Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Ford nespí a i přes nedávný facelift současného Mondea pilně pracuje na novém modelu. Největší evropský Ford chce na žebříčku exkluzivity poskočit opět o kus nahoru a tradičně výborné jízdní vlastnosti má podtrhnout zcela nový design „Kinetic“. Bude stejným hitem jako New Edge?
Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představil Ford koncept Iosis, ve kterém nebylo možné spatřit nic jiného, než předzvěst příští generace Mondea. Ford sice tak zkratkovitý závěr popírá a vysvětluje, že Iosis slouží hlavně k tomu, aby ukázal, jakým všeobecným směrem se bude ubírat design budoucích fordů. Je ale jisté, že nástupce současného Mondea bude vypadat mnohem dynamičtěji než současná generace, jejíž tvary se drží spíše střízlivého stylu.

Podle Martina Smithe, šéfdesignera evropského Fordu, jsou nové výrazové prostředky, jež dostaly název „Kinetic,“ vyjádřením jízdního nadání Mondea i menších modelů, kterými Ford v posledních letech proslul. „Design Kinetic má vyjádřit energii v pohybu. Budoucí tvary budou charakternější a pocitovější, sportovnější a také svalnatější.“


Iosis je první vlaštovka nového fordovského designu "Kinetic." Sériové Mondeo nebude pochopitelně tak křiklavé, ale jeho tvůrci o něm předem říkají, že "vás jeho tvary budou nutit k nasednutí a jízdě."

Koncept Iosis přišel s řadou technických novinek, některé z nich se jistě objeví v příštím Mondeu či u dalších budoucích modelů. Máme například potvrzenou informaci, že Ford pracuje na dvouspojkové převodovce á la DSG od Volkswagenu. Je také více než pravděpodobné, že Mondeo dostane bezklíčové startování na tlačítko, které o kategorii níž už řadu let předvádí Renault Mégane. Objevit se má také elektronická parkovací brzda a možná i středový LCD displej. Ne náhodou jsou všechny tyto položky přítomné v novém VW Passat, kterému bude Mondeo nadále silným konkurentem.

Bude i čtyřkolka?

Po technické stránce se můžeme spolehnout na tradičně vynikající podvozek a výborný pocit z jízdy, i když v tomto směru se podařilo ostatním výrobcům v posledních letech Ford dohnat. Pokud jde o jízdní vlastnosta a hlavně požitek z řízení, Mondeu dnes může konkurovat jak Honda Accord, tak i právě faceliftovaná Mazda 6. Odklon od zavedeného pohonu předních kol a napříč umístěných motorů se však u základních modelů asi konat nebude. Vzhledem k pravděpodobné příbuznosti s chystaným nástupcem Volva S60 se však nabízí i možnost pohonu všech kol. Volvo dnes používá pohon předních kol s přídavným náhonem na zadní nápravu přes spojku Haldex.


Bude takto vypadat nové Mondeo?


Partnerský web: www.autoweb.cz

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků