Tajné: BMW již připravuje novou „pětku”

BMW chystá novou pětkovou řadu, Renault testuje ostré Twingo RS, Mercedes připravuje CLK a Ford dokončuje model Ka.

Renault Twingo RS: malý sportovec již trénuje

Francouzská automobilka v poslední době překvapuje. Špionážní fotografové měli štěstí na „ostrou“ verzi modelu Twingo, která dostane již klasické označení RS. Renault provádí náročné testy v jižní Itálii, kde se také podařilo vůz přistihnout.

Současné modely divize Renault Sport jsou na velmi vysoké úrovni, diskutabilní je pouze použití dieselového dvoulitru u Méganu. Uvidíme, nakolik se inženýři popasují s tímhle prckem, pokud ale bude tradičně dobře naladěn, čeká nás jistě zajímavá kapesní střela.

Pod kapotou Twinga RS se objeví prozatím neznámý benzínový čtyřválec s výkonem 107 kW/145 koní. S ním nebude mít problém malý vůz dosáhnout rychlosti přesahující 200 km/h. Modifikace oproti sériové verzi se projeví jak na přední masce s novým nárazníkem a zvětšenými nasávacími otvory, tak na svalnatější zádi. Twingo RS má dorazit na trh již v létě příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Renault Twingo RS při testech v Itálii

Nové BMW řady 5 přijde v roce 2009

Spodní část nabídky BMW okupují mladíci, ovšem horní část je doménou matadorů. A přestože hoši ještě statečně bojují, je třeba připravit náhrady. Jednou z nich bude nová generace řady 5, která je v současnosti vyvíjena pod kódovým označením F10 (BMW se chystá opustit písmeno E v označení svých modelů).

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová 5 by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Jak už je pro nová BMW typické, všechny nové generace mají ve srovnání s těmi předchozími větší rozvor kol. Ani nový 5er nebude výjimkou, mezi osami kol bude mít o 10 cm navíc. Jinak se vnější rozměry změní jen mírně - délka naroste maximálně o 2 cm, šířka jen minimálně a střecha bude naopak níž než dříve. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Co bude na vrcholu je v tuto chvíli těžko odhadovat. Současný V8 4,8i už na konkurenci výkonově poněkud ztrácí, ovšem v souvislosti s představením X6 se začalo hovořit o V8 vybaveným dvěma turby. To osobně pokládám za velmi pravděpodobné. Absolutním vrcholem bude model M5 s legendárním V10 5,0i.

Více se zajisté dozvíme v průběhu následujících měsíců, do prezentace auta v roce 2009 zase až tolik času nezbývá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nového BMW řady 5 v ulicích Mnichova

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Možná podoba nového BMW řady 5

Mercedes-Benz CLK: kupé musí fungovat i v zimě

Nejen na suchých silnicích musí umět fungovat vůz se sportovními ambicemi, občas se dostane i na zasněžené cesty. A to samé potkalo prototyp nového CLK. Nešlo o ledajaké silnice - když už sníh, tak hodně sněhu a k tomu pořádnou dávku mrazu. Ať víme, že vůz nastartuje a pojede za jakýchkoliv okolností. Na severu Švédska o takové podmínky samozřejmě není nouze, a tak chudáci testovací jezdci musí i s prototypy podstupovat cesty do říše Ledové královny.

S novými fotografiemi bohužel nedorazily žádné nové informace. Ale CLK už zřejmě nemá čím překvapit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp MB CLK při testech v zimním Švédsku

Nový Ford Ka: bratříček Fiatu 500 opět zachycen

Přinášíme vám druhou sadu fotografii malého Fordu Ka, který se opět podařilo špionážním fotografům zachytit při jeho testování. Maskování je ovšem stále prakticky stejné, takže toho příliš neodhaluje. To by se však mělo brzo změnit.

Historie vývoje Fiatu 500 a nového Fordu Ka sahá do roku 2005, kdy se prezidenti obou automobilek setkali, aby se dohodli na spolupráci ohledně malých vozů. Důvody byly jasné - co nejvíc ušetřit náklady na vývoj a zlepšit kvalitu. A nyní, po oficiálním představení malého Fiatu, zachytili špionážní fotografové testovací vůz Fordu poblíž Nürburgringu.

Ford plánuje novinku uvést na trh za půl roku. Zpoždění oproti Fiatu je podle dostupných informací způsobené vývojem robotů a mechanismů pro stavbu interiéru, Fiat měl mít tyto záležitosti hotové již dříve. Fiat 500 i Ford Ka budou konstruovány ve stejné továrně Tychy v Polsku.

Oba vozy budou sdílet i pohonné jednotky. Pod kapotou Fordu Ka se stejně jako v případě „pětistovky“ objeví benzínové motory 1,2 a 1,4 l o výkonu 69, resp. 100 koní. Naftu bude zastupovat třináctistovka Multijet s filtrem pevných částic a výkonem 75 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © AutomediaFord Ka zachycen při zimních testech

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Ford Ka v okolí Nürburgringu

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků