Tajné: Korejská ofenzíva pokračuje

18 komentářů

Petr Hrůza
15. března • 13:42

no jak to tady čtu nevím koupil jsem si cee´da a v pohodě všechno v naprostém pořádku nemmám proti němu nejmenší námitku . Byl jsem jako všichni ostatní "Kia" fuj to si nikdy nekoupím odjakživa jsem měl jen toyoty... 2,0l. nikdy byhc neviměnil toyotu. a pak když sem poslední toyotu zrušil bouračkou bylo předemnou rozhodnuti co a jaky auto ? no chtěl jsem samozdřejmě opět toyotu ..ale po všech uvážení a po testovacích jízdách a cenově stejné relaci tak sem si vybral cee´da v plny vybavě a stěžovat si nemůžu.. četl jsem že je hlučný.. no zajímalo by mě kde? asi jedinej hluk je když si zapnu radio na plno. cee´da jedine doporučiuji.

.
22. listopadu • 8:44

Kia jede ale ostatni nestoji :-D bohudik

Brouk
19. listopadu • 10:51

Cee'd je super. Ja doufam, ze tento model zlomi predsusky "odborniku" a ze bude brat zakazniky te jednobarevne nude na nasich silnicich. Designu ceedu se neda podle meho nic vytknout. Kdyby se vzal vzorek 100 lidi a ukazal by se mu obrazek kia ceed, tak 90% by reklo, ze je to hnusny. Kdyby se vsak stejnemu vzorku ukazalo ono auto bez znacky a ten vzorek by ho predtim nikdy nevidel a neznal, tak by 90% vzorku reklo, ze je to hezky auto. Tak tolik jenom o predsudcich evropana.

LOL
19. listopadu • 22:52

Já to řeknu takhle: "americké" budíky, "japonské" čudlíky a snaha o "evropskou" kastli. Ačkoliv nejsem příznivcem "amerik" ani "japonců" (na druhou stranu se mi některé modely líbí a ani jedné z výše zmíněných skupin aut nelze upřít originalitu a styl), tak za sebe zodpovědně prohlašuji, že Cee'd je nechutný mix všeho možného, páté přes deváté, bez stylu, jen sprosté líbivé nakupení pozlátka.V zásadě nemám nic proti Korejcům, jsou to costcutteři par excellence, ale že by byli po designové stránce srovnatelní byť jen s Američany? To jistě ne.

patrik
20. listopadu • 8:47

Tohle povídání víceméně o designu = vzhledu (a ne o designu = konstrukci) má jednu obrovskou výhodu: nejsou to měřitelné hodnoty, takže si tu každý bez suchých důkazů střihneme výrok podle svých osobních preferencí. Takže teď zas já se svými preferencemi: zvenčí má cee'd nakonec až nečekaně umírněný, skoro nenápadný vzhled. IMHO zjevně kráčí ve stopách Toyoty s jejím globálním designem. Manýristických prvků je tu nepatrně, snad až na hrátky se zadními lampami. Cee'd je připravený bez větších kontroverzí vklouznout na evropský trh. Bližší pohled odhalí, že designéři ctili návaznost na Cerato, což bych ani nečekal - Cerato určitě nebylo designérským počinem - ale výsledkem je příjemný až vtipný dialog s předchůdcem, který vzhledově přetváří pivovarského valacha na podstatně svižnějšího koně. Uvnitř příjemnost pokračuje: Kia (i Hyundai) umějí už dlouho ergonomiku (područky skutečně pod rukama, opěrky co nejblíž hlavě, středový panel neobtěžuje holeně... Po hodně rozpačitém vnitřním designu Cerata nastává přelomová změna jak ve vzhledu, tak v materiálech. Budíky jsou vzorně čitelné a bez vzhledových schválností. Všechny ovladače intuitivně umístěné, dostatečně veliké a jejich počet omezený na nezbytné minimum. Umístění spínače tripu a mlhovek na panel pod budíky už se stává typickým rysem Kie (stejně jako třeba spínání světlometů u koncernu VW) a v praxi člověk zjistí, že je velice pohodlné. Kvalita materiálů a montáže je opět o skok výš a bez problémů patří k dobrému průměru nižší střední třídy. Celkový dojem: zvenčí i zevnitř konzistentně zpracované a velice příjemné auto, ze kterého vyzařuje pohoda a solidnost i předpověď spolehlivosti a výdrže (podpořená 7 letou přenosnou zárukou, za kterou už Kia nafasovala cenu za inovaci). Cee'd svým designem podporuje své velmi dobré konstrukční a motorické předpoklady být úspěšným modelem.

LOL
20. listopadu • 19:22

já jsem ale reagoval na předchozí příspěvek ;-)

Thor Steinar
20. listopadu • 15:55

Musis rict,ze Kia fakt jede.Co jsem cetl tak Cee´d bude mit skvely zpracovani,motory(1.4-80kW,1.6-90kW,..1.6 CRDi-85kW...),v zakladu 6 airbagu,ABS,central,15" kola s pneu Michelin...... a i ten zaklad bude za prijemnou cenu,s designem problem asi taky nebude.Ale na ceskym zabrzdenym,sedivym,predposranym trhu to stacit nebude :o((

patrik
20. listopadu • 18:26

Ahoj Thore S., napadly mě 2 a půl poznámky: (1) Prosákly zprávy, že pro naši zónu se budou všechny cee'dy obouvat do francouzských sněhulákových bačkor (nebo snad všechny Kie?). Prý se snad na to dělalo jakési výběrové řízení, které Michelin vyhrál mimo jiné cenou (!!). (půl) Poučil jsem se na situ českého hlavního dovozce, že se správně píše cee'd, s malým "c". Tak se to od teď budu snažit dodržovat, moc mi to nejde. (2) Český trh je určitě anomální: je mrňavý a zároveň dominantně vyplněný relativně velkou domácí automobilkou, které je hodně lidí bez dalšího uvyžování loajálních. Na druhé straně stačí příklad Hyundaie a způsob, kterým se po svém prakticky dokonalém zavraždění Motokovem dokázal po roce 2000 na českém trhu zase zvednout a trumfovat Getzem i všudybyly od Renaultu a p něco později v ČR výborně udělat výprodej výběhového Accentu. Kia už v ČR ale svůj drápek taky zapustila, Picanto je ve svém segmentu dlouhodobě na špici prodejů (Škoda naštěstí tak mrňavý prskolet nemá) a úspěšně se přetahuje s Pandou a Sparkem. Takže to zas tak černě se cee'dem nevidím, ale taky nečekám, že se ho tu bude ročně prodávat jako Octavií - to by navíc brzy začala být těžká nuda .:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thor Steinar
20. listopadu • 23:22

Ahoj Patriku,nevim jestli a jakym zpusobem to vyhral Michelin,to jsem se pouze docetl.Za jeden z neduhu korejskych aut jsem povazoval,sice vcelku logicky,ze obouvaji do pneumatik domaci vyroby a ne zrovna valne kvality.Je to sice "drobnost" a navic k porizovaci cene korejskych se to da pochopit.Co jsem nepochopil kdyz jsem videl dodanou Octavii Elegance,lita kola,kruta cena a pneu Matador.To povazuji za totalni ignoranci a aroganci vyrobce.Neni to nejake nenavisti,zaujatosti k domacimu vyrobci,naopak.Jen mne drti ta ceska predpojatost,sed a nuda.A nekdy se nebojim rict ojebavani od domaciho vyrobce.Pochybuji,ze by so to Skodovka dovolila dodat na nejakej narocnejsi trh.Rozhodne si nepreju aby tu jezdila jen Kia,nikdy jsem ji nemel,ale tenhle model me zaujal,uvidime jak dopadne treba jeste crash test,ale tomuhle vozu nelze v podstate toho moc vytknout.Myslim tim ty meritelne hodnoty.Vybava,cena,velikost kufru....Rozplyvat se nad tim jake jsou jizdni vlastnost nebo treba ten design nebudu,je to subjektivni.A s tim malym "c" mas pravdu :o))

patrik
21. listopadu • 9:31

Ahoj Thore S., díky za reakci, zas mě ještě napadlo pár poznámek. (1) S těmi Micheliny je to informace zevnitř firmy, čekám, že to oficiálně potvrdí, až u nás v polovině prosince uvedou cee'd na trh. (2) Hyundai-Kia za sebou táhne korejské gumárny, takový Hankook už začíná vyhrávat i třeba testy ADAC (na rozdíl od Matadoru :-)), ale i já se na ně pořád dívám hodně opatrně. Cenové rozdíly ale u lepších modelů gum už nejsou tak výrazné, aby byly argumentem. Chci jen říct - není korejská guma jako korejská guma, budeme se postupně muset naučit rozlišovat. (3) S tou Octavií a Matadory jsi mě pobavil, ale je pravda, že sami lidé si klidně koupí OII za 3/4 miliónu a na zimu jí obujou barumky, asi aby jako ušetřili. Něco jako čínské kecky k obleku od Armaniho - taky se v tom dá chodit. (4) Pokud jde o crashtesty, má takové Rio II stejné procentní hodnoty čelního a bočního nárazu jako OII a lepší než Superb... takže u cee'du čekám zase trochu zlepšení, možná i hodně blízko 5 hvězdám. Krom toho se většinou zapomíná na testy hlavových opěrek, které dokážou člověku zlomit vaz: Hyundai je má dlouhodobě průměrné a u nových modelů dobré, pro Kiu jsou k mání jen výsledky Picanta (průměrné) a tuším (staré?) Sportage (špatné). To je celkem slušné, protože řada renomovaných automobilek má hlavové opěrky doslova tragické - včetně naší Škody. P.S. Ani já to nemyslím špatně vůči Škodě, po mnoha stránkách ji uznávám, jen je prostě po ruce pro srovnávání. Pěkný den.:-)

remen
20. listopadu • 8:41

A ja som si myslel, ze novou seriou automobilov znacky Skoda diskusie tohto typu z ceskych diskusnych for navzdy vymiznu :)

LOL
20. listopadu • 19:02

to jsem teď nějak nepochopil. Jakou to má souvislost? Škoda je Škoda a KIA je KIA. Jestli se ti roomster nelíbí (mně se taky nelíbí a hlavně nechápu jeho pojetí - jako "mini"MPV je fakt divný), tak to přece nemá žádnou souvislost s KIA. Za sebe můžu říct, že podle mě se KIA nachází v údobí, kdy produkuje auta ve stylu "starých" škodovek (Felicia, O1) - designově řekněme nevýrazné, snažící se "splynout v davu" (tedy až na tu kýčovitou palubku) - samozřejmě doba pokročila a chápání "krásna" se mírně posunulo, nicméně jistá paralela tam je (zadní partie je skoro Peogeot 407, předek zase vypadá skoro jako Nissan Almera - obojí "kousky" jsou již hodně starého data a "prošlapaly" si svou cestičku)

ACE
20. listopadu • 0:05

Líbivé pozlátko? No sláva, konečně něco pro mě. Přeci si nekoupím pozlátko nelíbivé a ještě k tomu nechutně předražené.

LOL
20. listopadu • 19:03

:-D Já zase na fasádu nikdy nedám. Připadal bych si pak skoro jako sociální Rómové ve svých stoletých Medvědech... Ale proti gustu.. ;-)

ACE
20. listopadu • 19:37

Jasně, proč si nekoupit dražší šunt, s menší spoehlivostí a výkonností naprosto srovnatelnou. Aha, sousedi budou koukat, co natom že je to hlučnější a co chvíli se to sype. No já si koupit něco jen pro sousedy tak si připadám jak zbohatlej ukrajinec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
21. listopadu • 22:00

Sousedi jsou mi ukradení, spolehlivost ověří doopravdy až čas (a nikoliv sedmiletá záruka, která jen vypovídá o sebedůvěře výrobce) a výkon je mi (pokud to je v rozumných mezích) celkem ukradený, jezdím sice rychle, ale asfalt netrhám (a že jezdívám mnoha vozy, včetně docela silných kousků).Teď se právě rozhlížím po nějakém novém autě, ale KIA to rozhodně nebude (ani Škoda, aby mě zase nějaký anti-schade fan neobvinil z nemístného patriotismu).

Ivan
19. listopadu • 9:45

Bude i Cross Focus (kombi, zvýšený podvozek, 4x4)? Někde na internetu jsem viděl takové zprávy. Kdo nepotřebuje posunovací druhou řadu sedadel a třetí řadu sedadel, pro toho je MPV zbytečné - MPV má (proti obdobnému kombi) vyšší hmotnost, horší aerodynamiku, horší jízdní a dynamické vlastnosti, vyšší spotřebu...

Tomáš Babič
19. listopadu • 9:53

Dobry den, taketo spravy o Cross Focuse zatial nemame...

Doporučujeme

Články odjinud