Tajné: Číňané vytáhnou do Evropy s Roewe 250

Čínský Roewe 250 podstupuje testy v Austrálii, Citroën ladí nový DS4, Peugeot 508 bude také jako kombi, Mercedes končí s CL ad.

Roewe 250: čínský útok pokračuje

Do redakce nám dorazily vůbec první fotografie vozu Roewe 250, který v současnosti podstupuje horké testy v Austrálii. Ještě nedávno automobilka používala testovací muly Fiatu Punto, nyní však vytáhla své vlastní prototypy.

Model s označením 250 bude premiérou v kategorii malých vozů a měl by světu představit již koncem tohoto roku. Dříve se předpokládalo použití podvozkové platformy z Roveru 25, ale nakonec se od těchto plánů ustoupilo - ta by byla pro malý městský vůz příliš dlouhá.

Jak můžete na fotografiích vidět, prototyp disponoval levostranným řízením a proslýchá se, že vlastník, Shanghai Automotive Industry Corporation, plánuje s modelem prorazit i do Evropy. Zda se tak stane, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Roewe 250: malý Číňan bude zřejmě útočit hlavně cenou

Citroën DS4: testy jsou v plném proudu

Na špionážních fotografiích můžete vidět prototyp Citroënu DS4 při zimních testech na severu Evropy. Produkční verze konceptu DS High Rider, který byl představen nedávno na autosalonu v Ženevě, bude sportovně střižena a veliký důraz je prý kladen na zpracování a kvalitu interiéru.

Ačkoli je testovací exemplář výrazně maskován, přední světlomety, zadní svítilny a kola vypadají dosti podobné těm u konceptu. Na délku bude DS4 měřit 4,26 m, na šířku 1,82 a jeho výška dosáhne 1,48 metru. Jak bylo již dávněji oznámeno, automobilka chystá také hybridní verzi kombinující vznětový agregát HDi spolu s elektromotorem umístěným v zádi vozu. Důležitou schopností bude možnost provozu na krátké vzdálenosti pouze v elektrickém režimu (samozřejmě bez požadavků na výraznější akceleraci či vyšší rychlost).

Světová premiéra Citroënu DS4 by se měla odehrát tento rok na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Citroën DS4 bude vycházet z konceptu DS High Rider

Peugeot 508 SW: těšte se také na nové kombi

Po první špionážní sadě fotek s novým Peugeotem 508 nám do redakce dorazila další, nyní však s jinou verzí - SW neboli kombi. Sedan se objeví tento rok v Paříži, „eSWéčko“ dorazí o půl roku později.

Mnohé o vzhledu 508 sedan nám před pár dny Peugeot prozradil v Ženevě v podobě konceptu 5. Svalnaté proporce karoserie i pojetí přídě a zádě dávají vzpomenout hlavně na současný hit jménem Opel Insignia. A nejsou to jen ony. Vůz je totiž 4 860 mm dlouhý, což je kóta Insignii velmi blízká (4 830 mm). Délka 508 tak bude o plných 168 mm větší než u 407 a jen o 42 mm menší než u 607. Krom Insigne překoná i dnes největší Ford Mondeo, byť jen o 1,6 cm (Mondeo 4 844 mm). Zbylé rozměry činí 1 880 mm u šířky a 2 815 mm u rozvoru, tedy rovněž vysoká čísla. Převisy karoserie pak mají hodnoty 974 mm u toho předního a 1 071 mm u zadního.

Zajímavější hodnotou je hmotnost vozu, která má činit jen 1 420 kg. To by bylo méně, než je dnes ve střední třídě obvyklé, navíc při použití hybridního pohonu, ještě ke všemu kombinovanému s těžkým dieselovým motorem.

Pod kapotou se samozřejmě objeví široká paleta pohonných jednotek, včetně šestiválcových. Pohon HYbrid4 má spojovat dvoulitrový diesel HDi s výkonem 163 koní a elektromotor s výstupem 37 koní uložený v zádi vozu. Možností v tomto případě má být pohon všech kol a jízda i jen na elektrický pohon. Vůz také při relativně vysokém celkovém výkonu nabídne zajímavou kombinovanou spotřebu pod 4 litry nafty na 100 km (přesně 3,8 l).

Z dalších technických zajímavostí třeba zmínit například hydro-pneumatické odpružení nebo head-up display.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Peugeot 508 SW dorazí po sedanu o půl roku později

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Concept 5 by Peugeot

Mercedes S-Class Coupé: sbohem, CL

U třícípé hvězdy pracují na novém (nebo lépe řečeno faceliftovaném) CL, které ale už CL nebude. Dostane totiž jméno S-Class Coupé. A co nového můžeme očekávat? Tak například přední LED světla pro denní svícení (zadní budou rovněž disponovat LED technologii), dle maskování lze předpokládat modernizovaný přední nárazník (u verze AMG bude ještě výraznější a ostřeji tvarovaný než doposud) a novou přední masku.

Podobně jako u „eSka“ i Coupé dostane ve vrcholné verzi 63 AMG místo atmosférického přeplňovaný osmiválec. Kromě vyššího výkonu u něj automobilka slibuje také nižší spotřebu i emise, v reálném životě ale může být všechno jinak.

Ještě jedna důležitá věc tu ale je. Mercedes má v plánu vůz odlehčit, docílit toho by se mělo výraznějším použitím kompozitních materiálů. Otázkou ale zůstává, co na to řekne cena modelu. Nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes S-Class Coupé - nové jméno pro žrouta kilometrů

Aston Martin Vantage: krasavec dostane facelift

Nastal čas pro facelift krasavce, Astonu Martin Vantage. Ale pochopitelně nečekejte žádné dramatické změny - dostane jemně modernizovanou příď, nová kola a na zádi si najde místo nový difuzor, připomínající ten z verze Vantage V12. Vyšší zadní spoiler by měl zase přispět k lepší aerodynamice.

V interiéru se zákazníci dočkají lepšího audia od Bang & Olufsen s výkonem 1000 W a nových sedadel zhotovených z kevlaru a karbonu. Pod kapotou by se prý nic měnit nemělo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Aston Martin Vantage dostane facelift

 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků