Tajné projekty: Dacia Logan přijede i jako hatchback

Dacia připravuje kromě kombi odvozeného od sedanu Logan také nový hatchback, který bude konkurovat zavedeným vozům jako Fabia, Polo nebo Getz. BMW již brzy ukáže světu třídveřovou jedničku a trojkové kupé a Hyundai pravděpodobně uvede Trajet se zkráceným rozvorem.
Tajné projekty: Dacia Logan přijede i jako hatchback

Dacia Logan hatchback: když useknou záď

Dacia neponechává nic náhodě a po uvedení sedanu na pomezí malé a nižší střední třídy připravuje nejen kombi, ale také hatchback, který by měl být ještě levnější než sedan. Ten u nás začíná s relativně výkonným motorem 1.4 55 kW na ceně 199 tisíc korun. Druhým motorem v řadě je konstrukčně starší šestnáctistovka s výkonem 66 kW, později se přidá také nafťák (opět z produkce Renaultu) 1.5 dCi s výkonem 50 kW a točivým momentem 160 Nm.

Hatchback nemá nijak překvapivé linie, v podstatě byla jen „uřezána“ záď. Výsledek ale nevypadá vůbec špatně, ačkoliv celkově působí design poněkud zastarale a nemoderně podobně jako u sedanu. Musíme však brát v potaz, že Logan má velikost rozvoru srovnatelnou s vozy nižší střední třídy a nabízí se za velmi nízké ceny - a v takovém případě lze nad designem zamhouřit oko. Délku „useknutého“ vozu odhaduji na lehce přes 4 m, velikost zavazadlového prostoru pak na cca 300 l, což je v této třídě bezesporu nadprůměr.

Foto a ilustrace © Automedia

Tip: Studie Loganu kombi

BMW 3 kupé s ladnou zádí

Stejně jako u předchozí generace nebude ani u té poslední, páté chybět trojkové kupé. To se liší od sedanu nejen chybějícími zadními dveřmi, ale také větším sklonem zádi. Pod kapotou se neodehraje žádné překvapení, motory ale budou začínat výše - budou vynechány modely 318i a 318d. V současné době se pod kapotou trojky nachází nejvýkonnější motor 330i s výkonem 190 kW, chystá se ale i verze 335i s přeplňovaným šestiválcem a M3 s atmosférickým osmiválcem o výkonu okolo 300 kW.

 Foto © Automedia

BMW 1 jako třídveřové kupé

Už brzy představí BMW třídveřové kupé odvozené od pětidveřového hatchbacku řady 1. V podstatě se nic nezmění, jen místo pětice dveří jich bude o dvojici méně, jiné designové změny jsem nenašel. Na obrázku se sice automobilka snažila chybějící dveře zakrýt, ale pozorní pozorovatelé nepřehlédnout, že je to jasný fake. Motory budou pravděpodobně totožné, možná se objeví i mnohými toužebně očekávaná 125i.

Foto © Automedia

Hyundai Trajet s menším rozvorem

Hyundai chystá kratší verzi svého sedmimístného vanu Trajet. Oproti delší verzi se nebudou zadní dveře otvírat klasicky, ale budou výsuvné - svědčí o tom pohled na bok vozu. Vylepšen bude i design, jiné jsou např. zpětná zrcátka, odlišně je řešena záď. Pod kapotou velkého Trajetu se skrývají motory staré školy, lze proto očekávat, že v minimálně šestiválec a nafťák dostanou v novince vyšší výkon.

 Foto © Automedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků