Mercedes chystá nové CLS, u BMW se soustředí na dvě SUV včetně „ostré” X5 M, McLaren testuje nový prototyp lehkého supersportu ad.
Nové BMW X3 opět zachyceno
Poblíž Mnichova se špionážním fotografům opět podařilo přistihnout novou generaci BMW X3, která již zanedlouho nebude nejmenším, ale středním modelem této kategorie v nabídce bavorského specialisty na SUV.
Co se vzhledu týče, základní tvary zůstanou zachovány, ovšem některé prvky designu nacházejí inspiraci v konceptu CS. Jednou z věcí, na které si dají inženýři záležet, je zlepšení kvality interiéru. BMW X3 přijde z konkurentů jako poslední - mezi ně totiž počítáme Mercedes GLK a Audi Q5. Automobilka tak má dost času vyhnout se všem chybám svých konkurentů, zároveň však do doby uvedení zřejmě přijde o část zákazníků, pro které je současná X3 již příliš stará.
Výroba modelu bude probíhat v americké továrně Spartanburg po boku větších bratrů X5 a X6. Pod kapotou se objeví dobře známé motorizace, mezi nimi například také zážehový šestiválec 3,0 l plněný dvojicí turbodmychadel s výkonem 306 koní a dvoulitrový diesel TwinTurbo s výkonem 204 koní. V plánu je také hybridní verze, ta se ovšem objeví později.
Foto © Automedia
„Iks-trojka” zachycena poblíž Mnichova
Foto © Automedia
BMW X3 nové generace poblíž Nürburgringu
BMW X5 M: další exot (kdysi) sportovní divize
Vypadá to tak, že divize M, která měla vždy na starosti to nejsportovnější z modelů BMW, podlehla novodobým trendům a do světa vypustí opět něco, co skalní fanoušky zasáhne tím nejhorším možným způsobem. Špionážním fotografům se totiž podařilo zachytit velké SUV X5, které dostane písmeno M do názvu. A to neznamená nic jiného, než že tento vůz bude mít pod kapotou pěkné stádo koní a automobilka ho bude prezentovat jako sportovní.
Tohle „eMko“ dostane čtveřici výfuků, průduchy vzduchu na bocích a větší nasávací otvory na přídi. Pod kapotou se objeví dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu přes 500 koní. Dynamika na křižovatkách bude jistě výborná, co smysluplného ale půjde s tímto nadopovaným mastodontem dále dělat, zůstává ve hvězdách...
Foto © Automedia
BMW X5 M, další přešlap bývalé sportovní divize
Druhá generace Mercedesu CLS je na cestě
Zde jsou prozatím nejkvalitnější fotografie z testů připravované druhé generace Mercedesu CLS, která se dostane na trh v roce 2011. Ačkoli automobilka nenechala nic na náhodu a vsadila na pečlivé maskování, nějaké informace se již do světa dostaly.
Pod kapotou nového CLS se objeví široká nabídka benzínových (včetně turbem přeplňovaných) a turbodieselových motorů, stranou nezůstane ani šetrná verze CLS 400 BlueMotion. O nejvýkonnější verzi se postará opět divize AMG a ta dostane s velkou pravděpodobností opět osmiválec 6,2 l s výkonem přes 520 koní.
Třída čtyřmístných coupé je neustále populárnější a Mercedes to velmi dobře ví, vždyť ji prakticky s tímto modelem založil. Na trhu se objevuje stále víc vozů této kategorie a konkurence začíná přitvrzovat – zmínit můžeme například Panameru od Porsche, připravované Audi A7 nebo Aston Martin Rapide. Ve střední třídě pak nesmíme zapomenout na Volkswagen Passat CC.
Foto © Automedia
Druhá generace Mercedesu CLS dorazí na trh v roce 2011.
McLaren P11: první prototyp se testuje
Dohady a spekulace dostaly zcela nový impuls, když se špionážním fotografům podařilo zachytit první skutečný prototyp připravovaného supersportu od McLarenu s kódovým označením P11.
Model má být soupeřem pro Ferrari F430 a jeho produkce má odstartovat začátkem příštího roku. Z fotografií toho moc nezjistíme, vůz byl při testech ve Švédsku pečlivě maskovaný. Co se týká technických parametrů, ty jsou stále na úrovni spekulací – pod kapotou se zřejmě objeví osmiválec od Mercedesu s výkonem cca 550 koní a na zadní kola bude přenášet svůj výkon skrze rychlou sekvenční převodovku. Výsadou vozu má být také velmi nízká hmotnost.
Na další informace si budeme muset ještě chvíli počkat.
Foto © Automedia
McLaren P11 při testech ve Švédku
Renault Mégane Grandtour: kombík opět přistižen
Neuplynula dlouhá doba od uvedení očekávané nové generace Renaultu Mégane, ale špionážním fotografům se podařilo zachytit verzi kombi při zimních testech v severním Švédsku. Jen pro zajímavost, v době focení byla teplota vzduchu extrémních -37 stupňů Celsia.
Kromě klasické tří a pětidveřové karoserie se na trhu později objeví také sedan a coupé-cabrio, uvažuje se také o verzi cross.
Renault si od nového Méganu slibuje mnoho a na jeho vývoji si dal pořádně záležet. Třeba však zmínit, že vůz stojí na podvozkové platformě, která již byla použita u téměř sesterského Nissanu Qashqai.
Foto © Automedia
Foto © Automedia
Renault Mégane Grandtour při testech v extrémních podmínkách