Tajné projekty: Dacia Logan přijede i jako hatchback

Dacia připravuje kromě kombi odvozeného od sedanu Logan také nový hatchback, který bude konkurovat zavedeným vozům jako Fabia, Polo nebo Getz. BMW již brzy ukáže světu třídveřovou jedničku a trojkové kupé a Hyundai pravděpodobně uvede Trajet se zkráceným rozvorem.
Tajné projekty: Dacia Logan přijede i jako hatchback

Dacia Logan hatchback: když useknou záď

Dacia neponechává nic náhodě a po uvedení sedanu na pomezí malé a nižší střední třídy připravuje nejen kombi, ale také hatchback, který by měl být ještě levnější než sedan. Ten u nás začíná s relativně výkonným motorem 1.4 55 kW na ceně 199 tisíc korun. Druhým motorem v řadě je konstrukčně starší šestnáctistovka s výkonem 66 kW, později se přidá také nafťák (opět z produkce Renaultu) 1.5 dCi s výkonem 50 kW a točivým momentem 160 Nm.

Hatchback nemá nijak překvapivé linie, v podstatě byla jen „uřezána“ záď. Výsledek ale nevypadá vůbec špatně, ačkoliv celkově působí design poněkud zastarale a nemoderně podobně jako u sedanu. Musíme však brát v potaz, že Logan má velikost rozvoru srovnatelnou s vozy nižší střední třídy a nabízí se za velmi nízké ceny - a v takovém případě lze nad designem zamhouřit oko. Délku „useknutého“ vozu odhaduji na lehce přes 4 m, velikost zavazadlového prostoru pak na cca 300 l, což je v této třídě bezesporu nadprůměr.

Foto a ilustrace © Automedia

Tip: Studie Loganu kombi

BMW 3 kupé s ladnou zádí

Stejně jako u předchozí generace nebude ani u té poslední, páté chybět trojkové kupé. To se liší od sedanu nejen chybějícími zadními dveřmi, ale také větším sklonem zádi. Pod kapotou se neodehraje žádné překvapení, motory ale budou začínat výše - budou vynechány modely 318i a 318d. V současné době se pod kapotou trojky nachází nejvýkonnější motor 330i s výkonem 190 kW, chystá se ale i verze 335i s přeplňovaným šestiválcem a M3 s atmosférickým osmiválcem o výkonu okolo 300 kW.

 Foto © Automedia

BMW 1 jako třídveřové kupé

Už brzy představí BMW třídveřové kupé odvozené od pětidveřového hatchbacku řady 1. V podstatě se nic nezmění, jen místo pětice dveří jich bude o dvojici méně, jiné designové změny jsem nenašel. Na obrázku se sice automobilka snažila chybějící dveře zakrýt, ale pozorní pozorovatelé nepřehlédnout, že je to jasný fake. Motory budou pravděpodobně totožné, možná se objeví i mnohými toužebně očekávaná 125i.

Foto © Automedia

Hyundai Trajet s menším rozvorem

Hyundai chystá kratší verzi svého sedmimístného vanu Trajet. Oproti delší verzi se nebudou zadní dveře otvírat klasicky, ale budou výsuvné - svědčí o tom pohled na bok vozu. Vylepšen bude i design, jiné jsou např. zpětná zrcátka, odlišně je řešena záď. Pod kapotou velkého Trajetu se skrývají motory staré školy, lze proto očekávat, že v minimálně šestiválec a nafťák dostanou v novince vyšší výkon.

 Foto © Automedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků