Tajné: nový VW Jetta přijede ještě letos

VW vypustí do světa novou Jettu, Citroën připravuje C4 nové generace, Chevrolet Aveo už nebude tak obyčejný ad.

Citroën C4 nové generace: cesta vzhůru?

Špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací vůz druhé generace Citroënu C4. Automobilka toho ale v předstihu prozradit příliš nechce, a tak se toho i kvůli výrazné kamufláži mnoho nedozvíme.

Podle dostupných informací vsadí designéři na „hravější“ design, extra porci elegance nebo sportovní šmrnc tedy nečekejte. Výrazně se však má posunout k lepšímu kvalita provedení. Automobilka má totiž s novou „céčtyřkou“ za cíl konkurovat vozům, které byly v minulých generacích výrazně lepší.

Nejzajímavějším technickým řešením u nové generace bude celkem jednoznačně hybridní pohon, který bude kombinovat elektromotor netradičně se vznětovou jednotkou. Jejich výkon by se měl v součtu pohybovat kolem 200 koní.

Ptáte se, kdy dorazí? Stane se tak zřejmě již tento rok na podzimním autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Citroënu C4 nové generace se dočkáme ještě tento rok

Pagani C9: nástupce Zondy zajde ještě dál

Některé věci se někdy odhadují těžko. Podívejte se na dnešní špionážní fotografie - nejsou na první pohled příliš zajímavé, vždyť je na nich „obyčejná“ Zonda. Jenže není tomu tak. Horacio Pagani totiž potvrdil, že koncem tohoto roku dorazí na trh nástupce Zondy, nyní s označením C9.

A pan Pagani řekl i další podrobnosti. Tak například, „cé-devítka“ má být zcela novým vozem, včetně jiného rozložení hmotnosti, použitých materiálů nebo ještě lepší dynamiky. Celkové má být použito až 3770 nových dílů.

Již samotné šasi vozu bude velmi lehké a pevné, bude totiž vyrobeno z kombinace karbonu a titanu. Například i samotné pneumatiky budou na zakázku vyráběné u Pirelli, na jiném voze je nenajděte (vpředu se počítá s 19“ koly a pneu 255/35, vzadu pak s dvacítkami a pneu 335/30). O zpomalení se postarají karbon-keramické brzdy.

Škoda jen, že testy probíhají v kabátku Zondy, jde tedy stále jen o mulu. Všimněte si ale nasávacího otvoru na krytu motoru, tenhle agregát již nebude dýchat sám - k tomu mu bude pomáhat dvojice turbodmychadel. Ano, půjde o šestilitrový dvanáctiválec od Mercedesu s výkonem kolem 700 koní. To vysvětluje i fakt, že při testech se nejednou po boku testovacího vozu vyskytnul Mercedes SL65 AMG Black Series se stejným motorem. Brousíte si na nové Pagani zuby? Pak vězte, že cenovka se nebezpečně přiblíží hranici 900 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Pagani C9 v kabátku Zondy

Nový Volkswagen Jetta: jak bude vypadat?

Do redakce nám dorazily ilustrační snímky nového sedanu Volkswagen Jetta, který v současnosti překonává tisíce testovacích kilometrů. Stále se ale s jistotou neví, zda se bude stavět a modernizovat na platformě generace současné, nebo zda půjde o zcela nový model.

Volkswagen ponechá výrobu v mexické fabrice Puebla, kde se počítá s produkcí kolem 160 tisíc vozů ročně. Podle dosavadních informací má být nová Jetta delší a širší než ta současná. Automobilka má v plánech zároveň přilákat zákazníky také od konkurence, a to konkrétně snížením základních cen při jednotlivých motorizacích.

Spekuluje se také nad volitelným pohonem všech kol 4Motion pro kombinace s vybranými agregáty. Na trhu by se měla nová Jetta objevit v posledním čtvrtletí tohoto roku, k nám pak zřejmě dorazí až počátkem roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Možná podoba nové Jetty

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
VW Jetta při testech v Americe

Nový Chevrolet Aveo: půjde po stopách Conceptu RS?

Chevrolet Aveo nikdy nebyl automobilem, který by vzbuzoval u lidí jakékoli emoce nebo zvýšenou pozornost. Ale jak se říká, změna je život, a to si zřejmě řekli i designéři automobilky. Představený Concept RS, který poukázal na to, jak by mohlo nové Aveo vypadat, nezůstal vůbec bez povšimnutí. Právě naopak.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na špionážních fotografiích sice není vidět vnější podobu, ale zachycený interiér je úlovek poměrně cenný. Jak můžete vypozorovat, inspirace z konceptu je více než patrná. O technice pod kapotou prozatím nic nevíme, možná ale raz spatří světlo světa také ostřeji laděna verze - Concept RS ukrýval v sobě přeplňovanou zážehovou jednotku 1,4 litru s výkonem 140 koní a točivým momentem 200 Nm. Vůz se na trhu objeví jako modelový rok 2011, a tak je možné, že se ho první zákazníci dočkají ještě koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Chevrolet Aveo - v nové generaci možná zcela jiný vůz

Mercedes SL: lepší pohled na novou generaci

Tak a máme zde druhou a podstatně kvalitnější sadu snímků nové generace Mercedesu SL. Fotografům se totiž podařilo zachytit testovací exemplář celé tři roky před jeho připravovaným debutem na pařížském autosalonu - má se tak stát totiž až v roce 2012.

Ze snímků pořízených z velmi velké vzdálenosti jsou vidět především pořádně dlouhé převisy. „Eselko“ zůstane věrné pevné skládací střeše, což je lepší řešení pro komfort i vzhled, o sportovní ambice tomuto modelu vzhledem k jeho hmotnosti stejně příliš nejde. Další informace zatím nemáme, víme jen to, že produkce vozu se přesune z fabriky v Brémách do Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Výroba nové generace se přesune do Stuttgartu

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků