Tajné: ostrá pětistovka již zanedlouho

Fiat testuje ostrou verzi modelu 500, Mazda připravuje novou trojku, Seat zase velký sedan, Porsche faceliftuje řadu 911 ad.

Fiat 500 Abarth SS: trysková beruška

Fiat 500 je cool. Je tak cool, že už to ani víc nejde. Chtějí ho všichni a všude. A Fiat ať dělá, co dělá, má vyprodáno. Naštěstí neusnul na vavřínech a chystá pro nás něco opravdu speciálního.

O sportovní verzi s přídomkem Abarth už jsme psali. Ta má dostat motor o výkonu 135 koní. No, to už je na 850 kilo těžké vozítko slušné stádečko, že. Ovšem pozor. Italům nemůže nějaká sportovní verze stačit, oni chtějí SuperSport (odtud SS v názvu). Audi přece taky má nejen S, ale i RS modely.

Fiat nám ve Frankfurtu představil SS verzi většího Punta Abarth, kterou bude pohánět přeplňovaný čtyřválec 1,4l o výkonu 182 koní. A stejný motor teď putuje pod kapotu pětistovky, jejíž SS verzi si můžete prohlédnout na fotografiích. Od "normálního" Abarthu se bude lišit předním nárazníkem s většími otvory sání vzduchu a hlavně monstrózním výfukem s nepřehlédnutelnými koncovkami (slabší Abarth bude mít jen jednu).

Mezi námi, není na silnicích mnoho aut, které se mohou pochlubit výkonovým poměrem 200 koní na tunu. I taková ikona, jako je Cooper S, má „jen” 145 k/t. Myslím, že až se v roce 2009 objeví tohle žihadlo na silnicích, slušně zatopí všem hothatchům. A nejen jim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Fiat 500 Abarth SS při testech na Nürburgringu

Seat již testuje „španělský Superb”

Exkluzivně pro německý magazín Auto Zeitung prozradil Martin Winterkorn, hlava koncernu Volkswagen, plány automobilky Seat postavit sedan střední třídy, který bude zařazen nad současné Toledo. I díky předzvěsti se práce špionážních fotografů ulehčila, protože zachycenou mulu bylo možné jednoznačněji identifikovat.

Seat u nového sedanu totiž použije podvozkovou platformu z předchozí generace Audi A4, která ještě nepatří do starého železa. První snímky vozu byly zachyceny ve švýcarských Alpách, pro lepší maskování dokonce u Seatu zvolili noční hodiny. Ačkoli zadní partie pocházejí přímo z „á-čtyřky“, přední část již poukazuje na tvorbu španělské automobilky. Dominují ji větší, třídílné nasávací otvory a celkově sportovnější tvary předního nárazníku. Seat představí nový sedan na přelomu roků 2010 a 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový sedan Seatu přijde za tři roky

Nová generace Mazdy 3 zachycena

Špionážní fotografové měli štěstí na pořízení fotografií kompletně nové generace Mazdy 3, která dorazí na trh v roce 2009. Ačkoli na fotografiích můžete vidět pouze testovací mulu, nový model půjde ve stopách větší šestky dostane mnohem agresivnější výraz.

Jak jsme již zvyklí, podvozek bude „trojka“ sdílet s Fordem Focus, nyní ale půjde o kompletně novou platformu, kterou dostane až příští generace Focusu. Ta bude oproti té stávající širší a hlavně delší, co přinese především mnohem více místa pro pasažéry na zadních sedadlech. Na snímcích si můžete rovněž všimnout propracovaný výfukový a chladící systém. Co se týče změn pod kapotou, prozatím víme jen tolik, že benzínový dvoulitr se dočká propracování, co přinese nějaký ten výkon navíc. V paletě motorů nebude chybět ani větší čtyřválec s objemem zvětšeným z původních 2,3 l na 2,5 l. Oba motory dostanou přímé vstřikování paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová generace Mazdy 3 v podobě muly

Facelift BMW řady 3: naviděnou v Ženevě

V minulém článku o připravovaném faceliftu trojky jsem vás vyzval, ať najdete 5 rozdílů.  Tenkrát to byl docela těžký úkol, protože toho z venku moc vidět nebylo. Dnes je to o něco jednodušší.

Minulý prototyp nám ukázal nový přední nárazník, tentokrát můžeme najít přece jen více náznaků. Na přídi sedanu a kombi se odehraje největší změna. Dosavadní ledvinky se silným horním okrajem budou nahrazeny těmi z kupé. Dále je podle kamufláže možno odhadovat, že dojde k nějakým změnám na zadním nárazníku a světlech.

Drobných změn se určitě dočká interiér, kam se dostanou ozdobné prvky z kupé.

Stejně tak je jisté, že v souladu s nastoleným trendem dojde k uplatnění prvků z programu EfficientDynamics, které lze už nyní najít ve faceliftované jedničce. Mezi ně patří systém „Auto Start Stop”, systém regenerace brzdové energie, elektrický posilovač řízení, vylepšená aerodynamika a další.

Faceliftovaná řada 3 bude oficiálně představena v Ženevě na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Faceliftovaný sedan BMW řady 3 na Nordschleife

Porsche faceliftuje řadu 911

Přinášíme vám zcela exkluzivní fotografie faceliftovaného modelu 911 Turbo, který se podařilo špionážním fotografům zachytit zcela bez maskování. To ale není jedinou verzí, která se mírných změn dočká. Porsche totiž omladí celou modelovou řadu 911 Coupé.

Premiéru bude modely mít na autosalonu v Detroitu počátkem příštího roku. Mírných změn se podle posledních zpráv dočká interiér vozu, největší viditelnou odlišností ovšem budou jinak vypadající přední i zadní světla. Přední nárazník dostane agresivnější vzhled a větší nasávací otvory, úpravy však neobejdou ani nárazník zadní. Pod kapotou se o modifikacích šestiválců, krom dříve zmiňovaného doplnění přímého vstřiku paliva, prozatím nic neví. Dá se ale očekávat mírné zvýšení výkonů, jak tomu při faceliftech Porsche obvykle bývá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové Porsche 911 Turbo

Maserati Quattroporte: omlazený Ital podruhé

O připravovaném faceliftu Maserati Quattroporte už jsme na AutoRevue psali.

Od té doby se bohužel mnoho neudálo. Nezdá se, že by původní italská idea o jemném faceliftu tohoto již dnes okouzlujícího vozu vzala za své, a tak si připravované změny můžete tentokrát prohlédnout jen s trochu jiným maskováním. Stále platí i to, že omlazené Quattroporte by mělo být veřejností představené začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Maserati Quattroporte na německých silnicích

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků