskách
Mercedes třídy E kombi znovu přistižen
Příchod nové generace třídy E s interním označením W212 by se měl dle automobilky Mercedes-Benz odehrát na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Po sadách fotografií z testování nám nyní do redakce dorazily snímky zachyceného kombi, které toho ale příliš neodhaluje. Každopádně nebude na škodu, když si vše potřebné o novém „éčku” shrneme ještě jednou.
Po velkých technických problémech s elektronickým brzdovým systémem SBC (sensotronic brake-by-wire control) se Mercedes vracím ke konvenčním brzdám, které ale vylepší systémy na osušování kotoučů za deště a rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola při brždění v zatáčkách. Jako doplňková výbava se objeví keramicko-kompozitní brzdy, které budou nejdříve nabídnuty ve špičkovém E63 AMG a pak i v méně výkonných modelech.
Co se týče designu karoserie, dá se předpokládat, že nová třída E bude do značné míry kopírovat současnou generaci eSka - rozšířené lemy blatníků, stoupající linku pod klikami jdoucí od předního podběhu a masivní nárazníky. Výrazněji tvarovaný a širší gril přední masky, geometricky tvarované vstupy vzduchu a klínovitý tvar karoserie mají novému éčku dodat sportovní postoj. Pozoruhodné je, že řešení detailů na prvních prototypech naznačuje určitou příbuznost se tvary Lexusu LS. Jedná se například o kosočtvercové přední světlomety s ostrými úhly, řešení C-sloupku a zadních světlometů. Byla by to trochu ironie osudu, protože to dříve býval právě Lexus, kdo kopíroval od Mercedesu. Vzhled ale nakonec může být úplně jiný, do představení konečné verze uplyne ještě dlouhá doba.
Mercedes je znám jako průkopník při zavádění různých nových elektronických systémů a nejinak tomu bude i v případě modelu W212. Očekáváno je zavedení systému varujícího při opuštění jízdního pruhu, monitor pohybu očí řidiče, systému pro sledování a identifikaci dopravního značení, nové generace stabilizačního systému beroucího v potaz boční vítr, změnu sklonu vozovky a stav dezénu pneumatik.
O pohon se bude starat obvyklá řada V6 a V8 motorů spalujících oba druhy paliva, přičemž vrcholem bude atmosféricky plněný osmiválec o objemu 6,3 litru a výkonu vysoko přes 500 koní u E63 AMG.
Foto @ Automedia
Třída E Estate stále s rozsáhlým maskováním
Foto @ Automedia
Mercedes E63 AMG na Nordschleife
Mercedes S63 AMG: dálniční stíhač s faceliftem
Letní testování divize AMG pokračuje v plném proudu a špionážním fotografům nemohla uniknout třída S v provedení 63 AMG. Pod její kapotou se neukrývá nic jiného, než vysokootáčkový osmiválec s výkonem 517 koní.
Změn se dočká přední část vozu - její přední spoiler se víc přiblíží k zemi a podle všeho AMG pracuje také na odladění výfukového systému. U pohonných jednotek by mělo zůstat vše zachováno, možná se ale dočkáme pár novinek u elektronických systémů.
Foto © Automedia
Nejrychlejší osmiválcové "eSko" při testech
Zapomeňte na Porsche Roxster, chystá se nové Cayenne
Předchozí informace o tom, že Porsche testuje nové, menší SUV se jménem Roxster, byly mylné. Nejde totiž o nic jiného, než novou generaci dobře známého obříka, modelu Cayenne. To je na trhu od roku 2002 a využívajíc podvozkovou platformu sdílenou s VW Touareg a Audi Q7, přišlo z této trojice do prodejů daleko nejdříve - rok před uvedením Touaregu a celé čtyři roky před Audi Q7.
Podle předpokladů by mělo Porsche představit novou generaci Cayenne v první polovici roku 2010. Co je zajímavé, ve stejném roce se představí také nový Touareg. Ten by měl ale zavítat do showroomů až koncem zmiňovaného roku.
Oproti stávající generaci se příznivci značky mohou těšit na úspornější benzínové agregáty, nově pak i na první diesel automobilky a později nebude chybět ani hybridní verze.
Foto © Automedia
Nová sada snímků
Foto © Automedia
Porsche Cayenne nové generace při testech
Kia Sorento se dočká nové generace
Ačkoli Sorento podstoupilo facelift v roce 2006, Kia již v současnosti testuje novou generaci tohoto modelu v německém R&D Centre. Podle fotografií i dosavadních informací nám Sorento trochu naroste do délky, ale tři řady sedadel i navzdory tomu očekávat nelze. Z dalších novinek třeba jmenovat jemnou modifikaci interiéru, větší motory, ale také vyšší ceny.
Foto @ Automedia
Testy nové generace SUV Kia Sorento