Tajné: Alfa Romeo 158 vyfocena při testování (první informace)

Model 156 znamená pro Alfu Romeo totéž, co Punto pro Fiat. V roce 1997 se totiž Alfa Romeo díky 156 dokázala vrátit na výsluní. Pověstný Ital design dostal opět zelenou a propůjčil novému vozu atraktivní vzhled, který dodnes činí z Alfy Romeo 156 jeden z nejkrásnějších vozů střední třídy. Zákazníci dílo italských designérů patřičně ocenili a navzdory počátečním problémům s kvalitou vůz hojně kupovali.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 156 vyrazila tisícům zákazníků svým atraktivním vzhledem dech

Na začátku roku 2002 se Alfa Romeo 156 dočkala faceliftu. Ten byl spíše než na vnějšek vozu zaměřen na jeho interiér a výbavu. Následující dva roky se Alfa více méně dobře prodávala, s postupujícím časem se však začalo stále více hovořit o nástupci, který ponese číselné označení 158. Donedávna se většina rozhovorů na téma Alfa 158 nesla v duchu spekulací a divokých představ.

Nyní však začínají na povrch pomalu pronikat informace. První fotografie nové 158 (byť zamaskované) napovídají, že automobilka místo experimentování (design vozu má na starosti sám Giorgio Giugiaro), navázala na úspěch modelu 156 a oblékala jeho nástupce do příjemných oblých křivek. Přední části vozu dominuje typická mřížka chladiče a agresivně vzhlížející světlomety.

Klepněte pro větší obrázek
Její nástupce byl v maskování
zachycen při testování

Na projektu Alfa Romeo 158 jsou zainteresovány společně s italskou automobilkou také General motors a Saab. Toto spojení dalo nové 158 do vínku společnou platformu „Premium“, díky níž se nástupce modelu 156 zbaví jeho problémů s vnitřním prostorem. Více místa v interiéru má pomoci nové Alfě 158 k úspěchu na americkém trhu, kde právě toto kritérium hraje důležitou roli. Nová platforma umožní také pohon všech čtyř kol.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vypadá takto nová Alfa Romeo 158 bez maskování? Zapojte fantazii...

Když se řekne Alfa Romeo, vybaví se většině řidičů slovíčko temperament. Tento temperament se zde  nevztahuje pouze na vzezření automobilu, ale také jízdní vlastnosti. Srdcem 158 budou proto tři koncernové  celohliníkové šestiválce, na nichž v současnosti pracují konstruktéři GM. Motory budou k dispozici s objemy 2.0, 2.8 a 3.2 l. Prvně jmenovaný dvoulitr budou přeplňovat dvě turbodmychadla a motor nabídne výkon rovných 220 kW/300 k.

Diskuse: Líbí se vám Alfa Romeo 156? Myslíte si, že by měl jít nástupce v jeho šlépějích nebo byste dali přednost dramatické změně designu? Naváže Alfa Rome 158 na úspěchy svého předchůdce?

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků