Tajné: nová Honda Accord je na cestě

Honda testuje nový Accord, Subaru faceliftuje Forester, Mercedes připravuje nové „éčko”, Rolls-Royce prohání model Coupé ad.

Subaru Forester: větší na všechny strany

Že je na fotografiích Outback? Ano, může to tak vypadat. Ale věřte, díváte se na testovací mulu nového Foresteru. Pokud by se totiž někde poblíž vyskytl reálný Outback, viděli byste, že je zřetelně menší.

Špionům se podařilo tuhle věc změřit. Současný Forestr má rozvor cca 2,5 m, auto na obrázku má mezi osami kol 2,75 m. To je skoro stejně, jako má daleko větší Tribeca a o 8 cm víc, než má Outback. Podobně i rozchod ve srovnání s dnešním stavem povyrostl. Dnes má navrch Outback, příště to bude Forestr, ovšem do Tribecy mu přece jen bude něco málo chybět. Tohle vše znamená, že nový Forestr bude znatelně delší (že by příprava na 3. řadu sedadel?) a širší, než ten dnešní.

Co dostane za motory? Bude nový diesel? Nevíme, musíme si počkat, ne však déle, než do podzimu příštího roku, kdy bude nový model odhalen světu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Testovací mula nové generace Subaru Forester

Mercedes-Benz E: běh na dlouhou trať

A už je to tu zase. Protože se jedná o důležitou novinku, budou se série fotografií prototypu nové E-klasse objevovat docela často.

Tentokráte bylo nové Éčko zachyceno při testování v Alpách. A nebýt toho, že se špionům podařilo dostat natolik blízko, že byli schopni vyfotografovat interiér, ani by to nestálo za řeč.

A podobně, jako jsem kritizoval interiér GLK, musím i dnes vyjádřit své výhrady. Pryč jsou elegantní křivky a obliny stávajícího modelu, křivítka nejsou v módě, teď se ve Stuttgartu jede podle pravítek.

Tip: Známé informace o nové generaci Mercedesu E naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Mula MB třídy E při testech brzd v Alpách

Evropská verze nové Hondy Accord zachycena

Příznivci japonské automobilky si přijdou na své. Honda totiž zahájila testování evropské verze modelu Accord. Nový model se bude pyšnit agresivnějším zevnějškem, který zdědila po konceptu Acura Sports 4 představeném na tokijské motorshow v roce 2005.

Pod kapotou oblíbené Hondy se objeví modernizovaný čtyřválec o objemu 2,4 l, který bude na přední kola posílat výkon kolem 210-220 koní. Ten bude k dostání se šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem. Na trhu se ovšem později objeví i ostřejší model Type S. Podle dostupných informací bude pod kapotou také čtyřválec, ovšem s objemem 2,3 l a dopovaný turbodmychadlem – jeho výkon by měl dosáhnout hranice 260 koní, co by z Accordu dělalo soupeře pro Mazdu 6 MPS. Honda totiž pracuje i na nové verzi systému pohonu všech kol zvaném SHAWDS (Super Handling All-Wheel-Drive Systém). Verze Type S bude vybavena šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou typu DSG.

Zajímavostí je, že nový „evropský“ Accord bude nabízen s mírnými změnami i v USA jako Acura TSX. Po benzínových variantách dorazí na trh i model verze s dieselem pod kapotou. Začátek sériové produkce plánuje Honda na konec příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová Honda Accord pro Evropu

KTM X-Bow poprvé naživo

Tak tahle zběsilost mě zaujala hned napoprvé. Žádné kompromisy, jen snaha o vytvoření totální adrenalinové pumpy pro šílence s benzínem místo krve. A nebyl jsem sám, protože byť byly původní plány velmi skromné, zájem je obrovský a už dnes leží v KTM přes 1000 závazných objednávek. A přibývají.

Výroba se má rozběhnout na začátku příštího roku a první šťastlivci usednou do kokpitů někdy na jaře. V příštím roce je v plánu výroba 1000 aut a v následujících letech to má být 5000 kousků ročně. Prvních 100 aut, což bylo původně plánované množství, bude mít speciální výbavu a každé z nich bude mít štítek s výrobním číslem sdělující světu, že se jedná o kousek z limitované série.

Až dosud jsme si mohli X-Bow prohlédnout jen na oficiálních fotografiích či při statické prezentaci na různých autosalonech, dnes vám přinášíme vůbec první sérii fotek zachycujících rakouský speciál na normálních silnicích. Byly nafoceny včera v průběhu testů na Nürburgringu. Jak je vidět, výrobce to s dodržením termínu zahájení výroby myslí vážně.

A teď jedna smutná zpráva pro případné zájemce z Čech. Auto sice bude mít evropskou homologaci pro malé série, takže obecně vzato by mělo smět na silnice v celé Evropě, ale každá země si platnost této homologace vykládá po svém. A tak pokud budete s čtuřkolovou KTM chtít vyrazit na silnice, musíte si ji zaregistrovat buď v jejím rodném Rakousku nebo Německu, Finsku, Řecku, Nizozemí, Portugalsku či ve Švýcarsku.

Tip: Zde si můžete prohlédnout celou sadu oficiálních fotografií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp KTM X-Bow při testech na Nürburgringu

Mercedes C63 AMG: safety car pro DTM

Trochu netradiční fotografie se podařilo zachytit poblíž německého Nürburgringu. Ne, tohle není klasické C63 AMG, ale vůz, který se zúčastní tento víkend posledního podniku závodů DTM na okruhu Hockenheimring jako vodící auto.

Podle slov fotografa vůz disponoval jiným zvukem motoru, v nízkých otáčkách se ozývalo hromobití, naopak po vytočení do otáček vysokých šlo doslova o nezapomenutelný ryk pořádné intenzity. Pokud si prohlédnete vůz pořádně, zjistíte, že namísto předních mlhovek (i v spoileru pod nimi) dostal další nasávací otvory pro lepší přívod vzduchu k motoru a brzdám. Podle neoficiálních informací by měl výkon osmiválce o objemu 6,2 l dosahovat výkonu něco málo přes 600 koní. A to je již pěkná dávka…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes C63 AMG jako safety car pro závody DTM

Nový Rolls-Royce Coupé se již testuje

Nenechejte se zmást použitou kamufláží – tenhle Rolls není cabrio, ale zcela nové připravované coupé. Špionážní fotografové měli na něho štěstí a jak uznáte sami, nebylo lehké ho rozpoznat. Vzhled bude od cabria odlišný, počítá se i se sportovnějším naladěním, samozřejmě v mezích zachování luxusu. Premiéru bude mít Coupé v podobě konceptu příští rok na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Coupé při testech

bazar

Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 95 737 km
Cena: 172 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 160 825 km
Cena: 440 000 Kč
Honda Accord 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 988 km
Cena: 146 000 Kč
Honda Civic 1,7
Rok výroby: 2003
Stav: 242 413 km
Cena: 50 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2002
Stav: 188 640 km
Cena: 98 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 147 436 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků