Tajné: trojka z Mnichova přijde s tváří coupé

BMW testuje faceliftovanou trojku, Audi ostré Cabrio TT RS, Chevrolet prohání Camaro na sněhu, Mercedes další Éčko ad.

BMW řady 3: facelift po vzoru kupé

BMW řady 3 momentálně patří k nejprodávanějším vozům v Evropě, přesto se po čtyřech letech na trhu dočká většího zatraktivnění.

Na fotkách jsou tentokráte auta téměř zbavená maskování, a tak si můžeme důkladně prohlédnout většinu novinek. Nejvíce se toho odehrálo na přídi, která se implementací klasičtějšího tvaru ledvinek více podobá kupé. Celý přední nárazník včetně v něm umístěných mlhovek je nový a na kapotě přibyl prolis ve tvaru písmene V. To vše dohromady dává autu mírně dynamičtější výraz. Podíváme-li se na záď, zamaskována jsou jen světla. To znamená, že změn dozná jeden z nejkritizovanějších designových prvků trojky. Myslím, že nepůjde o nic dramatického, tvar zaručeně zůstane stejný, jen bude nový kryt světla. Prostě něco ve stylu už dnes prodávaných Black-line světel.

Zajímavější budou změny technického rázu. Podrobnosti neznáme, ale určitě nás čeká vše, co známe z programu EfficientDynamics řady 1. Budu nové motory? Těžko říct, BMW má v nabídce pár novinek, ovšem co se dostane zrovna pod kapotu sedanu a touringu nevíme.

Spousta otázek, málo odpovědí. Znát je budeme zřejmě až v následujících měsících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Obě základní varianty faceliftovaného BMW řady 3 při posledních testech

Audi TT RS Cabrio: nejostřejší cabrio značky

Audi pracuje na ostřejším otevřeném voze svého modelového portfolia, a špionážní fotografové rozhodně nemohli při této události chybět. Jde o TT RS, které bude mít za cíl chytnout za srdce sportovně laděné řidiče, kteří ovšem nechtějí coupé a raději si vychutnávají jízdu s větrem ve vlasech - a to natolik, že oželí horší tuhost karoserie a nějaké ty kilogramy hmotnosti navíc.

Když se podíváte na fotografie, jistě nepřehlédnete dvojici velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd RS. Audi se po dlouhé době vrátí k pětiválcovému přeplňovanému motoru, který bude mít objem 2,5 litru a bude dopován hned dvěma turby.

Jeho výkon se bude pohybovat na úrovni 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Za příplatek bude k dispozici dvouspojková převodovka DSG, která je schopna po modernizaci spolupracovat i s vysokým točivým momentem přeplňovaného motoru.

Sériová TT RS Cabrio bude od základních verzí patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy i blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi TT RS Cabrio při testech

Chevrolet Camaro: 400 koní a jeden pony na sněhu

O Camaru už vlastně víme, jak bude vypadat. Nejen, že se Chevrolet chlubí prototypem, ale už nám ukázal i fotky produkční verze. Přesto jeho prototypy stále jezdí zahaleny kamufláží. Že by ještě bylo co skrývat?

Z venku nás už asi příliš mnoho překvapení nečeká, ovšem skoro vše ostatní zůstává utajeno. Zatím se jen ví, že na rozdíl od konkurenčního Mustangu budou mít zadní kola nezávislé zavěšení a pod kapotou bude V8 o objemu 6,0l a výkonu cca 400 koní, jenž bude kvůli optimalizaci spotřeby paliva vybaven systémem vypínání válců. K dispozici bude manuální i automatická převodovka a standardně má být auto vybaveno 21" disky vpředu a 22" vzadu.

Zajímavý je rozsah zapojení jednotlivých značek koncernu GM do vývoje Camara. Testování probíhá pod patronací Saabu ve Švédsku (všimněte si tamnější registrační značky), za vývoj jako takový je odpovědný australský Holden a výroba je plánovaná do Kanady. Tomu se říká globalizace. A mimochodem, v roce 2010 se dočkají milovníci otevřených verzí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp Camara při zimních testech

Nový Ford Ka: interiér konečně odhalen

Přinášíme vám již třetí sadu fotografii malého Fordu Ka, který se opět podařilo špionážním fotografům zachytit při jeho testování. Maskování je ovšem stále prakticky stejné, takže toho příliš neodhaluje, tedy kromě interiéru, který si můžete prohlédnout na poslední sadě fotografií.

Historie vývoje Fiatu 500 a nového Fordu Ka sahá do roku 2005, kdy se prezidenti obou automobilek setkali, aby se dohodli na spolupráci ohledně malých vozů. Důvody byly jasné - co nejvíc ušetřit náklady na vývoj a zlepšit kvalitu.

Ford plánuje novinku uvést na trh za půl roku. Zpoždění oproti Fiatu je podle dostupných informací způsobené vývojem robotů a mechanismů pro stavbu interiéru, Fiat měl mít tyto záležitosti hotové již dříve. Fiat 500 i Ford Ka budou konstruovány ve stejné továrně Tychy v Polsku.

Oba vozy budou sdílet i pohonné jednotky. Pod kapotou Fordu Ka se stejně jako v případě „pětistovky“ objeví benzínové motory 1,2 a 1,4 l o výkonu 69, resp. 100 koní. Naftu bude zastupovat třináctistovka Multijet s filtrem pevných částic a výkonem 75 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Na poslední sadě je novinkou zachycený interiér vozu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ford Ka zachycen při zimních testech

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Ford Ka v okolí Nürburgringu

Mercedes-Benz E téměř bez maskovaní

V loňském roce jsme vám přinesli celou řadu různých fotek prototypů nové generace třídy E, ale zatím jsme neměli šanci vidět více detailů. Ne tak tentokrát, většina maskování je totiž pryč. Jak můžete sami vidět, nové E dostane hodně stylistických prvků z nové třídy C. Základním odlišovacím prvkem tak budou dělené přední světlomety, které novince dávají tzv. „čtyřokou tvář”.

Pod kapotu nové E-klasse se dostane celá řada benzínovývh i dieselových motorů o výkonech mezi 136 a 544 koňmi. V roce 2010 by se pak měla objevit hybridní verze E 300 Bluetech-hybrid, která bude kombinovat dieselový (V6 3,0l 224 koní) a elektrický motor. Ten bude mít výkon 15 kW a integrovaný startovací generátor. Nebude se tedy jednat o hybrid tak, jak nám ho prezentuje třeba Lexus, hlavní slovo stále bude mít spalovací proces.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová generace MB třídy E 

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace© Automedia
Možná konečná podoba novinky

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků