Tajné: Škoda Felicia se vrátí místo Octavie Tour

Škoda chystá velký návrat Felicie, Toyota oživí pětidvéřovou Corollu, nový Range Rover již prochází testy ad.

Toyota Corolla hatchback: legenda se vrátí i jako pětidvířko

Automobilový svět nepoznal mnoho slavnějších jmen než Toyota Corolla. Japonský kompakt ve svých mnoha generacích slavil po desítky úspěchy prakticky na všech trzích, na nichž se objevil, přesto jeho image využívá Toyota v posledních letech mnohem méně, než by mohla. Alespoň v Evropě klíčový kompaktní hatchback si nyní říká Auris a jeho slavnější předchůdce Corolla dále přežívá jen jako sedan. Proč se k tomuto kroku Toyota uchýlila, to zůstává ve hvězdách, ale jako by tento odklon od tradic předznamenal i jistý kvalitativní úpadek, který Toyoty, Auris nevyjímaje, v posledních letech postihl.

Možná i právě proto se Toyota chce vrátit na trh s Corollou i v provedení hatchback. Svědčí o tom špionážní snímky, které se našim fotografům podařilo pořídit na jihu Itálie. Vůz je poměrně výrazně maskován a skrze kamufláž prosvítají je kousky jeho skutečného vzhledu, co ale možná ještě zajímavější, prototyp byl vybaven hybridním pohonným ústrojím, zřejmě převzatým z Aurisu HSD.

Získané snímky a informace jsou poměrně překvapivé, a tak většina podrobností zůstává zahalena rouškou tajemství. Nevíme tedy zatím, kdy by se nová Corolla hatchback mohla objevit na trhu a na jakých vlastně. Testy a evropském kontinentu a hybridní pohon ale svědčí o tom, že by se měla objevit především na trzích, jako jsou ty evropské, nepřeregulované rozvojové trhy něco jako hybridní pohon zcela míjí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Toyota Corolla se vrátí i s pěti dveřmi, zatím ladí formu na slunném jihu Evropy

Škoda Felicia 2013: „Felda” se vrátí, Octavii Tour bude konec

Již nějaký ten pátek se spekuluje o dalším rozšíření modelové řady české Škody. Důvod je prostý, mezi malou a relativně levnou Fabiií a o poznání dražší a větší Octavií existuje prostor pro slušně velké levné auto, na které jsou hlavně zákazníci z východnějších částí Evropy u škodovky zvyklí. Dosud jeho úlohu plnila donedávna stále vyráběná Octavia první novodobé generace, známá pod jménem Octavia Tour. Jenže ta letos z nabídky zmizela a její nástupce v podobě Octavie Tour 2, tedy přefaceliftové „oktávky” generace druhé, je již očividným kompromisem. Automobilka se zjevně bojí, aby nový Tour nekanibalizoval prodeje současné Octavie, a tak jej nabízí v podobě, která není tak atraktivní jako dosud. Chce to zkrátka něco nového.

Že takto uvažuje i sama Škoda není tajemstvím. Již podle dřívějších prohlášení automobilky firma plánuje od roku vyrábět model, který bude větší než Fabia, menší než Octavia a zároveň se i cenově postaví mezi ně. V nabídce Škody má zcela nahradit model Tour, který by se právě roku 2013 měl přestat vyrábět spolu s koncem životního cyklu současné Octavie. A podle našich informací by novinka měla vsadit na staronové jméno Felicia.

Nová Škoda Felicia by se měla vyrábět jako malý sedan a kombi a stát na technických základech současného Roomsteru, tedy kombinaci relativně levné starší techniky předchozích modelů. S délkou okolo 4,5 metru a rozvorem přibližně 2,6 metru by měl nabídnout velmi uspokojivý vnitřní prostor i pro menší rodinu, ostatně jak to kdysi dokázala první novodobá Felicie.

Za motory by měly posloužit koncernové benzinové i naftové 1,4 a 1,6 s výkonem mezi 80 a 105 koňmi, žádné technické výstřelky ale očekávat nelze. Pro vůz budou klíčovými trhy ty východní, kde dnes boduje Octavia Tour, ale třeba i Dacia Logan, kterému by škodovka ráda více zatopila. Velký úspěch si od nové Felicie automobilka slibuje v Rusku, kde vozy tohoto jména byly a jsou oblíbené a i proto věříme tomu, že se druhé reinkarnace označení kdysi elegantního kabrioletu opravdu dočkáme.

A jak by mohla nová Felicia vypadat? Podle našich grafiků, kteří vycházeli z dosud známých informací, třeba tak jak vidíte na přiložených ilustracích. Pojetí novinky by mělo být inspirováno hlavně ztvárněním nového Superbu, který nejlépe reprezentuje současné smýšlení škodováckých designérů.

Otázkou tedy je, zda by se vám právě takto pojatá Felicia vlastně již třetí generace líbila. Vůz by se mohl představit světu za nějaké dva roky a pokud s jeho vzhledem má Škoda ještě něco udělat, je nyní nejvyšší čas začít. A váš názor ji jistě bude zajímat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Škoda Felicia a Felicia Combi pro rok 2013 by mohly vypadat právě takto

Nový Mercedes ML dolaďuje formu v království ledu

Špionážní snímky nové generace Mercedesu ML vám přinášíme stále častěji a to značí jediné - premiéra novinky klepe na dveře. Docela nedávno jsme vám nabídnuli fotografie již docela lehce maskovaného prototypu z německých silnic, nyní se tentýž vůz přemístil do Švédska. A přistižen byl znovu.

Na severu Evropy by podle všeho měl podstupovat závěrečné testy před lednovou premiérou na detroitské auto show. Již v létě by se pak měl objevit v prodejích na obou březích Atlantiku. A co že nabídne?

Krom občerstveného vzhledu, který již můžeme celkem podrobně vykoumat z přiložených snímků, to má být především subtilnější a lehčí stavba - vůz má disponovat kratšími převisy karoserie a má ubrat i něco ze své vysoké hmotnosti. Pod kapotou se očekává motorová paleta podobná té současné, zážehové agregáty budou v rozmezí 3,5 l V6 až 5,5 l V8 (verze AMG) s výkony 272 až 510 koní, dieselové jednotky zastoupí šestiválce a osmiválce s objemy 3,0 a 4,0 l s výkony 190 až 306 koní. Hned od uvedení modelu na trh má být k dispozici také hybridní verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Merceds ML: už jen vyzkoušet odolnost posledního prototypu v ledovém království a jde se do výroby...

Range Rover 2013: mula nové generace přistižena

Ať už jste dřevař nebo manželka fotbalové hvězdy, zbystřete, tato zpráva by vás mohla zajímat. Našim špionážním fotografům se totiž podařilo přistihnout první prototyp nové generace věhlasného Range Roveru, bezesporu nejluxusnějšího skutečného off-roadu.

Jde zatím stále o tzv. mulu, tedy vůz s „vnitřnostmi” nové generace v hávu té současné, přesto můžeme z jejích detailů leccos vyčíst. Soudě podle úprav blatníků bude nový Range Rover disponovat o něco širším rozchodem, ponechá si však současný rozvor. Viditelné úpravy přední části svědčí buď o odlišném provedení chystaných pohonných jednotek, nebo výrazných změnách přídě kvůli novým bezpečnostním regulacím souvisejícím zejména s ochranou chodců.

Podle dostupných informací by se pod kapotou měly objevit benzinové i naftové osmiválce s výkonem od 270 do 510, opět s ohledem na současné regulace je v plánu i hybridní verze s poněkud příznivější spotřebou paliva.

Pokud vše půjde podle plánu, nového „rejndže” bychom se měli dočkat v druhé polovině roku 2013, tedy za nějaké tři roky. Do té doby se jistě dočkáme přesnějších informací a lepších špionážních snímků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Range Rover zkouší své možnosti v hávu toho současného, zatím

Mercedes SL 2012: první pohled do interiéru

Poslední špionážní fotografie nové generace Mercedesu SL jsme vám přinesli v říjnu a vůz na nich vypadal spíše jako tank než elegantní kupé. O necelé dva měsíce později můžeme po shlédnutí dalších snímků konstatovat, že z aspirace na členství v tankovém praporu prototyp nové generace „eselka” v žádném případě neslevil, přesto snímky přinášejí něco zcela nového - první pohled do interiéru.

I ten je bohužel notně maskován, základní architektura a některé detaily jsou ale z fotografie dobře patrné. A to do premiéry vozu připravené pro příští pařížský autosalon zbývají skoro dva roky.

Ze zbylých snímků můžeme znovu konstatovat, že nová generace SL se podrží svých klasických charakteristik a nabídne přednosti kabrioletu s pevnou skládací střechou v hávu velkého stylového kupé. Typickým prvkem zůstane i dlouhá příď a relativně velké převisy karoserie, změny zřejmě naopak najdeme na přídi, která bude vlídnější k tělům pod kola padajících chodců.

Vůz by se měl začít vyrábět v průběhu roku 2012 přímo ve stuttgartském závodě automobilky. Než se tak ale stane, setkáme se jistě ještě se spoustou špionážních snímků, které nám snad budou nové SL odhalovat více a více...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová generace Mercedesu SL konečně ukázala i svůj interiér. Tedy alespoň jeho části...

 

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 112 219 km
Cena: 202 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků