Tajné: Audi připravuje ostré „tétéčko”

Audi testuje ostrý model TTS, Seat pracuje na nové Ibize, Mercedes SLK dostane „čumák” ve stylu Formule 1 ad.

Nissan Murano: facelift pro LA Auto Show

V roce 2003 uvedl Nissan Murano jako první crossover SUV a nikdy se netajil tím, že je to auto zaměřené spíše na luxus než do drsných podmínek. Jeho primárním trhem byly samozřejmě USA a proto se taky prodává výhradně s benzínovým šestiválcem původem z kupé 350Z. To v kombinaci s extravagantním exteriérem a vysokou cenou nejsou zrovna faktory podporující prodeje na evropských trzích, přesto ho lze čas od času zahlédnout.

Nyní, po 4 letech prodejů, je pro Murano připraven facelift, který bude veřejnosti prezentován na blížící se Los Angeles Auto Show. Na fotografiích si můžete prohlédnout právě faceliftované Murano, které je bohužel pokryto rozsáhlým maskováním. Z toho, co je vidět, lze usoudit, že zvenku se toho moc nezmění - bude nová maska ve stylu Nissanu Rogue a pravděpodobně se taky změní tvar zadních lamp. Více nového je očekáváno v interiéru, kde má současný model nejslabší stránky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Faceliftovaný Nissan Murano

Audi TTS: ostré TT se blíží

V Ingolstadtu chystají pro své fanoušky překvapení. Špionážním fotografům, pro které je legendární Nordschleife druhým domovem, se podařilo zastihnout připravovanou ostrou verzi „tétéčka“ při okruhových testech. Vůz si klade cíle vysoké, bude totiž mít namířeno proti obávanému Caymanu S. Jenže bude to stačit?

Těžko říct, protože Audi se vydává čtyřválcovou cestou – pod kapotou neobjeví žádný šestiválec, ale dvoulitr TFSI s výkonem vyhnaným až na 206 kW/280 koní. To není jistě špatná hodnota, ale charakter a reakce motoru zřejmě budou negativně poznamenány. Samozřejmostí bude u TTS pohon všech kol Quattro a jak sami vidíte, na trh se dostane jako coupé i roadster. Kromě klasické manuální šestistupňové převodovky bude vůz k dispozici i s dvouspojkovým ústrojím DSG.  K silnějším verzím neodmyslitelně patří i nějaké ty úpravy exteriéru a ani tady nebude TTS výjimkou – můžete očekávat například agresivnější nárazníky, velká kola nebo chromovaná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TTS při testech na Nordschleife

Nový Seat Ibiza opět přistižen

Přinášíme vám drohou sadu špionážních fotografií nového Seatu Ibiza, který automobilka vyslala na testování do Francie. První testy se přitom odehrály ve švýcarských Alpách, odkud pocházejí první fotografie. Ačkoli vůz opět nese nemalé maskování, tvary karoserie již nelze přehlédnout. Jak můžete sami vidět, nová Ibiza dostane zcela novou přední masku včetně propracovaných světlometů a velkého, jemně se svažujícího předního skla. Zadní partie rovněž nebudou tak strmé jako je tomu u stávajícího modelu.

Rozměrově bude nový model větší, co přinese více místa pro posádku, a to hlavně na zadních sedadlech. Ibiza bude k dispozici v pěti i třídveřovém provedení, později se objeví i rychlejší verze FR a ostřejší Cupra s výkony 150 a 180 koní, resp. 130 a 160 koní v dieselových verzích. Výkony benzínových jednotek se budou pohybovat v rozmezí 70 až 100 koní, dieselové motory pak budou poskytovat výkony 70, 80 a 100 koňských sil. Na trhu se nová Ibiza objeví v létě roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Ibiza dorazí v roce 2009
Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Seat Ibiza při prvních testech

Mercedes-Benz SLK s přídí F1

Tak si myslím, že původním záměrem při začátku prací na faceliftu kupé-cabria SLK bylo oslavit vítězství ve Formuli 1. Sami víte, jak to dopadlo. Přesto nelze popřít, že stříbrné formule s hvězdou na „nose” byly v letošním ročníku zatraceně rychlé. A kdo by nechtěl mít něco z formule ve svém vlastním autě?

Na přídi SLK je onen nos patrný už od nástupu současné generace, ovšem facelift asi podobnost s formulí ještě zvýrazní. Nos zůstane, byť mírně zmenšený, ale přibudou pod ním vzpěry podobné těm, které drží přední přítlačné křídlo formule. Ostatně celý přední nárazník bude jiný včetně tvarů otvorů sání vzduchu. Na zádi se objeví upravené svítilny a ani interiér nezůstane beze změn.

Co se nezmění, bude nabídka motorů. Nadále tak bude možno vybírat z benzínových jednotek o výkonu 163 až 360 koní. S inovovaným SLK se potkáme v Ženevě na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp Mercedesu SLK na firemním parkovišti ve Stuttgartu

Honda GSH: Global Small Hybrid je na cestě

Ne, tohle není Honda Airwave, která se těší oblibě hlavně v Asii. Jde o testovací mulu spojující již zmiňovaný Airwave a model Fit, ovšem o to tady vůbec nejde. Testování se totiž podrobuje model GSH (Global Small Hybrid), který již byl představen v podobě konceptu a na trhu se v sériové podobě objeví v roku 2009.

Vůz bude bojovat především proti Toyotě Prius, která si v dané kategorii vytvořila výsostné postavení. Honda se snaží postavit GSH ještě „zelenější“, s nižší spotřebou a menšími emisemi než hlavní konkurent. Automobilka počítá s roční produkcí kolem 200 tisíc vozidel, polovina by přitom měla putovat do USA. Nový hybrid se bude vyrábět v japonské Suzuce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Honda Airwave/Fit jako mula pro připravovaný GSH

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků