Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Ford nespí a i přes nedávný facelift současného Mondea pilně pracuje na novém modelu. Největší evropský Ford chce na žebříčku exkluzivity poskočit opět o kus nahoru a tradičně výborné jízdní vlastnosti má podtrhnout zcela nový design „Kinetic“. Bude stejným hitem jako New Edge?
Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představil Ford koncept Iosis, ve kterém nebylo možné spatřit nic jiného, než předzvěst příští generace Mondea. Ford sice tak zkratkovitý závěr popírá a vysvětluje, že Iosis slouží hlavně k tomu, aby ukázal, jakým všeobecným směrem se bude ubírat design budoucích fordů. Je ale jisté, že nástupce současného Mondea bude vypadat mnohem dynamičtěji než současná generace, jejíž tvary se drží spíše střízlivého stylu.

Podle Martina Smithe, šéfdesignera evropského Fordu, jsou nové výrazové prostředky, jež dostaly název „Kinetic,“ vyjádřením jízdního nadání Mondea i menších modelů, kterými Ford v posledních letech proslul. „Design Kinetic má vyjádřit energii v pohybu. Budoucí tvary budou charakternější a pocitovější, sportovnější a také svalnatější.“


Iosis je první vlaštovka nového fordovského designu "Kinetic." Sériové Mondeo nebude pochopitelně tak křiklavé, ale jeho tvůrci o něm předem říkají, že "vás jeho tvary budou nutit k nasednutí a jízdě."

Koncept Iosis přišel s řadou technických novinek, některé z nich se jistě objeví v příštím Mondeu či u dalších budoucích modelů. Máme například potvrzenou informaci, že Ford pracuje na dvouspojkové převodovce á la DSG od Volkswagenu. Je také více než pravděpodobné, že Mondeo dostane bezklíčové startování na tlačítko, které o kategorii níž už řadu let předvádí Renault Mégane. Objevit se má také elektronická parkovací brzda a možná i středový LCD displej. Ne náhodou jsou všechny tyto položky přítomné v novém VW Passat, kterému bude Mondeo nadále silným konkurentem.

Bude i čtyřkolka?

Po technické stránce se můžeme spolehnout na tradičně vynikající podvozek a výborný pocit z jízdy, i když v tomto směru se podařilo ostatním výrobcům v posledních letech Ford dohnat. Pokud jde o jízdní vlastnosta a hlavně požitek z řízení, Mondeu dnes může konkurovat jak Honda Accord, tak i právě faceliftovaná Mazda 6. Odklon od zavedeného pohonu předních kol a napříč umístěných motorů se však u základních modelů asi konat nebude. Vzhledem k pravděpodobné příbuznosti s chystaným nástupcem Volva S60 se však nabízí i možnost pohonu všech kol. Volvo dnes používá pohon předních kol s přídavným náhonem na zadní nápravu přes spojku Haldex.


Bude takto vypadat nové Mondeo?


Partnerský web: www.autoweb.cz

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků