Nový Lexus IS přijede v nejvýkonnější verzi s pětilitrovým osmiválcem, Mitsubishi plánuje nového Lancera na platformě Caliberu, Hyundai připravuje nového Terracana ad.
Mercedes-Benz CL 63 AMG: husté kupátko (spy photos)
Nové kupé Mercedes-Benz CL, které bylo představeno koncem června, se na pařížském autosalonu představí v ostré verzi CL 63 AMG. Pod kapotou si najde místo osmiválec o objemu 6.2 l (6 208 ccm), který již nyní můžete najít např. u třídy M nebo R. U modelu CL ale dostane přeplňování a jeho výkon ze základních 375 kW vzroste na více než 450 kW; 63 AMG tak bude výkonnější než CL 600 s dvanáctiválcem o objemu 5.5 l a výkonu 380 kW. Ve standardu najdete upravené nárazníky, čtyři koncovky výfuku, 18" kola a pravděpodobně i keramické brzdy. Stovku vůz zvládne za méně než 4 s.
Foto © Automedia
Hyundai Terracan: modernější velikán
Hyundai hodlá v nejbližší době nahradit SUV Terracan, které už má svoje nejlepší léta za sebou. Terracan je největším vozem této kategorie, který má Hyundai v nabídce - předčí malý Tucson i větší Santa Fé. Podrobnější informace k nové generaci zatím chybí.
Foto © Automedia
Smart Fortwo: jediný, který zůstal
Nástupce malého městského Smartu ForTwo přijde na trh až na jaře příštího roku. O stávající generaci je totiž stále velký zájem, bylo by proto předčasné končit s její výrobou. Navíc odložení nového modelu ušetří nemalé peníze, které jsou v extrémně ztrátové automobilce třeba (už byly "pohřbeny" modely Roadster a Forfour). Nový Smart bude postaven ve zcela stejném duchu, tedy minimalizované auto, které je určeno pro hustý městský provoz. Opět půjde o dvoumístný vůz se stejnou koncepcí a také ve stejných karosářských variantách. Žádný další model Smart nabízet nebude.
Foto © Automedia
Mitsubishi Lancer na platformě Caliberu
Mitshubishi cítí, že se současnou generací Lanceru díru do světa neudělá. Proto testuje nástupce, který bude více kopírovat současné evropské tvary a zajistí tak lepší příjmy na evropském trhu. Nový model byl zachycen při testování v extrémních podmínkách na americko-mexické hranici. Lancer vyrazí na silnice na platformě GS, která je základem také pro Dodge Caliber.
Foto © Automedia
Lexus IS 500: žihadlo s osmiválcem
Nový Lexus IS, který se prodává s motory 2.5 V6, 3.5 V6 a 2.2d, přijede ještě s výkonnějším agregátem - téměř pětilitrovým osmiválcem, který bude dosahovat výkonu 420 k (309 kW, 550 Nm). Bude tak konkurencí pro nové BMW M3 či Audi RS4, vozy, které nabízejí výkon obdobný. IS má poháněna zadní kola stejně jako BMW M3, zatímco RS4 nabízí řidiči pohon všech kol v poměru 40:60.
Výkonnému motoru budou sekundovat 18" litá kola, přední a zadní spojlery, křidélko, přitvrzený a snížený podvozek a čtveřice výfuků, které jsou poskládany poměrně netradičně nad sebou. No není to nádhera?
Foto © Automedia
Lexus IS500, podle Nihoncarandbike ve finální podobě