Tajné: BMW připravuje výkonnější M5

BMW pracuje na posílené M5, Mercedes připravuje nové CLK, Hyundai testuje hned dva modely, Audi A3 dostane facelift ad.

BMW M5: zdvižená rukavice

Na autosalonu ve Frankfurtu přišlo BMW o první příčku mezi supersedany. Tedy alespoň co se výkonu týče. Kam se M5 se svými 507 koňmi hrabe na 585 koní RS6. Pánům v Mnichově to určitě není jedno, vždyť M5 je výkladní skříní těch nejšpičkovějších technologií, které má BMW k dispozici.

A série fotografií, kterou vám teď přinášíme, to potvrzuje. Nikomu asi neuniknou dodatečné sací otvory na předním nárazníku, jimiž by měl proudit vzduch k posílenému desetiválci pod kapotou. Současný motor má atmosférický litrový výkon 101 kůň na litr objemu, což by si málokdo z nás dovolil nazvat jinak, než absolutní špičkou. Přesto šeptanda v zákulisí hovoří o tom, že to není konečná a že nová verze bude mít celkový výkon ne méně než 575 koní, tedy 115 koní na litr. Ano, stále je to míň, než má nová RS6, ale už jen o malý kousek. Navíc nesmíme zapomenout na fakt, že BMW stále zůstává u atmosférického plnění. Osobně jsem na údaje o „upgradované” M5 velmi zvědavý. Co když ty koně navíc nebudou mít původ v té krásně znějící V10, ale u nějakého elektromotoru a kufru plném těžkých baterií?

Fotograf, díky němuž si novinku můžeme prohlédnout, navíc prohlásil, že motor má značně agresivnější a nižší zvuk, než stávající verze. Navíc si prý byl jistý tím, že v autě nebyla v současnosti používaná převodovka SMG, ale nový, dvouspojkový automat podobný DSG. Tedy řeknu vám, poznat druh převodovky, to už musí chtít supercvičené ucho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW M5 s ještě vyšším výkonem?

Mercedes-Benz CLK: nové C s jedním párem dveří

Poslední dobou stále někdo z velké německé trojky připravuje či uvádí inovovaný model, který je odpovědí na počin ostatních dvou. A dnes tomu není jinak. Nad novým trojkovým kupé jsme se rozplývali loni, nad A5 letos, příští rok nás čeká spousta jiných věcí a přespříští rok uvidíme novou generaci kupé CLK od Mercedesu.

U Audi musí mít vždy něco „spešl”, a tak kupé A5 přišlo dřív, než na stejné platformě postavený sedan. Ve Stuttgartu se drželi tradičního schematu, kdy nejdříve vypustili sedan, pak kombi a až na nové platformě vychytají všechny mouchy, posadí na ni kupé a pošlou ho do světa. Ne, nové CLK nebude jen sedan, kterému sebrali jeden pár dveří. Protože má oslovit hlavně ty sportovněji zaměřené zákazníky, podvozek dozná úprav majících za úkol vylepšit už tak výborné jízdní vlastnosti sedanu. Motory na druhou zůstanou beze změn, jen lze předpokládat, že nabídka bude začínat u silnějšího z kompresorem přeplňovaných benzínových čtyřválců v modelu 200K (180 k). Následovat budou benzínové šestiválce v modelech CLK 230 (200 k), CLK 280 (230 k), CLK 350 (270 k) a vrcholem bude V8 v CLK 500 (380 k), kterou si můžete prohlédnout na fotografiích. Nebudou samozřejmě chybět ani naftové modely CLK 220 CDI (170 k) a CLK 320 CDI (225 k).

Nové CLK by se mělo objevit u prodejců v létě roku 2009 a otevřená verze by měla následovat jen o pár měsíců později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp Mercedesu CLK v ulicích Stuttgartu


Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Představa malíře podoby nového CLK

Hyundai i10, soupeř Picanta je na cestě

Model Picanto je doposud nejprodávanějším vozem Kie. A protože to sesterský Hyundai dobře ví, připravuje nástupce modelu Atos, kterého testování zahájil již nyní. Podle dostupných informací půjde o model s názvem i10, i když kódové označení je prozatím nic neříkající zkratka PA.

Špionážní fotografové zachytili vůz při „horkých“ testech ve Francii, bohužel zabalený do pečlivého maskování. Na trh dorazí i10 na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyundai i10 při testech ve Francii

Hyundai i20, nástupce Getze zachycen

Hyundai připravuje model i20, který se svou velkostí zařadí mezi malý i10 (nástupce Atose) a stávající i30. Tušíte správně, půjde o nástupce populárního modelu Getz, který je na trhu již od roku 2002.

Vůz bude namířen například proti VW Polo, Peugeotu 207 nebo Opelu Corsa. To značí jediné – Hyundai si od nového modelu, tak jako u i30, slibuje mnoho. Špionážní fotografové zachytili pětidveřový model při testech v jižní Evropě. Schválně píšu pětidveřový, protože i20 bude k dispozici také v třídveřové verzi, ale až půl roku po premiéře, která se odehraje v létě příštího roku.

Pod kapotou i20 se objeví zážehové motory s výkony mezi 70 až 110 k, diesely budou v nabídce dva – 1,6 CRDi s výkony 88 a 110 k.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Hyundai i20, nástupce Getze při testech

Další facelift dodá Audi A3 tvář A5

Život současné verze kompaktního A3 se pomalu chýlí ke konci, v roce 2009 ho má nahradit úplně nový model. Přesto pro něj Audi přichystalo malý facelift, kterým ho přiblíží k větším sourozencům A4 a A5.

Ke změnám dojde v podstatě jen na přídi, kde přibyl prolis okolo mřížky chladiče vytvářející kolem ní široké písmeno U. Jiné jsou i mřížky otvorů okolo mlhovek a „ploutve” na spodním okraji nárazníku. Dále je pravděpodobné, že xenony dostanou stejnou optiku, jako mají A4 a A5.

Jen pro zajímavost k fotografiím faceliftoveného auta přikládám představu malíře o podobě zcela nové A3, jejíž příchod je, jak už bylo řečeno, očekáván v roce 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Facelift stávající A3

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Představa malíře podoby nové A3

Ford Mustang: facelift v roce 2009

Byť si ho u nás oficiálně nekoupíte, je Ford Mustang mezi automobilovými fanoušky poměrně populární. Z části je to kvůli jeho pověsti, z části pomáhá design a také nelze pominout fakt, že se v podstatě jedná o nejlevnější vůz s motorem V8 na trhu. Pravda, nejedná se o výkřik poslední automobilové techniky, ale to fandům nevadí.

A pro ně tu máme zprávy o budoucnosti legendárního Pony caru. To, co vidíte bohužel jen na jedné fotografii, je považováno za technologickou mulu omlazeného Mustangu, který by měl světla ramp spatřit někdy na začátku roku 2009. O případných změnách se toho zatím moc neví, ale předpokládá se, že auto dostane kompletně přepracovanou příď i záď a do nabídkového katalogu přibude nový motor BOSS V8 o objemu 5,8l a výkonu těsně pod hranicí 400 koní.

Osobně jsem zvědav, jestli Ford udělá něco s tím absolutním anachronismem, kterým je Mustang známý. Mám tím na mysli tuhou zadní nápravu. I když, to už by pak asi nebyl Mustang, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mula nového Mustangu

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků