VW prohání novou generaci Passatu a faceliftovaný Tiguan, u BMW testují novou řadu 3, Land Rover LRX přistižen na Nordschleife ad.
Volkswagen Passat B7: nová generace konečně zachycena
Tak a máme zde první špionážní fotografie Volkswagenu Passat nové generace, s označením B7. Ta se dostane na trh nejdříve v roce 2011, ale již nyní si můžeme říci pár informací.
Podvozková platforma bude sdílena se současným Audi A4 / A5. Pod kapotou Passatu se objeví také nový zážehový agregát 3,0 l VR6 přeplňovaný turbodmychadlem, s přímým vstřikem paliva a s rozevřením válců 15 stupňů. Později by měla být k dispozici s tímto motorem také hybridní verze.
Samozřejmě klíčovými budou dieselové jednotky. Vrcholný šestiválec by měl dosahovat výkonu až kolem 300 koní (spekuluje se také o verzi VR6), podrobnosti však neznáme, čtyřválcová TDI budou zastupovat agregáty s objemy 1,6 a 2,0 litru a samozřejmě vstřikováním common-rail. Benezinovým základem budou malé jednotky TSI (1,4 a 1,6 litru), nic zásadního by se s příchodem nové generace nemělo změnit na nabídce motorů 1,8 a 2,0 TSI.
Počítá se také s osmistupňovým DSG, které bude možno kombinovat i s pohonem všech čtyř kol. Na přesnější informace a konkrétnější fotografie si ale budeme muset ještě chvíli počkat...
Foto © Automedia
Volkswagen Passat B7 již brázdí silnice
Land Rover LRX: mula nového modelu na Nordschleife
Koncept modelu LRX představil Land Rover již před nějakým časem. Nyní však má celý projekt opět o něco blíže k produkci, špionážním fotografům se mulu v podobě Freelanderu 2 podařilo přistihnout přímo na legendární Nordschleife.
I když se stále nejedná o skutečnou podobu modelu LRX, z maskování vozu lze vytušit, že budou mít mnoho společného - hlavně na přídi, kde jsou změny zakryté maskováním. Podle fotografií to rovněž vypadá na výrazné zkrácení zadního převisu.
Co se týká pohonných jednotek, základem bude turbodiesel 2,2 l s výkonem 160 k a točivým momentem 400 Nm. Náročnější zřejmě sáhnou po zážehovém šestiválci s objemem 3,2 litru a výkonem 230 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 317 Nm. Zajímavostí ale je, že dříve či později bude k dispozici diesel-hybridní verze (kombinace elektromotoru a dvoulitrového turbodieselu).
Land Rover LRX bude k dispozici v tří i pětidveřovém provedení, podle neoficiálních informací bude vůz také vyšší než koncept - to se pozitivně projeví nárůstem místa nad hlavou. S oficiálním představením se počítá pro příští rok, prodeje se pak rozjedou v průběhu roku 2011.
Foto © Automedia
Land Rover LRX v podobě muly - testování na okruhu vypadá zajímavě
BMW 3 nové generace poprvé zachyceno
Do redakce nám dorazily čerstvé špionážní fotografie BMW řady 3 nové generace, která se objeví na trhu jako vůz modelového roku 2012. Ačkoli informace jsou do této chvíle velmi strohé, alespoň pár detailů si říct můžeme.
Základní koncepce vozu zůstane samozřejmě zachována, to znamená minimální převisy a kola umístěná do rohů karoserie. Podle všeho ale bude nová „trojka“ trochu subtilnější a kompaktnější než ta současná, design přídě by si měl vzít něco z nové X1 a řady 7.
Později se počítá samozřejmě také s příchodem verze Coupé a Cabrio, ty ale budou od sedanu a kombi opět designově odlišné. U Cabria se znovu počítá s pevnou skládací střechou, protože BMW zažívá u této verze v současném provedení doposud největší prodejní úspěchy.
Zákazníci nové „trojky“ se opět dočkají nejnovější verze (trochu diskutabilního) úsporného systému Efficient Dynamics včetně hybridního modelu kombinujícího zážehový tříválec a elektromotor. Navíc zde inženýři vsadí na pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravenou aerodynamiku karoserie i kol, solární panel a systém rekuperace energie při brzdění. Počítá se samozřejmě s funkcí Stop & Start a vyhřívaní před jízdou pro motor, převodovku i diferenciál.
Foto © Automedia
Nová „trojka” si vezmě něco z designu nové X1 a řady 7
VW Tiguan 2011: facelift pouze na přídi?
Německý Volkswagen připravuje pro svůj model Tiguan menší facelift, který přijde na trh jako modelový rok 2011. Testovací vozy se prohánějí jak po klasických silnicích, tak po legendární Nordschleife - ta je také místem, kde fotografové zachycený vůz přistihli.
Jak je patrné z rozsahu maskování, změn se dočká pouze příď vozu - záď i boky zůstanou nezměněny. Konkrétně mohou příští zákazníci počítat s novými světlomety s technologii LED pro denní svícení, většími mlhovkami a větší dávkou chrómu na přední masce. Dle neoficiálních informací by měla nastat menší „aktualizace“ i v seznamu pohonných jednotek.
K představení omlazeného modelu dojde pravděpodobně v příštím roce na březnovém autosalonu v Ženevě.
Foto © Automedia
Podle maskování lze poznat rozsah chystaných změn
Nový Hyundai Elantra již za dva roky
První předpoklady počítaly s příchodem nové generace Hyundaie Elantra až v roce 2013, ale vypadá to tak, že je všemu jinak. Testovací vozy již brázdí silnice a neoficiální informace nyní mluví o roce 2011.
To je asi tak vše, na ostatní detaily se prozatím čeká - víme jen to, že rozvor bude prodloužen na hodnotu přibližně 2,7 metru a karoserie dostane rysy coupé, to znamená jen velmi vlažně se svažující střechu.
Foto © Automedia
Hyundai Elantra přistižen na čerpací stanici