Tajné: BMW intenzivně testuje novou pětku

BMW ladí novou generaci pětky, Range Rover Sport dostane velký nafťák, Mercedes připravuje nový supersport, Peugeot model 308 CC ad.

Nové BMW řady 5 touring: kombík přistižen

Těsně na konci minulého roku jsme vám přinesli informace o nové generaci BMW řady 5. A dnes si můžeme prohlédnout prototyp verze se svýšenou přepravní kapacitou.

Dříve byly kombíky u BMW na okraji zájmu, jenže v dnešní době, kdy tvoří významnou část prodejů, je nelze opomíjet. Důkazem budiž také loňské uvedení M5 touring. Dříve také platilo, že nejdříve na trh přichází verze sedan a s určitým spožděním, zpravidla ročním, se do nabídky dostane i touring, jak BMW sve kombiky označuje. Ovšem postupně se tato doba zkracuje. Kombík současné řady 5 přišel 10 měsíců po sedanu, kombíku poslední generace trojky to trvalo jen 6 měsíců. A z podobné rozpracovanosti obou prototypů na fotkách by se mohlo zdát, že časový rozdíl uvedení obou variant bude minimální.

Pod kapotou sedanu i kombíku se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Pomyslným vrcholem budou verze poháněné osmivácem o objemu 4,8i vybaným dvojitým přeplňováním, který si odbyl svou premiéru v novince X6. Absolutním vrcholem ovšem bude model M5, opět sedan i kombi, s legendárním V10 5,0i.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp BMW řady 5 touring

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Možná podoba nové řady 5

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Prototyp BMW řady 5

Range Rover Sport s překvapením pod kapotou

Po malém faceliftu v minulém roce se v blízké době dočká Range Rover Sport dalších změn. Špionážním fotografům se podařilo jeden z prvních prototypů zachytit ve sněhem pokrytém Švédsku.

Nejvíce viditelné změny jsou bezesporu na přední části. Horní část masky dostala pouze dvě mřížky namísto původních třech. V případě tohoto vozu se dočkaly změn také nasávací otvory po stranách v předním nárazníku. Tento detail nezmiňuji jen tak, dle slov „špionů“ se pod kapotou přistiženého vozu nacházel zbrusu nový pětilitrový přeplňovaný vznětový osmiválec. Jeho přesné specifikace bychom se měli dovědět již zanedlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Range Rover Sport s očekávaným osmiválcem 5,0 l V8

Mercedes SLC: supersport ze Stuttgartu opět na scéně

Mercedes se rozhodl postavit skutečně ostrý vůz. Nyní se můžete podívat na další snímky z jeho testování. Hned na začátku ale musíme říct, že žádných snímků konečné podoby vozu se dnes nedočkáte. To ale vůbec nevadí, protože informací a zajímavostí kolem nového projektu je skutečně hodně.

První sada snímků pochází z pouštního testování. Jak můžete sami vidět, jde o testovací mulu některých částí Dodge Viperu s vnitřnostmi modelu SLC. Ačkoli moc toho vidět není, technici od AMG si vůz chránili jako oko v hlavě. Sice se spekulovalo, že Mercedes postaví vůz spolu s McLarenem, ale nakonec se tak nestane. AMG bude hrát při jeho vývoji velkou roli a spolupracovat s ním bude na voze také společnost HWA Racing, která připravuje vozy Mercedesu v seriálu DTM.

Vůz měl podle starších informací stát na podvozkové platformě nového modelu SL, ale nestane se tak. Na druhé sadě fotografii můžete vidět starší generaci „eselka“ s některými novými komponenty, jako přítlačné křídlo nebo zadní difuzor. Sílu vozu podtrhují také extrémně rozšířené blatníky. Pod kapotou se s velkou pravděpodobností nacházel také motor pro SLC, o kterém se stále spekuluje. S největší pravděpodobností však půjde o „běžný” osmiválec 6,2 l, který dostane buď řadu modifikací, nebo se dokonce dočká přeplňování.

Mercedes později nevynechal testování ani na legendárním Nürburgringu, kde se podařilo špionážním fotografům vůz podrobněji prozkoumat. Zaměřili se především na použitou střechu a vzápětí potvrdili, že šlo o střechou pevnou, nahoře navíc vyrobenou z uhlíkových vláken – to vše pro snížení hmotnosti a těžiště vozu.

Nejnovější sada fotek pochází ze severního Švédska - ano, tenhle stroj musí fungovat i v zimě a za nepříznivých podmínek. Bohužel se u Mercedesu stále nerozhodli zbavit nepříjemného maskování, a tak můžeme konečnou podobu vozu jen hádat. Snad se brzy dozvíme něco víc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SLC při testech v chladném Švédsku

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes SLC při prvotních testech v kabátu Viperu
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
SLC v podobě současného SL, ale s pevnou střechou

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu

Peugeot 308CC: pod rouškou tajemství

Tato sada fotografií nám bohužel mnoho neřekne. Špionážním fotografům se podařilo zachytit nové coupé-cabrio od Peugeotu s číslem 308 v severním Švédsku. Jenomže automobilka vsadila na pořádně maskování, takže můžeme vidět jen základní tvary karoserie, které nemají daleko od předchůdce, modelu 307CC.

Peugeot 308CC se dostane k dealerům na jaře příštího roku. Přední partie vozu budou shodné s klasickým hatchbackem a „třistaosmička“ dostane opět pevnou sklápěcí střechu. Co je ovšem zajímavé, 308CC bude zřejmě prvním vozem na světě s hybridním dieselem pod kapotou. Ostatní motorizace by měly být shodné s těmi v hatchbacku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Peugeot 308CC při testech ve Švédsku

Ford Mustang GT: žádná revoluce ani v interiéru

V krátké době už čtvrtá sada fotografií zachycující stále jedno a to samé - důkladně kamuflovaný prototyp nového Mustangu. A stále nevíme nic nového.

Tak se dnes alespoň podívejte na kousek interiéru, který je ale téměř k nerozeznání od toho starého, a zadních světel. Snad se už příště dočkáme fotek s méně zamaskovaným autem, na kterých už konečně uvidíme něco zajímavého.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nového Fordu Mustang GT

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků