Tajné: BMW pokračuje v ofenzivě

V Mnichově dolaďují facelift šestky a jedničkové kupé, Renault má nový Koleos, Hyundai dokončuje model Genesis ad.

Chystaný facelift BMW 6 v detailech

Jak už jsme vás před nedávnem informovali, řadu 6 mnichovké automobilky čeká klasická modernizace v druhé polovině životního cyklu.

Jen pro připomenutí, změny se mají týkat obou nárazníků, na víku zavazadlového prostoru se objeví malý spoiler a zadní světlomety by mělo oživit jejich nové provedení, i LE diody pro blikače (dnes pouze pro brzdová světla). Ani interiér nezůstane ušetřen, ale jak už to bývá u BMW zvykem, nic zásadního se dít nebude. A tak hlavní novinkou bude uvedení dvakrát přeplňovaného dieselového šestiválce, který je dnes nabízen v modelech 335d a 535d. V této souvislosti se nelze ubránit poznámce, že tím BMW zasadí velkou ránu exkluzivitě řady 6, která byla dosud nabízena jen s nejlepšími benzínovými šesti-, osmi- a desetiválci. Zahraniční komentátoři spekulují i o doplnění nabídky motorů o dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0l z modelu 335i. Pokud se tak stane, domníváme se, že 635i bude stejně jako 535i nabízena jen na severoamerickém trhu.

Omlazené BMW 6 má být představeno na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, prakticky veškeré detaily faceliftovaných částí si ale můžete s předstihem prohlédnout na přiložených fotografiích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW 6 po faceliftu

BMW 1 Coupé: další střípek do mozaiky

Během posledních měsíců se pomalu stalo tradicí přicházet pravidelně s novou sadou špionážních fotografií zachycující posledního očekávaného člena řady 1.

Když jsme vám naposledy ukazovali snímky při testech na Nordschleife, mysleli jsme si, že už toho moc dalšího před uvedením oficiálních snímků neuvidíme. Jenže BMW se asi rozhodlo, že jsme ještě neviděli vše podstatné, a tak do ulic poslalo další návnadu pro špionážní fotografy.

Na snímcích můžeme tentokráte vidět vůz s opravdu minimalistickým maskováním a navíc focený z bezprostřední blízkosti. To by mohlo naznačovat, že už se díváme na jeho finální podobu. Zajímavostí na této sadě fotografií je, že zatímco vůz testovaný na Nürburgringu měl přední nárazník patrně náležející do M-paketu, ten na snímcích nám ukazuje nárazník standardní. Kupé řady 1 tak při pohledu z předu nerozeznáme od jeho sourozenců tak, jak je tomu u kupé řady 3.

Nyní nezbývá, než si přát aby už BMW se svým nejmladším dítkem přestalo dělat drahoty a poskytlo oficiální fotografie auta, od něhož nadšení řidiči očekávají, že by mohlo po kupé předešlé generace řady 3 převzít pozici auta pro opravdového řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW 1 Coupé

Renault Koleos už jezdí

Byť prodejní statistiky z některých zemí naznačují ústup vozů SUV ze scény, Renault pilně pracuje na svém autě pro městské dobrodruhy.

Již na podzim loňského roku jsme vám přinesli zprávu, že na pařížkém autosalonu se Renault blýskl konceptem svého nového SUV pod názvem Koleos. A vida, dnes už lze potkat předprodukční vozidla při testech v reálném provozu. Konkrétně vozidlo na fotografiích bylo zachyceno při teplotních testech ve Francii. Protože je celé obaleno v černé folii, je těžké odhadnout, co to vlastně vidíme. Na jiných serverech jste se mohli dočíst, že se jedná o test nástupce Nissanu Murano, ale opravdu se jedná o Renault - potvrzuje to jeho znak na volantu a pod maskovací folií na pátých dveřích.

Od doby prezentace studie jsme se příliš nových informací nedozvěděli, proto si dovolím zopakovat ty nejdůležitější. Koleos vznikl na základě partnerství Renaultu s Nissanem a v podstatě se bude jednat o francouzkého bratra Nissanu Qashqai. Při vývoji byl kladen důraz na drsný vzhled karoserie a prostornost a pohodlí interiéru. Základ tvoří podvozek se světlou výškou 200 mm a náhonem na všechna kola, o pohon se bude starat dieselový motor 2,0 dCi vybavený bezaditivovým filtrem pevných částic, kterému bude asistovat 6-ti stupňová převodovka. Součástí výbavy budou samozřejmosti typu ABS, brzdového asistenta, ESP, automatické klimatizace a dalších. V terénu pak mají pomáhat asistenti jízdy do a z kopce (HDC - Hill Down Control a HSA - Hill Start Assist).

Renault Koleos by se v showroomech měl objevit na začátku roku 2008.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Renault Koleos

Hyundai Genesis je na cestě

Ačkoli se vývoj modelu Genesis prodloužil přibližně o rok, konečně tady máme reálné snímky vozu z jeho testů. Hyundai vsadilo u Genesisu na pohon zadních kol, co může být pro někoho poněkud překvapivé. Maskování vozu nám toho moc neodhaluje, patrná je jen velká maska chladiče s vertikálním mřížkováním.

Na trhu by se měl korejský zástupce vyšší střední třídy objevit v příštím roce na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyundai Genesis

Honda NSX: reinkarnace legendy se blíží

Honda NSX bylo vynikající, ale nikdy ne zcela doceněné auto. Umělo, to co Ferrari, možná i víc, a bylo i za stejnou cenu. Ovšem mělo jednu zásadní nevýhodu. Byla to Honda. A právě proto, že nikdy nepřineslo očekávané výsledky, byla výroba původního NSX v roce 2005 ukončena bez nástupce. Opravdu? Naštěstí ne, už na začátku roku 2006 potvrdilo vedení Hondy, že se pracujena NSX číslo 2. Na konci roku 2006 prosákly první informace.

Dnes, půl roku poté, lze na Nordschleife spatřit testovací mulu s upravenou karoserií Hondy S2000. Z fotografií je zcela zřejmé, že se jedná o značně větší auto. Navíc zvuk, který auto vydává, rozhodně nepatří vysokotáčkovému čtyřválci. Podle svědků se s největší pravděpodobností jedná o atmosférický desetiválec s uspořádáním válců do V, jehož výkon by měl přesahovat 500 koní. Karoserie muly rozhodně není aerodynamicky ideální, ale i tak naše zdroje hovoří o časech cca 8:20 na kolo. To naznačuje, že nové NSX by mohlo být opravdu rychlé.

Prozatím není zcela jasné, kdy se nového japonského supersportu dočkáme, ale hovoří se o tokijském autosalonu v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda NSX v hávu modelu S2000

Foto © Automedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků