Tajné: Merecedes již připravuje novou třídu E

Mercedes chystá novou E-Klasse, Mini dorazí i v dlouhé verzi, nový Citroën C5 „přitvrdí” a máme pro vás i dvě Ameriky.

Mini Traveller: konečně velké Mini

Prodloužená verze Mini se objevila na veřejnosti již loni v Ženevě, ale konceptu mnoho šancí na sériovou výrobu dáváno nebylo. Opak se však nyní stává pravdou, špionážní snímky vozu dávají více než tušit, že Mini svůj Traveller opravdu připravuje a jeho uvedení na trh není vůbec vzdálené. Prostor pro pět cestujících a nezapomenutelný retrolook, to všechno se již zanedlouho představí motoristické veřejnosti. Špionážním fotografům se podařilo vůz zachytit při zimních testech ve Skandinávii, ale co je důležitější, téměř bez maskování.

Prodloužené Mini dostane na straně řidiče pouze jedny dveře, na straně druhé se objeví ještě druhé, menší. Ty se budou otevírat opačně a usnadní nastupování zadním cestujícím, systém tak bude podobný jako u coupé Mazda RX-8. Dveře zavazadlového prostoru budou rozděleny vertikálně na dvě menší, co umožní lepší manipulaci s objemnějšími zavazadly. Mini Traveller vyrazí na cesty již v létě tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mini Traveller

Nový Citroën C5 bude mnohem agresivnější

Dobré zprávy pro příznivce francouzské automobilky dorazily přímo ze severu Evropy. Zimnímu testování se totiž podrobuje sedan střední třídy, Citroën C5. Poslední zprávy přitom hovoří o světové premiére již tento rok na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž oficiální prodeje začnou počátkem roku příštího.

Sedan s kódovým označením X7 dostane podstatně agresivnější vzhled než současná generace. Hydraulické odpružení ovšem zůstane zachováno, což ocení pasažéři hlavně na nekvalitních silnicích. Nový model dostane rovněž automatickou parkovací brzdu, zadní LED svítilny a systém AFIL, který upozorňuje řidiče na opouštění jízdních pruhů.

Jak jste již možná očekávali, „cé-pětka“ bude některé technické záležitosti sdílet se sesterským Peugeotem 407, ovšem Citroën tvrdí, že až 99 procent všech viditelných dílů bude nových. S délkou 4,75 m tak bude největším soupeřem domácí připravovaná Laguna třetí generace.

Mezi pohonnými jednotkami se objeví oblíbené diesely 2,0 a 2,2 l s výkony 150 a 170 koní a chybět nebude ani šestiválec 2,7 l s výkonem 208 koní. O zážehových jednotkách prozatím žádné informace nemáme.

V interiéru se to bude displayi jen hemžit, jeden si najde místo na středové konzole, druhý přímo před řidičem. Ani „cé-pětku“ nemine po vzoru rodinných kolegů volant s pěvným středem a mnoha tlačítky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nová C5 při testech

Klepněte pro větší obrázekFoto a ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby vozu

Nová generece Mercedesu E se již testuje

Mercedes obnovuje své modely jako na běžícím pásu. Špionážním fotografům se podařilo zachytit pečlivě zamaskovanou třídu E, která dostane kódové označení W212.

Ze zachyceného vozu se toho příliš rozpoznat nedá, napovědět však může přiložená ilustrace. Jak je vidět, některé prvky se již objevili v luxusní třídě S, jiné zase v nyní představovaném Céčku. Naopak přední světlomety nápadně připomínají Lexus GS. Celkové by měl být vůz větší, než současná generace.

Do představení nové třídy E je však ještě daleko, stát by se tak mohlo nejdříve koncem příštího roku, ale neoficiální zdroje hovoří až o roku 2009. Již nyní jsou ale k dispozici informace ohledně elektronických systémů, které se pro třídu E vyvíjejí. Jde například o systém opouštění jízdních pruhů, senzor pohybu očí řidiče, senzor stavu vozovky a stabilizační systém, který bude schopen zásahy do řízení vylučovat boční vítr.

Pod kapotou „éčka“ se objeví nové i známé agregáty se čtyřmi, šesti i osmi válci. Vrcholem nabídky pak bude 6,2-litrový osmiválec s označením E63 AMG a výkonem okolo 520 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes E-Klasse pod pečlivým maskováním

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

Dodge Magnum SRT-8: muscle-combi

Fanoušky amerických vozů jistě potěší fakt, že Dodge připravuje facelift ostré verze praktické varianty modelu Magnum s označením SRT-8. Špionážním fotografům se podařilo zachytit vůz při testování zcela bez maskování a je třeba říci, že již od pohledu vypadá velmi svalnatě.

Tohle není jen tak ledajaké kombi, má svou tvář a s ničím jiným si ho rozhodně nespletete. Výrazně svažující se střecha má svůj styl a nejinak to bude i s dynamikou. 6,1-litrový osmiválec HEMI je dost svalnatý na to, aby se svými 425 koňmi výkonu zdolal stovku za méně než pět sekund.

Dodge nezůstal ale jen u motoru, spoustu času věnoval i ladění podvozku a posílená musela být i brzdová soustava. Když si k tomu přičtete klasicky dobrou americkou cenu, která bude oproti evropským vozům podstatně nižší, představí se nám opravdu zajímavý vůz. Jeho oficiální představení se odehraje ještě letos.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Magnum SRT-8                                                                          Foto © Automedia

Buick LaCrosse Super, rychlý sedan

Zde vám pro změnu přinášíme špionážní fotografie Buicku LaCrosse. Automobilka totiž připravuje ostřejší verzi Super, která dostane pod kapotu velký osmiválec o objemu 5,3 l a výkonu okolo 300 koní. To umožní pokořit stovku za zhruba 6 sekund.

Změny od sériových verzí se však neodehrají jen pod kapotou. LaCrosse Super dostane větší porci chromu na přední masku a v podobném provedení budou i některé detaily v interiéru. Zvenku budou vůz zdobit osmnáctipalcová kola, ale co je důležitější, u Buicku věnují značnou pozornost i podvozku. LaCrosse Super bude totiž používat odpružení Delphi MagneRide, které v jiném naladění najdeme kromě jiných také na Ferrari 599 GTB Fiorano, Corvette nebo Cadillacu STS. Příznivci této americké značky se tak určitě mají na co těšit, verze Super přijede do prodeje na přelomu letošního a příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Buick LaCrosse Super při testování

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků