Tajné: Mercedes již testuje novou E63 AMG

Představení nové třídy E nás prý čeká až za dva roky, ale její nejsilnější verze, E63 AMG, už brousí gumy na okruzích.

Příchod nové generace třídy E s interním označením W212 by se měl dle automobilky Mercedes-Benz odehrát na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Je ovšem otázkou, zda Mercedes trochu nemlží. Frankfurt 2009 je hodně vzdálený termín na to, že automobilka již nyní testuje funkční prototypy a očekáváme, že nové „Éčko” se objeví podstatně dříve. Ale ať už to bude tak či onak, příchod se odehraje v plné parádě, tedy včetně vrcholné verze E63 AMG. Naznačují to fotky pořízené při testování Éčka na Nürburgringu a spolu s nimi vám přinášíme vám přehled prvních známých informací o novém modelu.

Po velkých technických problémech s elektronickým brzdovým systémem SBC (sensotronic brake-by-wire control) se Mercedes vracím ke konvenčním brzdám, které ale vylepší systémy na osušování disků za deště a rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola při brždění v zatáčkách. Jako doplňková výbava se objeví keramicko-kompozitní brzdy, které budou nejdříve nabídnuty ve špičkovém E63 AMG a pak i v méně výkonných modelech.

Co se týče designu karoserie, dá se předpokládat, že nová třída E bude do značné míry kopírovat současnou generaci eSka - rozšířené lemy blatníků, stoupající linku pod klikami jdoucí od předního podběhu a masivní nárazníky. Výrazněji tvarovaný a širší gril přední masky, geometricky tvarované vstupy vzduchu a klínovitý tvar karoserie mají novému éčku dodat sportovní postoj. Pozoruhodné je, že řešení detailů na prvních prototypech naznačuje určitou příbuznost se tvary Lexusu LS. Jedná se například o kosočtvercové přední světlomety s ostrými úhly, řešení C-sloupku a zadních světlometů. Byla by to trochu ironie osudu, protože to dříve býval právě Lexus, kdo kopíroval od Mercedesu. Vzhled ale nakonec může být úplně jiný, do představení konečné verze uplyne ještě dlouhá doba.

Mercedes je znám jako průkopník při zavádění různých nových elektronických systémů a nejinak tomu bude i v případě modelu W212. Očekáváno je zavedení systému varujícího při opuštění jízdního pruhu, monitor pohybu očí řidiče, systému pro sledování a identifikaci dopravního značení, nové generace stabilizačního systému beroucího v potaz boční vítr, změnu sklonu vozovky a stav dezénu pneumatik. 

O pohon se bude starat obvyklá řada V6 a V8 motorů spalujících oba druhy paliva, přičemž vrcholem bude atmosféricky plněný osmiválec o objemu 6,3 litru a výkonu vysoko přes 500 koní u E63 AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Nový Mercedes E63 AMG na Nordschleife

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků