Tajné: Ford připravuje zcela novou Fiestu

Ford již pracuje na nové Fiestě, Audi testuje A4 Avant, Opel připravuje ostrou Vectru, Jaguar nové XF-R ad.

Opel Vectra OPC: další zbraň do sbírky

Corsa OPC, rekordman na Nürburgringu, Astra OPC, rekordman na Nürburgringu, kam se člověk podívá, tam nějaké OPC. A kde je OPC, Nürburgring nesmí chybět.

Nová Vectra je prozatím daleko, ale nejostřejší verze už se na Nürburgringu prohání. Aby ne, když se tam Opelu s OPC modely tak daří. Současná Vectra OPC na svém účtu žádný výrazný úspěch nemá a zůstává tak za svými menšími sourozenci. Bude ta nová úspěšnější?

Nemyslím. I když bude poháněna zajisté zajímavým motorem, přeplňovaným benzínovým V6 o objemu 2,8l a výkonu přes 300 koní, přenos výkonu na vozovku bude nadále jen přes prostřednictvím přední nápravy. To nejsou pro sportovní verzi auta střední třídy ty nejlepší předpoklady. Ovšem třeba se mýlím a bude to čtyřkolka. Uvidíme, časem se určitě objeví další informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nova Vectra OPC při testech na Nürburgringu

Audi A4 Avant je na cestě

Ačkoli se nová A4 představila světu již ve Frankfurtu, automobilka s provedením kombi příliš nespěchá. Špionážním fotografům se podařilo zachytit model Avant v Ingolstadtu poblíž továrny. Žádné designové výstřelky se neočekávají, kombi půjde po této stránce ve stopách sedanu a podobně tomu bude i v oblasti pohonných jednotek. Audi A4 Avant se dostane do prodeje na konci léta příštího roku.

Tip: Přečtěte si představení nové generace Audi A4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi A4 Avant

Nový Ford Fiesta se již testuje

Před pár dny jsme vám přinesli několik fotografií, na kterých je nová Fiesta zachycena v domácí továrně. Nyní se situace mění – Ford vzal Fiestu na první testy do francouzských Alp. Ani tato událost špionážním fotografům neunikla.

Možná vás (tak jako nás) zklame, že vůz nese pečlivé maskování, ale to se bude s postupem času jistě vytrácet. Nová Fiesta si troufá obsadit přední příčky prodejů ve své kategorii – Ford to chce docílit především zcela odlišným designem a také výbornými jízdními vlastnostmi, které zajistí propracovaný podvozek. Fiesta se na trhu objeví hned jako tří i pětidveřová verze. Pod její kapotou bude zpočátku pětice motorů. Benzínové budou zastupovat tři s objemem 1,3, 1,6 a 1,8 litru, dieselové pak známé čtyřválce TDCI 1,4 a 1,6 litru. Na trhu se nová Fiesta objeví v létě příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Fiesta při testech ve francouzských Alpách

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiestu se podařilo zachytit i přímo v designovém centru

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby vozu

Jaguar XF-R: ostrá šelma

Je to jen pár týdnů, co Jaguar ukázal světu „klasické“ XF. Špionážním fotografům se ale podařilo zachytit testovací mulu ostré verze, již podle tradice označené XF-R. Jam můžete sami vidět, zadní partie patří dobře známému S-Typu, no maskování vepředu jasně ukazuje na tvary nového XF.

Pod kapotou vozu bude být dobře známý kompresorem dopovaný osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu něco málo přes 400 koní. Základní verze XF se dostane k zákazníkům na jaře příštího roku, ostré „erko“ dorazí zřejmě až o rok později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jaguar XF-R v podobě muly

Hyundai Genesis: korejský expres

Špionážním fotografům se podařilo zachytit nový sedan Genesis při jednom z testů. Poměrné rozsáhlé maskování vás zřejmě nepotěší, ale i tak si můžeme o vlajkové lodi Hyundaie něco říci.

Vůz bude používat pohon zadních kol a pod jeho kapotou se objeví také velký osmiválec o objemu 4,6 litru a výborném výkonu 283 kW/385 k. Je jasné, že korejská automobilka si od velkého sedanu slibuje mnoho a proto nenechává vývoj vozu napospas osudu. Rovněž se totiž pracuje také na vývoji palubního systému jako je iDrive od BMW.

Veřejnosti se Genesis představí již příští rok, přičemž k prvním zákazníkům se dostane na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyundai Genesis

Mercedes-Benz GLK: interiér podle pravítka

Zvenku jsme si GLK prohlédli nedávno, nyní můžeme nahlédnout do interiéru. Prozatím se podařilo získat jen jeden obrázek, ale pro první představu jistě postačí. Jak sami vidíte, stejně jako v případě exteriéru, vládnou interiéru rovné linie a ostré hrany. Že by se ve Stuttgartu stali příznivci funkcionalismu? Těžko říci, ale mě ta hranatá středová konzole, nad kterou do prostoru ční lišta s výdechy vzduchu orámovanými lány plastu, evokuje vzpomínky na interiéry vozů osmdesátých let. Samozřejmně, z jednoho obrázku prototypu nelze dělat předčasné závěry, ale obávám se, že nic převratného už nás nečeká.

Vedení automobilky oficiálně potvrdilo, že GLK bude na trh uvedeno na konci roku 2008. Oficiální označení je „kompaktní SUV” a za přímé konkurenty jsou považovány BMW X3 a budoucí Audi Q5. Lze očekávat, že ceny budou nastaveny obdobně, jako u konkurence, takže cena nejlevnějšího modelu bude okolo 35 000 €. Na rozdíl od tříd M a GL, které jsou vyráběny v Alabamě v USA, GLK ponese značku Made in Germany.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp Mercedes-Benz GLK

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků