Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Ford nespí a i přes nedávný facelift současného Mondea pilně pracuje na novém modelu. Největší evropský Ford chce na žebříčku exkluzivity poskočit opět o kus nahoru a tradičně výborné jízdní vlastnosti má podtrhnout zcela nový design „Kinetic“. Bude stejným hitem jako New Edge?
Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představil Ford koncept Iosis, ve kterém nebylo možné spatřit nic jiného, než předzvěst příští generace Mondea. Ford sice tak zkratkovitý závěr popírá a vysvětluje, že Iosis slouží hlavně k tomu, aby ukázal, jakým všeobecným směrem se bude ubírat design budoucích fordů. Je ale jisté, že nástupce současného Mondea bude vypadat mnohem dynamičtěji než současná generace, jejíž tvary se drží spíše střízlivého stylu.

Podle Martina Smithe, šéfdesignera evropského Fordu, jsou nové výrazové prostředky, jež dostaly název „Kinetic,“ vyjádřením jízdního nadání Mondea i menších modelů, kterými Ford v posledních letech proslul. „Design Kinetic má vyjádřit energii v pohybu. Budoucí tvary budou charakternější a pocitovější, sportovnější a také svalnatější.“


Iosis je první vlaštovka nového fordovského designu "Kinetic." Sériové Mondeo nebude pochopitelně tak křiklavé, ale jeho tvůrci o něm předem říkají, že "vás jeho tvary budou nutit k nasednutí a jízdě."

Koncept Iosis přišel s řadou technických novinek, některé z nich se jistě objeví v příštím Mondeu či u dalších budoucích modelů. Máme například potvrzenou informaci, že Ford pracuje na dvouspojkové převodovce á la DSG od Volkswagenu. Je také více než pravděpodobné, že Mondeo dostane bezklíčové startování na tlačítko, které o kategorii níž už řadu let předvádí Renault Mégane. Objevit se má také elektronická parkovací brzda a možná i středový LCD displej. Ne náhodou jsou všechny tyto položky přítomné v novém VW Passat, kterému bude Mondeo nadále silným konkurentem.

Bude i čtyřkolka?

Po technické stránce se můžeme spolehnout na tradičně vynikající podvozek a výborný pocit z jízdy, i když v tomto směru se podařilo ostatním výrobcům v posledních letech Ford dohnat. Pokud jde o jízdní vlastnosta a hlavně požitek z řízení, Mondeu dnes může konkurovat jak Honda Accord, tak i právě faceliftovaná Mazda 6. Odklon od zavedeného pohonu předních kol a napříč umístěných motorů se však u základních modelů asi konat nebude. Vzhledem k pravděpodobné příbuznosti s chystaným nástupcem Volva S60 se však nabízí i možnost pohonu všech kol. Volvo dnes používá pohon předních kol s přídavným náhonem na zadní nápravu přes spojku Haldex.


Bude takto vypadat nové Mondeo?


Partnerský web: www.autoweb.cz

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků