Tajné: Škoda již testuje Superb Combi

Škoda pracuje na vlajkovém kombi, Ferrari chystá nové Dino, Opel dokončuje Insignii a v Americe se pracuje na velkých SUV.

Škoda Superb Combi bude: mula přistižena při testech

Předpokládané se stalo realitou. Mladoboleslavská automobilka vytahuje další eso z rukávu – kombi verzi modelu Superb, která se v nabídce objeví vůbec poprvé. Špionážní fotografové měli štěstí na testovací mulu v podobě Octavie Combi, která se mohla pyšnit podvozkem Superbu a pochopitelně i prodlouženou karoserii v střední části.

Vůz byl zachycen při zimních testech v severní Evropě, kde v současnosti testuje většina automobilek. Kombi verze se ale podle dosavadních informací nemá na trhu objevit dříve než počátkem roku 2010. Soupeři Škody jsou jasní - Ford Mondeo Combi, Renault Laguna Combi, Opel Vectra Caravan a další typičtí zástupci kombíků střední třídy na evropském trh, mezi které v rámci „bratrovražedného” boje spadne i Volkswagen Passat Variant. Nabídka motorů zůstane zřejmě shodná se sedanem.

Tip: Představení nového Superbu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mula v podobě Octavie při testech

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Pravděpodobná podoba vozu

Ferrari Dino je skutečností

Spekulace ohledně malého přírůstku do rodiny Ferrari, modelu Dino, trvají již delší dobu. Až nyní se ale na svět dostaly první fotografie, které zachycují vůz při testech na domácí trati v italském Fioranu.

Mnoho se toho nedozvíme, maskování je prozatím skutečně výrazné, ale i navzdory tomu obletěly svět cenné informace. Podle výpovědi fotografů nezní agregát jako ostatní z modelů Ferrari, je o hodně tišší a méně agresivní.

Jen pro připomenutí, minulá generace Ferrari Dino byla vyráběna v rozmezí roků 1968-1976 a slavný Enzo Ferrari ji dal postavit na počest svého syna Dina, který zemřel v roce 1956 ve věku 24 let.

Ačkoli model Dino byl osazen šestiválcem do V, nový s největší pravděpodobností dostane osmiválec s výkonem okolo 400 koní. Jako první se objeví karoserie Coupé, později přijde i otevřený Spider.

Očekávaná cena nového modelu je 100 až 110 tisíc Eur, přičemž cíle Ferrari sahají k prodejům 4000 kusů ročně. Zahájení produkce by tak mělo za následek zdvojnásobení celkové produkce maranellské automobilky a nalezení nové cílové skupiny zákazníků.

Zajímavé je, že Ferrari stále projekt Dino popírá, ale i navzdory tomu se příchod na trh očekává již příští rok. Objevily se také zprávy, že Dino by se mělo vyrábět ve fabrice Maserati v Modeně, což je místo, kde se samotný Enzo Ferrari narodil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ferrari Dino ve Fioranu

Opel Insignia: těžko na cvičišti...

Fotografie nástupce Vectry už vám přinášíme nějakou dobu. A jak na nich ubývá maskování, tak novinka nabývá stále zřetelnějších obrysů. Tentokráte tu máme fotografie z testovací dráhy někde v Německu, na kterých dostává Insignia do těla. A opět ubylo trochu kamufláže.

Jasnější začíná být tvář auta, kde vidíme velký gril s chromovanými žebry a detaily ze stejného materiálu okolo okrajů spodní části nárazníku. Zádi prozatím dominuje něco na způsob spoileru na víku kufru, ale dovolím si tvrdit, že tohle se na seriovém autě neobjeví. Povšimněte si také vnějších zpětných zrcátek, které mají moderní trojúhelníkový tvar, což bohužel znamená, že toho v nich nebude moc vidět.

V předchozích zprávách jsme vám tvrdili, že výstavní premiéru si Insignia odbude v Ženevě, resp. na London Motor Show. A teď už se hovoří o říjnovém pařížském autosalonu. Aby to u Opelu vůbec stihli, když ji chtějí začít prodávat ještě letos.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Opel Insignia při zátěžových testech

Cadillac BRX: americké CUV na cestách

Po silnicích se prohání i pro Evropany méně známé vozy, mezi které patří i Cadillac BRX. Špionážní fotografové ho přistihli při testech na domácí půdě. Jde o prostorný vůz kategorie CUV, který se v nové generaci objeví na trhu v roce 2010, přičemž předsériová produkce začne o rok dřív v závodu Ramos Arizpe v Mexiku.

Cadillac se chystá postavit ročně 75 tisíc těchto vozů, které budou sdílet podvozkovou platformu se Saabem 9-4X - ten se představí světu na podzim 2009. Pod kapotou vozu se objeví 3,6-litrový šestiválec s výkonem 300 koní, automobilka ale pracuje také na dvoulitrovém turbodieselu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Cadillac BRX: CUV poamericku

Chevrolet Equinox: další americké SUV s novou tváří

Americké vozy vám jistě nejsou tak blízké, jako ty evropské, ale i navzdory tomu jistě stojí za zmínku. Do redakce nám dorazila další sada špionážních fotografií s americkým původem, zachycující faceliftované SUV z rodiny Cadillaců.

Jde o model Equinox, který dorazí na trh jako modelový rok 2010 se startem prodejů koncem příštího roku. Automobilka od něho očekává hlavně na domácím trhu dobré výsledky prodejů, které budou zřejmě odrazem solidní užitní hodnoty Equinoxu, hlavně díky dobře využitelnému a variabilnímu vnitřnímu prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Chevy Equniox při testech v USA

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků