Tajné: BMW dokončuje nová cabria

Současné počasí je jak dělané pro vozy bez střechy. Zvolíte obratnost v podobě cabria řady 1 nebo sílu v případě otevřené M3?

Řada 1 cabrio

BMW před nedávnem uvedlo na trh posledního, nepočítáme-li M3, zástupce řady 3 - model coupé-cabrio. Na rozdíl od minulé generace je vybaven pevnou skládací střechou a celkově se v rámci nabídky posunul vzhůru. Tím vznikl prostor pro auto, jehož fotografie vám teď přinášíme. Je jím BMW řady 1 cabrio. Jak sami vidíte, otevřená jednička přijde s konvenční plátěnou střechou, což by mělo umožnit udržet relatině nízkou hmotnost a taky cenu auta. Cabrio si při natažené střeše zachovává profil coupé, ve kterém nikdo z nás bohužel ještě neseděl, a tak je velmi obtížné posoudit, kolik místa bude na zadních sedadlech. Myslím ale, že 2 dospělí se dozadu budou skládat docela těžce a ani velikost kufru nebude vhodná pro rodinnou dovolenou. To ale u takového auta samozřejmě není podstatné.

Předpokládá se, že o pohon cabria se postarají stejné motory, které jsou momentálně nabízeny pro hatchback a coupé, ovšem s výjimkou dvakrát přeplňovaného třílitru ze 135i. Zájemci o malé cabrio od BMW si budou muset počkat do roku 2008. Zajímavostí je, že v rámci německé trojky to bude první cabrio této velikosti. Mercedes i Audi plánují se svými ekvivalenty přijít až později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
BMW řady 1 cabrio

M3 coupé-cabrio

Fanoušci celosvětově nejlépe se prodávájícího sportovního auta - BMW M3 - netrpělivě očekávají příchod jeho nové generace na trh. V8, 420 koní, pohon zadních kol, stovka pod 5s. To vše zní báječně. A pro mnohé bude ještě lépe znít zpráva o tom, že tohle vše bude možné zažít s modrým nebem nad hlavou. Přinášíme vám první snímky dokazující, že nová M3 přijde také v podobě čtyřsedadlového coupé-cabrio. Je zřejmé, že BMW použije stejný mechanismus střechy, jaký je použit u již prodávaného BMW řady 3 cc. Trochu nás trápí otázka, co to udělá s hmotností auta. CC je totiž o 210 kg těžší, než ekvivalentní coupé, přičemž M3 má navíc střechu z karbonu. Mám obavu, že M3 cc s hmotností skoro 1900 kilo nebude zrovna naplňovat odkaz svých předchůdců. No, uvidíme příští rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace a Foto @ Automedia
BMW M3 coupé-cabrio

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků