Tajné: Suzuki Vitara dostane většího brášku

Lexus připravuje nový supersport LF-A v provedení kabrio, na cestě je větší bráška Suzuki Vitary, Mercedes-Benz E-klasse dostane malý facelift, Jaguar XK kabrio přijede už příští rok, Hyundai Terracan bude mít ostřejší rysy, Ferrari připravuje nástupce 575M a Cherry chystá novinku pro Evropu.
Tajné: Suzuki Vitara dostane většího brášku

Tip: Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice, špionážní videa pak zde.

Lexus LF-A v provedení kabrio

Na okruhu v Nürburgringu byl zachycen lehce maskovaný koncept Lexus LF-A v provedení kabrio. Lexus přitom dosud představil pouze provedení kupé; lze tedy očekávat, že se spider objeví záhy. Pod kapotou konceptu kupé se nachází pětilitrový desetiválec s výkonem přes 500 k a rychlostí větší než 200 mph (320 km/h); poháněna jsou zadní kola.


Foto a ilustrace © Automedia

Suzuki: větší bráška Vitary na cestě

Podle prvních a velmi neúplných informací chystá Suzuki ve spolupráci s koncernem General Motors nové SUV, větší než nová generace Vitary. Novinka bude postavena na platformě Theta, kterou bude sdílet s Chevroletem Equinox či chystaným SUV Pontiacu. Podle autorů fotografií, společnosti Automedia, je na obrázcích právě nové japonské SUV.

Foto a ilustrace © Automedia

Mercedes-Benz E-klasse s malým faceliftem

Během příštího roku dostane třída E menší facelift (starší fotografie), který se nebude dotýkat ani tak vzhledu, ale spíše techniky. Bude přepracován brzdový systém a vůz dostane nové samonatáčecí světlomety, které budou reagovat nejen na otáčení volantem, ale i na rychlost vozu. Exteriér dostane nový přední spojler s mlhovkami a zadní světlomety.

Foto © Automedia

Jaguar XK kabrio už příští rok

První fotografie Jaguary XKR Convertible, tedy kabria, ukázala automobilka už v září, novinka se na silnice dostane až na jaře příštího roku. S novým kupé sdílí kabrio podvozek, motor a část karosérie, která byla díky významné aplikaci hliníku pro přestavbu docela oříškem. Kompletně vyztužené kabrio váži slušných 1 635 kg. Vůz nepoužívá moderní „tuhou“ střechu, ale plátěnou; ta se složí za 18 s.

Pod kapotou bude dřímat osmiválec o objemu 4.2 l s výkonem 219 kW (298 k) a kroutícím momentem 411 Nm. Díky tomuto výkonu se rozjede XK Convertible na stovku za 6,3 s a snahu o zrychlování zastaví při 250 km/h omezovač.

Foto © Automedia

Hyundai Terracan: ostřejší rysy

Nedávno jsme zveřejnili fotografie nové generace Hyundai Santa Fé vč. interiéru. Je z nich patrné, že Hyundai jde cestou ostřejších rysů a zavrhuje staré oblé tvary. Stejnou cestou jde i nový Terracan, větší bráška Santa Fé, a to jak v interiéru, tak exteriéru. Zatím se nám nepodařilo „vyštrachat“ informace o podvozku či motorech, takže vám budou muset stačit obrázky maskovaného prototypu.


Foto © Automedia

Lexus ES: facelift a možná i výkonnější motor

Zatímco v Evropě je nabídka vozů Lexusu poměrně chudá - prodávají se zde modely IS, GS, LS, RX a SC, v USA se pod touto značkou nabízí navíc např. ES, LX či GX. A právě pro model ES chystá Lexus facelit. Bohužel zatím je k dispozici jen jediná fotografie, ze které toho poznat moc není. Spekuluje se ale, že vůz dostane výkonnější motor; v současné době má ES motor 3.3 V6 s výkonem 163 kW.

Foto © Automedia

Ferrari F600 Imola: další obrázky nástupce 575M

Během příštího roku dostane model 575M Maranello nástupce, který se zatím označuje kódovým označením F139 a Ferrari jej testuje v „oblečku“ modelu 612 Scaglietti. Krátce jsme se o novince zmínili už dříve, bohužel nové informace zatím nemáme k dispozici. Novinka by měla vycházet z upravené platformy Scaglietti a nabídne místo pro dva cestující. Pod kapotou bude šestilitrový dvanáctiválec upravený ze z již zmíněného modelu s výkonem někde mezi 580 a 600 k (426-441 kW).

 Foto a ilustrace © Automedia

Chery MPV: číňan vyvíjený pro Evropu

Čínská firma Chery se chce prosadit na evropském trhu a dle mého názoru to bude mít docela snadné: nabídne vozy za velmi nízké ceny, čemuž evropské automobilky nebudou moci konkurovat. Některé vozy jsou dokonce vyvíjené přímo v Evropě, na designu spolupracuje Chery s Pininfarinou. Celkem čínská firma uvede v budoucnosti šest automobilů na třech platformách: malý hatch, větší hatch, velký sedan, kompaktní a velké MPV a SUV 4x4 (Tiggo). Na obrázku vidíte full-size MPV, které - pravděpodobně - pojme až sedm pasažérů.


Foto © Automedia

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků