Tajné: Audi RS6 bude mít přes 520 koní

Audi zanedlouho vyrukuje s ostrou RS6, BMW zase s M3 v provedení sedan, Alfa Romeo připravuje své první SUV ad.

Ostré Mitsubishi Lancer Evo X přistiženo

Fanoušci ostrého Lanceru Evo si již zanedlouho přijdou na své. Automobilka totiž připravuje desátou generaci a špionážním fotografům se podařilo přistihnout zamaskované Evo při siestě na parkovišti.

Příchod vozu na trh je naplánován na první kvartál příštího roku. Pod kapotou nebude nic jiného než opět přeplňovaný dvoulitr, nyní ale s výkonem okolo 300 koní. Samozřejmostí bude pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) kombinovaný s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD), aktivním řízením setrvačnosti (AYC) zadního diferenciálu a aktivní regulací bočních smyků (ASC).

Evo se hned po uvedení setká se svým největším rivalem, Subaru Imprezou WRX STI rovněž v nové generaci. Dalším japonským protivníkem bude připravovaný Nissan Skyline. I navzdory maskování lze lehko poznat základní proporce vozu, které vycházejí přímo z konceptu Prototype X.

Tip: Živé foto konceptu Prototype X ze Ženevy naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové Evo X přistiženo na parkovišti

Nové Audi RS6 se již testuje

BMW M5 a Mercedes E63 AMG dostanou soupeře z Ingolstadtu. Audi již testuje svůj ostrý model RS6, který se podařilo zachytit před pár dny špionážním fotografům na německém Nürburgringu.

Ačkoli je vůz na fotografiích ještě maskovaný, jeho identitu prozrazují větší nasávací otvory v předním nárazníku, širší blatníky a difuzor pod zadním nárazníkem pro lepší přítlak ve vysokých rychlostech. Model S6 má čtyři koncovky výfuku, RS6 dostane dvě oválného tvaru, ne nepodobné těm na RS4.

Podle našich informací dorazí na trh i verze kombi, tak jako tomu bylo i u minulé generace tohoto modelu. Pod kapotou se dle očekávání objeví pětilitrový atmosférický desetiválec (z modelu S6 nebo S8) ale naladěný na výkon přibližně 520-550 koní. To znamená, že RS6 by se stala ze zmiňované trojice nejsilnějším vozem, ovšem zda bude nejsportovnějším, ukáže až čas. Oficiálního představení modelu RS6 se dočkáme na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi RS6 na Nordschleife

BMW M3 sedan: rodinný sportovec

Že se BMW po dlouhých třinácti letech vrátí na trh s ostrým modelem M3 v provedení sedan, je už delší dobu prakticky jisté. Již koncem tohoto roku se jako první představí coupé, začátkem příštího roku bude ve štafetě pokračovat otevřená verze cabrio a jako poslední se představí právě sedan. Ten bude (jak je i z fotografií patrné) působit nejkonzervativnějším dojmem. Volba ze třech verzí karoserie je velmi dobrý způsob, jak přilákat ještě víc zákazníků. Jak je již známo, pod kapotou se objeví ostrý (a lehký) osmiválec 4,0 l s výkonem 309 kW (420 koní).

Tip: Přečtěte si článek BMW M3 nové generace v detailech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 sedan

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

Faceliftované BMW 6 bez maskování

Nedávno jsme vám přinesli první fotografie připravovaného faceliftu pro šestkové coupé. Nyní se podařilo špionážním fotografům zachytit vůz při testovaní přímo na starém Nürburgringu. Vůz nemá na sobě téměř žádné maskování, a tak se je možné vidět, jak bude tento jemný facelift nakonec vypadat.

Pozměněn je přední nárazník, zadní světlomety a nový je i malý spoiler na víku zavazadlového prostoru. Beze změn zřejmě nezůstane ani interiér, k němu ale podrobnější informace prozatím nemáme. Pod kapotou zůstane vše při starém – model 630i s hořčíkovým třílitrem a výkonem 190 kW (258 k), silnější osmiválcová verze 650i (4,8l / 367 koní) a vrcholný model M6. A zřejmě se s faceliftem dočkáme i první dieselové šestky, modelu 635d. BMW by mělo inovovaný model přivézt na podzimní autosalon do Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Facelift šestky bude jen velmi jemný

Alfa Romeo připravuje své první SUV

Ačkoli na fotografiích je zachycena tzv. testovací mula na bázi Fiatu Palio, „vnitřnosti“ mají podle našich informací patřit nově připravovanému (a vůbec prvnímu) SUV z dílen Alfy Romeo.

Vůz bude pochopitelne využívat pohonu 4x4 a bude levnější alternativou k BMW X3 a připravovanému Audi Q5. Alfa se u tohoto vozu spíš zaměří na komfort jízdy na zpevněných cestách, na radovánky v těžším terénu podobné vozy beztak rozhodně nejsou. Chybět by neměl ani italský odvážný design. Možnou podobu vozu si můžete prohlédnout na přiložené ilustraci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Palio s technikou připravované Alfy

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků