Tajné: rodina Lagun se rozrůstá

Renault připravuje Lagunu sedan, Nissan novou tvář pro Pathfinder, Mercedes ostré E63 AMG, Range Rover se dočká faceliftu ad.

Renault Laguna sedan: další pán na holení

Doposud se nabídka verzí Renaultu Laguna skládala pouze z liftbacku a kombi. To se však brzy změní. Špionážním fotografům se totiž podařilo zachytit Lagunu v provedení sedan při testech ve Švýcarsku.

Je zřejmé, že pojetí zádě bude v případě sedanu jiné, již z fotografií je vidět jiný tvar a umístění svítilen. Po technické stránce bude sedan shodný s liftbackem a kombi. Rozdílem bude podstatně větší zadní převis karoserie a tím i délka celého vozu. Rozšířením nabídku Laguny o sedan je zřejmé, že automobilka sleduje filosofii Fordu - přímý konkurent, moedl Mondeo, je rovněž dostupný ve třech karosářských provedeních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Laguna sedan - zadní partie budou odlišné od liftbacku

Nissan Pathfinder: obřík dostane facelift

I navzdory obrovským rozměrům, nepříliš ekonomickému provozu a nastávající „době zelené“ se tento off-road od Nissanu vcelku dobře prodává. V Japonsku se navíc rozhodli udělit Pathfinderu facelift středního věku, který se projeví na obou náraznících a s velkou pravděpodobností i na přední masce.

Ostatní vnější prvky i interiér zůstanou zachovány, stejně tomu bude u použitých motorů. Kompletně nový model se na trhu objeví v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Obřík od Nissanu dostane jemný facelift

Range Rover: omlazení před obměnou

Dnešní sadu špionážních fotografií není potřeba příliš komentovat. Přistiženým objektem se stal Range Rover, který dostane poslední facelift před příchodem nové generace v roce 2013.

Zásahy se dotknou přední části, zejména světlometů a masky a beze změn nezůstanou ani zadní svítilny. K dealerům se omlazený model dostane až koncem roku 2010, a tak si na další informace jednoduše musíme počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Range Rover se dočká menších změn před příchodem nové generace

Mercedes E63 AMG: ostré „éčko“ na obzoru

O novém Mercedesu třídy E se již mluví hodně dlouho, nyní vám přinášíme špionážní fotografie jeho ostré verze s označením E63 AMG přímo z legendární Nordschleife. Jak již správně tušíte, pod kabátkem se ukrývá osmiválec o objemu 6,2 litru, který dostane výkonovou porci kolem 530 koní. A to je pěkná nadílka.

Automobilka představí tento model příští rok na frankfurtském autosalonu, přičemž zákazníci dostanou hned v standardu zajímavou porci výbavy. Výkon bude na zadní kola přenášen skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, v sérii bude také systém vysoušení brzd a selektivní systém brždění kol v zatáčkách - oba se objeví i u standardních verzí.

Za slovo stojí i další výbava - řidič bude mít k dispozici systém opuštění jízdního pruhu, systém monitorující oči nebo detektor stavu vozovky. Plusem stabilizačního systému je i schopnost vyhodnocovat boční vítr nebo opotřebení pneumatik.

Jedna věc je ale jistá, Mercedes má v plánu s tímto modelem překonat mnichovské BMW M5. Minimálně výkonově se mu to na chvíli podaří, to ale není vše. Nechejme se proto překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ostré „éčko” od Mercedesu při testech

Shelby GT500: poprvé nahoře bez

Tým špionážních fotografů dostal dobrý tip na probíhající testy Shelby GT500 modelového roku 2010. Špionážní akce se povedla a výsledkem jsou fotografie vozu v konfiguraci „nahoře bez“, který byl vůbec poprvé takhle zachycen.

Již na první pohled lze rozpoznat klasickou přední masku, tak tradiční pro Shelby, a nechybí ani průduchy v přední kapotě. Další informace a podrobné specifikace bychom se měli dozvědět již zanedlouho a samozřejmě vás o nich budeme informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Shelby GT500: spíš legenda než sporťák

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků