Tajné: Audi a Alfa dokončují své supersedany

Audi RS6 a Alfa Romeo 159 GTA jsou na spadnutí, Nissan oživí 350Z a dá mu motor 3,7, Mercedes dokončuje Céčkové kombi ad.

Mercedes-Benz C kombi: příprava na odpočet

Když byla před nedávnem stuttgartským výrobcem uvedena nová generace třídy C, bylo jasné, že verze kombi na sebe nenechá příliš dlouho čekat. Všeobecně se předpokládá, že na trh přijde na podzim tohoto roku.

Tomu by napovídalo i to, že se špionážním fotografům podařilo zacyhtit verzi kombi s minimálním maskováním při testování na polygonu ve Stuttgartu. Byť je celá zadní část auta polepená černou folií, lze snadno vytušit siluetu karoserie i tvar pátých dveří. Pryč je plynule se svažující střecha kombi předchozí generace, dnes jsou v módě hrany. Střecha novinky je protažena dozadu a na ni navazuje téměř svislé zadní okno. Lze tedy očekávat, že významně vzroste přepravní kapacita hlavně při sklopených sedadlech, což se určitě bude hodit, až české zastoupení značky bude řešit homologaci N1 přestavby. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že tvar zádě byl okopírován z Opelu Vectra Combi.

Jedinou částí, která tak zůstává utajena, jsou zadní světlomety. Ovšem podle našich zdrojů budou naprosto shodné s těmi na sedanu.

Kombík bude možno objednávat se stejnými motory i výbavami jako sedan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes-Benz C kombi

Krásné a ještě krásnější Maserati Quattroporte

Že je Itálie velmocí automobilového designu, to si dovolí popírat málokdo. A asi nejslavějším designérem je Pininfarina, jehož podpis se skví na mnoha nádherných vozech. Jedním z nich je luxusní sedan Quattroporte. Osm válců a 400 koní původem od Ferrari, převodovka s řazením pádly pod volantem, 4 dveře, prostě nádherný mix luxusu a výkonu.

Pátá generace Quattroporte je v prodeji už pár let a jak naznačuje auto na fotkách, blíží se její omlazení. Maskování prototypu, který byl zachycen při testování na silnicích v okolí Nürburgringu, naznačuje, že změny se soustředí na přední masku a budou doplněny drobnou úpravou zadního nárazníku. Stylisté Maserati se zaměřili na přední nárazník hlavně v oblasti nasávacích otvorů vzduchu a možná změnili tvar grilu chladiče a předních světlometů.

Uvedení faceliftovaného modelu se očekává někdy na začátku příštího roku, snad na autosalonu v Los Angeles či Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Maserati Quattroporte

Nissan 350Z: facelift, nebo nová 370Z?

Nissan 350Z je u motoristických fandů docela populární auto. Karoserie kupé, motor vepředu, náhon na zadní kola, 2 sedadla, taková kombinace nenechá chladným nikoho, kdo si kdy přičichl k benzínu. Jenže není všechno zlato, co se třpytí. Ve srovnání se svými konkurenty BMW Z4 a Porsche Cayman totiž 350Z působí jako otesánek. Zatímco Nissan váží 1600 kilo, oba soupeři se svými 1400 kily hrají jinou ligu.

A zdá se, že se s tím Nissan rozhodl něco udělat. V okolí Nürburgringu se totiž prohání testovací mula s upravenou karoserií 350Z. Základním rozdílem je menší rozvor, což naznačuje, že by výsledné auto mohlo být kratší a tím pádem i lehčí. O co se ve skutečnosti jedná, nikdo neví. Spekuluje se že je to nový model, které ponese označení 370Z odvozené od nového V6 motoru Nissanu o objemu 3,7l a výkonu cca 325 koní. A aby to nebylo málo, zprávy z Japonska hovoří dokonce o 400Z. Neslyšel někdo o nějakém 4-litrovém V8 od Nissanu?

Mulu dost často  při jízdních testech doprovází Z4 a Cayman, což potvrzuje domněnku, že na ně Nissan opravdu cílí. A asi nejen na ně. Pokud se pozorně podíváte na první fotografii, uvidíte něco velmi neočekávaného. Mula Nissanu je následována něčím, co je s největší pravděpodobností Lexus LFA. Že by Nissan a Toyota na společném testování? Těžko, to se spíše domluvili testovací jezdci obou společností a rozhodli se poměřit síly obou prototypů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

Audi RS6: německý superexpres přistižen

Když byla v roce 2004 ukončena výroba předchozí generace A6, zmizel ze scény i zástupce Audi v prestižní kategorii dálničních superexpresů - model RS6. Jediné, co může v současné době Audi nabídnout, je S6 s desetiválcem o výkonu 434 koní. To je ovšem ve srovnání s konkurenty - BMW M5 a MB E63 AMG, jejichž výkon přesahuje v obou případech hranici 500 koní, dost málo. To se má ale změnit, protože Audi intenzivně pracuje na nové RS6.

Špionážní fotografie, které vám přinášíme, byly pořízeny při závěrečných testech na německém Nürburgringu. Pokud auto na fotkách srovnáme se stávající S6, můžeme si všimnout větších vstupů vzduchu na předním nárazníku, širších blatníků, difuzoru na zadním nárazníku a dvou oválných koncovek výfuku. Ostatně ty budou hlavním rozlišovacím znakem vůči S6, protože ta má 4 kulaté koncovky.

Vzhled ale není to nejdůležitější, co nás u RS6 zajímá. Jaký dostane motor a jaký bude jeho výkon? Zatímco o motoru pochybovat nemusíme (bude to stará známá V10 z Gallarda doplněná o 2 turbodmychadla), o jeho výkonu se ještě nedávno jen spekulovalo. Naštěstí ale existují „náhodné” úniky informací z vývojových oddělení, a tak dnes už prakticky jistě víme, že to bude 579 koní. Tím se RS6 dostane před své konkurenty. Zvládne to i v oblasti jízdních výkonů? To samozřejmě netušíme, o rychlosti v přímce ale můžeme úspěšně spekulovat. S daným výkonem a hmotností do dvou tun by měl vůz pokořit stovku za méně než 4,5 sekundy a po odstranění omezovače rychlosti by mohl atakovat hranici 320 km/h. A to jsou úžasná čísla, vezmeme-li v potaz každodenní využitelnost velkého sedanu.

Novinka by měla debutovat na frankfurtském autosalonu v říjnu tohoto roku. A můžeme potěšit i praktičtěji zaměřené řidiče. V nabídce bude i RS6 Avant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Připravované Audi RS6 na Nordschleife

Alfa Romeo 159 GTA: motor Ferrari v levném balení?

Příval koní nebere poslední dobou konce. Nedávno tu byla RS6, včera jsme vám přinesli zprávu o chystaném C63 AMG a dnes se o slovo hlásí Itálie. Není novinkou, že by se Alfa Romeo ráda vrátila tam, kde dříve bývala. Chtěla by se zbavit nálepky výrobce vozů, které sice vynikají atraktivním sportovním designem, ale už ne jízdními schopnostmi a spolehlivostí. Cílem je vrácení obsahu firemnímu heslu Cuore Sportivo (sportovní srdce). První vlaštovkou byla 8C Competizione a další má být Alfa Romeo 159 GTA.

Testovací exempláře tohoto nového italského konkurenta M3, RS4, C63 AMG a dalších krouží, jak jinak, na známé Nordschleife, kde jeden z nich zachytili špionážní fotografové. Robustní hliníková kola, nový přední nárazník a lemy blatníků odlišují nově příchozího od slabších sourozenců. A těch odlišností bude víc. Co je asi pod kamufláží na kapotě a za předními koly? Zdá se, že po vzoru M3 můžeme očekávat, že se tam skrývá boule dělající prostor pro motor a výdechy vzduchu. Na zádi vidíme nutný atribut všech dnešních sportovních aut - 4 koncovky výfuku. A zde se dostáváme k nejzajímavější otázce. Co bude pod kapotou? Původní zprávy hovořily o vyladěném V6 3,2l, ale dnes se zdá, že realita bude zajímavější. Ano, stále je tu možnost, že to nakonec bude onen šestiválec, ke kterému přibudou 2 turba, ovšem stále častěji se hovoří o motoru V8 4,3l ze společné dílny Ferrari - Maserati.

GTA = Gran Turismo Alleggerita. A Alleggerita v italštině znamená odlehčená. Těžko říct, jestli tomu 159 GTA dostojí. Dostane totiž systém pohonu všech kol s označením Q4, který má většinu výkonu posílat na zadní nápravu. Na druhou stranu V8 od Ferrari je o 30 kilo lehčí než běžně montovaný turbodiesel 2,4 JTDm.

Pokud se naplní zprávy o motoru z Maranella, bude Alfa 159 GTA s pohonem všech kol a výkonem přesahujícím 400 koní přímým konkurentem Audi RS4. Zdá se, že je na co se těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Alfa Romeo 159 GTA

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků