Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Ford nespí a i přes nedávný facelift současného Mondea pilně pracuje na novém modelu. Největší evropský Ford chce na žebříčku exkluzivity poskočit opět o kus nahoru a tradičně výborné jízdní vlastnosti má podtrhnout zcela nový design „Kinetic“. Bude stejným hitem jako New Edge?
Tajné: Ford připravuje nové Mondeo

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představil Ford koncept Iosis, ve kterém nebylo možné spatřit nic jiného, než předzvěst příští generace Mondea. Ford sice tak zkratkovitý závěr popírá a vysvětluje, že Iosis slouží hlavně k tomu, aby ukázal, jakým všeobecným směrem se bude ubírat design budoucích fordů. Je ale jisté, že nástupce současného Mondea bude vypadat mnohem dynamičtěji než současná generace, jejíž tvary se drží spíše střízlivého stylu.

Podle Martina Smithe, šéfdesignera evropského Fordu, jsou nové výrazové prostředky, jež dostaly název „Kinetic,“ vyjádřením jízdního nadání Mondea i menších modelů, kterými Ford v posledních letech proslul. „Design Kinetic má vyjádřit energii v pohybu. Budoucí tvary budou charakternější a pocitovější, sportovnější a také svalnatější.“


Iosis je první vlaštovka nového fordovského designu "Kinetic." Sériové Mondeo nebude pochopitelně tak křiklavé, ale jeho tvůrci o něm předem říkají, že "vás jeho tvary budou nutit k nasednutí a jízdě."

Koncept Iosis přišel s řadou technických novinek, některé z nich se jistě objeví v příštím Mondeu či u dalších budoucích modelů. Máme například potvrzenou informaci, že Ford pracuje na dvouspojkové převodovce á la DSG od Volkswagenu. Je také více než pravděpodobné, že Mondeo dostane bezklíčové startování na tlačítko, které o kategorii níž už řadu let předvádí Renault Mégane. Objevit se má také elektronická parkovací brzda a možná i středový LCD displej. Ne náhodou jsou všechny tyto položky přítomné v novém VW Passat, kterému bude Mondeo nadále silným konkurentem.

Bude i čtyřkolka?

Po technické stránce se můžeme spolehnout na tradičně vynikající podvozek a výborný pocit z jízdy, i když v tomto směru se podařilo ostatním výrobcům v posledních letech Ford dohnat. Pokud jde o jízdní vlastnosta a hlavně požitek z řízení, Mondeu dnes může konkurovat jak Honda Accord, tak i právě faceliftovaná Mazda 6. Odklon od zavedeného pohonu předních kol a napříč umístěných motorů se však u základních modelů asi konat nebude. Vzhledem k pravděpodobné příbuznosti s chystaným nástupcem Volva S60 se však nabízí i možnost pohonu všech kol. Volvo dnes používá pohon předních kol s přídavným náhonem na zadní nápravu přes spojku Haldex.


Bude takto vypadat nové Mondeo?


Partnerský web: www.autoweb.cz

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků