Tajné: nový VW Passat se chystá na scénu

VW prohání novou generaci Passatu a faceliftovaný Tiguan, u BMW testují novou řadu 3, Land Rover LRX přistižen na Nordschleife ad.

Volkswagen Passat B7: nová generace konečně zachycena

Tak a máme zde první špionážní fotografie Volkswagenu Passat nové generace, s označením B7. Ta se dostane na trh nejdříve v roce 2011, ale již nyní si můžeme říci pár informací.

Podvozková platforma bude sdílena se současným Audi A4 / A5. Pod kapotou Passatu se objeví také nový zážehový agregát 3,0 l VR6 přeplňovaný turbodmychadlem, s přímým vstřikem paliva a s rozevřením válců 15 stupňů. Později by měla být k dispozici s tímto motorem také hybridní verze.

Samozřejmě klíčovými budou dieselové jednotky. Vrcholný šestiválec by měl dosahovat výkonu až kolem 300 koní (spekuluje se také o verzi VR6), podrobnosti však neznáme, čtyřválcová TDI budou zastupovat agregáty s objemy 1,6 a 2,0 litru a samozřejmě vstřikováním common-rail. Benezinovým základem budou malé jednotky TSI (1,4 a 1,6 litru), nic zásadního by se s příchodem nové generace nemělo změnit na nabídce motorů 1,8 a 2,0 TSI.

Počítá se také s osmistupňovým DSG, které bude možno kombinovat i s pohonem všech čtyř kol. Na přesnější informace a konkrétnější fotografie si ale budeme muset ještě chvíli počkat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Volkswagen Passat B7 již brázdí silnice

Land Rover LRX: mula nového modelu na Nordschleife

Koncept modelu LRX představil Land Rover již před nějakým časem. Nyní však má celý projekt opět o něco blíže k produkci, špionážním fotografům se mulu v podobě Freelanderu 2 podařilo přistihnout přímo na legendární Nordschleife.

I když se stále nejedná o skutečnou podobu modelu LRX, z maskování vozu lze vytušit, že budou mít mnoho společného - hlavně na přídi, kde jsou změny zakryté maskováním. Podle fotografií to rovněž vypadá na výrazné zkrácení zadního převisu.

Co se týká pohonných jednotek, základem bude turbodiesel 2,2 l s výkonem 160 k a točivým momentem 400 Nm. Náročnější zřejmě sáhnou po zážehovém šestiválci s objemem 3,2 litru a výkonem 230 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 317 Nm. Zajímavostí ale je, že dříve či později bude k dispozici diesel-hybridní verze (kombinace elektromotoru a dvoulitrového turbodieselu).

Land Rover LRX bude k dispozici v tří i pětidveřovém provedení, podle neoficiálních informací bude vůz také vyšší než koncept - to se pozitivně projeví nárůstem místa nad hlavou. S oficiálním představením se počítá pro příští rok, prodeje se pak rozjedou v průběhu roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Land Rover LRX v podobě muly - testování na okruhu vypadá zajímavě

BMW 3 nové generace poprvé zachyceno

Do redakce nám dorazily čerstvé špionážní fotografie BMW řady 3 nové generace, která se objeví na trhu jako vůz modelového roku 2012. Ačkoli informace jsou do této chvíle velmi strohé, alespoň pár detailů si říct můžeme.

Základní koncepce vozu zůstane samozřejmě zachována, to znamená minimální převisy a kola umístěná do rohů karoserie. Podle všeho ale bude nová „trojka“ trochu subtilnější a kompaktnější než ta současná, design přídě by si měl vzít něco z nové X1 a řady 7.

Později se počítá samozřejmě také s příchodem verze Coupé a Cabrio, ty ale budou od sedanu a kombi opět designově odlišné. U Cabria se znovu počítá s pevnou skládací střechou, protože BMW zažívá u této verze v současném provedení doposud největší prodejní úspěchy.

Zákazníci nové „trojky“ se opět dočkají nejnovější verze (trochu diskutabilního) úsporného systému Efficient Dynamics včetně hybridního modelu kombinujícího zážehový tříválec a elektromotor. Navíc zde inženýři vsadí na pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravenou aerodynamiku karoserie i kol, solární panel a systém rekuperace energie při brzdění. Počítá se samozřejmě s funkcí Stop & Start a vyhřívaní před jízdou pro motor, převodovku i diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
Nová „trojka” si vezmě něco z designu nové X1 a řady 7

VW Tiguan 2011: facelift pouze na přídi?

Německý Volkswagen připravuje pro svůj model Tiguan menší facelift, který přijde na trh jako modelový rok 2011. Testovací vozy se prohánějí jak po klasických silnicích, tak po legendární Nordschleife - ta je také místem, kde fotografové zachycený vůz přistihli.

Jak je patrné z rozsahu maskování, změn se dočká pouze příď vozu - záď i boky zůstanou nezměněny. Konkrétně mohou příští zákazníci počítat s novými světlomety s technologii LED pro denní svícení, většími mlhovkami a větší dávkou chrómu na přední masce. Dle neoficiálních informací by měla nastat menší „aktualizace“ i v seznamu pohonných jednotek.

K představení omlazeného modelu dojde pravděpodobně v příštím roce na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Podle maskování lze poznat rozsah chystaných změn

Nový Hyundai Elantra již za dva roky

První předpoklady počítaly s příchodem nové generace Hyundaie Elantra až v roce 2013, ale vypadá to tak, že je všemu jinak. Testovací vozy již brázdí silnice a neoficiální informace nyní mluví o roce 2011.

To je asi tak vše, na ostatní detaily se prozatím čeká - víme jen to, že rozvor bude prodloužen na hodnotu přibližně 2,7 metru a karoserie dostane rysy coupé, to znamená jen velmi vlažně se svažující střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyundai Elantra přistižen na čerpací stanici

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků