30
Fotogalerie

Tajné: Audi chystá první otevřený supersport

Audi připravuje otevřenou verzi R8, Mazda novou „trojku”, Opel testuje Insignii OPC, Mercedes překvapí svět ostrým SLC ad.

Opel testuje Insignii OPC na Nordschleife

Opel udělal rázný krok a dlouholetého zástupce střední třídy, model Vectra, nahradil zcela novým modelem s novým jménem Insignia. Jeho představení jsme vám přinesli téměř před půl rokem a nyní se aktuality zaměřují na její ostrou verzi. Ta dostane již klasické označení OPC.

Ostrá verze se od té sériové bude lišit rozdílným předním nárazníkem se zvětšenými otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám, většími koly a rozšířenými blatníky a velkým spoilerem na víku zavazadlového prostoru. O pohon se bude starat přeplňovaný šestiválec s výkonem přesahujícím 300 koní. Na trhu se tento model objeví na jaře příštího roku.

Opel Insignia OPC 001.jpg Opel Insignia OPC 002.jpg Opel Insignia OPC 003.jpg
Opel Insignia OPC 004.jpg Opel Insignia OPC 005.jpg Foto © Automedia
Opel Insignia OPC na Nordschleife

Audi R8 Spider: nejrychlejší otevřené Audi

Špionážní fotografové nelení a na německých silnicích se jim podařilo přistihnout Audi R8 v otevřeném provedení, které dostane jméno Spider. Ze snímků je zřejmé, že R8 bude obdařeno klasickou plátěnou střechou a pravděpodobně ochuzeno o postranné hliníkové panely, již tak charakteristické pro klasickou R8.

Mezi další změny oproti R8 coupé třeba zahrnout přídavné vstupy vzduchu umístěné za zadními sedadly a pochopitelně i ochranné oblouky, které plní svou roli v případě převrácení vozu. Dle dosavadních informací Audi hodně pracovalo na vyztužení vozu, což by mělo zabránit nežádoucímu kroucení karoserie – uvidíme ale, o kolik bude Spider ve výsledku těžší.

Zajímá vás, co bude pod kapotou? Pak vězte, že základ bude tvořit dobře známý osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 420 koní. Silnější verze dostane desetiválec 5,2 l z modelů S6 a S8, pro variantu RS je připraven dvakrát přeplňovaný 5,0 l z modelu RS6, vyladěn na výkon 580 koní.

Ostrá verze dostane navíc upravené šasi, odpružení, řízení a samozřejmě i keramické brzdy, které podstatně lépe odolávají vysokému zatížení. Asi jste již na to přišli sami, ale právě zachycený vůz se jeví jako testovací „eReSo“. To můžou jednoduše prozrazovat jiné koncovky výfuků, pozměněný difuzor a také odlišná přední maska. Své doložili i samotní fotografové, kteří zvuk motoru jednoznačně označili za desetiválcový.

Audi R8 Spider 001.jpg Audi R8 Spider 002.jpg Audi R8 Spider 003.jpg
Audi R8 Spider 004.jpg Audi R8 Spider 005.jpg Audi R8 Spider 006.jpg Foto © Automedia
Audi R8 Spider v Německu

Mazda 3: maskování ubývá

Špionážním fotografům se opět podařilo zachytit novou Mazdu 3 modelového roku 2010, která se ale u prodejců objeví již v létě 2009. Ačkoli první testovací vozy nesly nezbytné kilogramy kamufláže, nejnovější série snímků odhaluje toho mnohem více - například zajímavě tvarované přední světlomety či zadní svítilny.

Dle dostupných informací má být nová trojka sportovnější než ta současná, celkově naroste do délky i do šířky. Vůz bude stát na nové podvozkové platformě C1, kterou dostane i příští generace Fordu Focus. Inženýři připravili pro „trojku” rovněž novou šestistupňovou manuální převodovku - ta bude v různém odstupňování spojena s motory, které jsou i v současné nabídce, teda kromě nejsilnějšího z nich. Tím má být dvaapůllitrový zážehový čtyřválec.

Ve výbavě vozu nebudou chybět komfortní prvky jako satelitní navigace, MP3 audiosystém s pevním diskem nebo kožené čalounění sedadel. Zachycený vůz má představovat novinku mezi karoseriemi „trojky“ - Grand Touring sedan, který má být prostornější a variabilnější než ten současný.

Mazda 3 001.jpg Mazda 3 002.jpg Mazda 3 003.jpg
Mazda 3 004.jpg Mazda 3 005.jpg Foto © Automedia
Trojka s menším maskováním

Mazda 3 001.jpg Mazda 3 002.jpg Mazda 3 003.jpg
Mazda 3 004.jpg Mazda 3 005.jpg Foto © Automedia
Mazda 3 MR2010 při testech

Mercedes SLC: extravagantní svalovec

Nějaké ty fámy kolem chystaného supersportu s hvězdou ve znaku jste již jistě zachytili. Mnoho přesných informací prozatím na světlo světa neprosáklo, postupem času se ale tvář modelu SLC (označení může být nakonec úplně jiné) odhaluje.

Představení vozu je naplánováno na ženevský autosalon 2010 a doba produkce bude omezena zhruba na dva roky - první dohady hovoří o 6 000 vyrobených kusech. Vůz bude zřejmě spadat pod divizi AMG, která se stará o nejvýkonnější Mercedesy již řadu let.

Pod kapotou vozu se pochopitelně očekává pěkné stádo koní (550-650), které bude produkovat osmiválec nebo desetiválec uložen za přední nápravou. Od počátku se s vozem nese spojení „Gullwing“, což neznamená nic jiného, než nahoru se otevírající dveře. Žádné obavy, tohle nebude showcar pro mladé frajírky, tenhle vůz půjde po krku těm nejlepším.

Mercedes SLC 001.jpg Mercedes SLC 002.jpg Mercedes SLC 003.jpg
Mercedes SLC 004.jpg Mercedes SLC 005.jpg Foto © Automedia
Ostrý Mercedes zachycen při testech

Kia Sorento: více detailů odhaleno

Když jsme vám naposledy přinesli špionážní snímky modelu Sorento, ruku na srdce, příliš toho neřekli. Nyní automobilka testovací vozy poodhalila o trochu víc a my se dověděli další důležité informace.

Špionážním fotografovům se podařilo zachytit Sorento při horkých pouštních testech a již nyní je zřejmé, že nová generace bude o poznání delší - platforma Hyundaiu Santa Fe bude mít na svědomí třetí řadu sedadel uvnitř.

Co se týká motorizací, prozatím jsou potvrzeny dvě - základ bude tvořit zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru a výkonu 170 koní, pro náročnější bude připraven šestiválec 3,8 l s výkonem 275 koní, který rovněž spaluje benzín. Příznivci nafty si budou muset na další informace počkat, nicméně Kia se bude snažit s vozem prorazit především v Americe. I proto bude produkce vozu soustředěna do závodu West Point, ve státě Georgia, tam bude nový model vyráběn po boku modelu Optima a na trh dorazí koncem příštího roku.

Kia Sorento 001.jpg Kia Sorento 002.jpg Kia Sorento 003.jpg
Kia Sorento 004.jpg Foto © Automedia
Nové Sorento s menším maskováním

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud