Tajné: Opel Astra Sports Tourer dorazí co nevidět

Opel pošle do světa Astru „v kombíku”, u BMW dolaďují novou M5, Hyundai Grandeur bude ještě větší, Ssangyong chystá CUV C200 ad.

Nový Hyundai Grandeur: ještě větší?

Navzdory posledním trendům automobilek zmenšovat rozměry karoserii a objemy motorů to vypadá, že u Hyundai se alespoň s modelem Grandeur rozhodli jinak. Celosvětově prodávaný model (v USA nazvaný Azera) se ve své nové generaci představí světu nejdříve koncem příštího roku jako modelový rok 2012.

Na fotografiích můžete vidět testovací vůz v akci na severu Skandinávie. Hierarchicky zařazen mezi Sonatu a Genesis, dorazí Grandeur na trh zpočátku se dvěma zážehovými šestiválci - větším o objemu 3,8 litru (305 koní) a menším s objemem 3,3 litru, jehož výkon zatím neznáme. Diesely se zřejmě (alespoň ve většině zemích) objeví také. Standardem bude šestistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyudai Grandeur nové generace na severu Skandinávie

Nové BMW M5 F10: maskování ubylo

Další sada špionážních fotografií jasně ukazuje, že u BMW tvrdě pracují na dokončení superrychlého sedanu, již tradičně a krátce značeného M5. Momentálně testy probíhají v zimních podmínkách ve Skandinávii, ale co je potěšující, oproti posledním časům maskování výrazně ubylo.

Na přídi můžete vidět veliké nasávací otvory, zádi zase dominují dvě zdvojené koncovky výfuků a při bočním pohledu oku neuniknou vrtané kotouče na všech kolech. Jedno ale nevidíme, rozsáhle se pracuje na vývoji a nastavení podvozku. Pokud vše půjde jak má, tak se nová generace „eMpětky“ ukáže světu počátkem příštího roku.

Pod kapotou si najde místo přeplňované srdce, konkrétně osmiválec 4,4 litru známy z X5 M a X6 M. Motor bude na zadní kola posílat dávku 555 koní. O lepší dynamice oproti současné generaci pochybovat nelze, jenomže charakter desetiválce točícího 8250 otáček byl prostě zázračný.

Tip: Přečtěte si podrobné představení nového BMW 5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW M5 F10 - atmosféry destiválce se již nedočkáme

Opel Astra Sports Tourer: kombík téměř odhalen

Špionážní fotografové číhají v poslední době na severu Evropy, protože mnoho automobilek posílá své prototypy do těžkých zimních podmínek právě tam. Posledním úlovkem se stal Oper Astra Sports Tourer, překvapivě s velmi malým maskováním.

Jak je vidět, zadní převis není tak mohutný jako u větší Insignie a zadní svítilny budou mít vzhled podobný těm u hatchbacku. Pod kapotou se nezmění nic, později by však měla dorazit sportovněji laděná verze GSi. Sports Tourer se ukáže u dealerů nejpozději koncem léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Opel Astra Sports Tourer téměř odhalen

Ssangyong C200: CUV do města i přírody

V poslední době se stále více prosazují vozy kategorie CUV (Compact Urban Vehicle), u kterých se schopnosti proplouvat terénem neberou vůbec jako jedna z priorit. Jejich předností je u mnoha zákazníků vyšší posed za volantem a možnosti občasných výletů do přírody, kde „nechytí“ spodkem na každých sto metrech.

Taková je prostě doba a dobře to ví i u Ssangyongu. Po představení konceptu C200 na pařížském autosalonu v roce 2008 se totiž pustili do jeho testování, které špionážním fotografům opět neuniklo. Nový model má podle předpokladů přijít na trh koncem tohoto roku.

Nevkusné prvky designu z nedávné historie Ssangyongu se zřejmě opakovat nebudou, tvary modelu C200 si vzalo do parády studio ItalDesign. Velikostí půjde o vůz podobný Volkswagenu Tiguan nebo Toyotě RAV4, na délku bude měřit 4,4 metru.

Dle dostupných informací se tvrdě pracuje na vývoji podvozku, jízdní vlastnosti by tak nemusely být vůbec špatné. Prozatím jsou pro model ohlášeny tři motorové variace. U verze C200 Aero budou na výběr dvě jednotky - dvoulitrový turbodiesel s výkonem 175 koní a zážehová osmnáctistovka. Zajímavější ale bude verze C200 Eco, kombinující elektromotor a vznětový agregát - výrobce slibuje snížení emisí CO2 až o 50 %, se spotřebou to pochopitelně nebude příliš jiné.

K dispozici bude šestistupňová manuální i automatická převodovka a kromě toho si zákazníci budou moci zvolit pohon pouze přední nápravy nebo všech čtyř kol. V Evropě to však nový model lehké mít nebude, s většími prodeji se počítá hlavně na asijských trzích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ssangyong C200 - šance na vzkříšení?

Mini Clubman dostane facelift, ostatní verze rovněž

Podle všeho se jednotlivé verze Mini dočkají menšího faceliftu. Stane se tak u hatchbacku, cabria, Clubmanu a to včetně provedení Cooper a Cooper S. Změny se projeví především na předním nárazníku, kde si najdou místo nové otvory pro přívod vzduchu k brzdám.

Menší změny se odehrají i na zádi, nárazník dostane trochu odlišné tvary. O nových motorech ani výkonových změnách prozatím nic nevíme, možná se ale něco málo změní v interiéru. Faceliftované Mini by se mělo představit světu na zářijovém autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mini Clubman s faceliftem při testech

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků