Tajné: 8C Competizione od Alfy již brázdí silnice

Alfa dokončuje svůj nekompromisní stroj, Opel chystá novou generaci Vectry, Ford nové SUV, Fiat ostrou „pětistovku” ad.

Nové SUV Fordu: bude to Iosis?

Ne, přesné jméno tohoto nového SUV zatím neznáme, ale vzhledem k tomu, že si některé malé detaily vezme po minulý rok představeném konceptu Iosis X, je toto jméno dost pravděpodobné.

Vůz je postaven na podvozkové platformě modelu Focus. Ford by měl své nové SUV představit na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a na trhy by mělo dorazit začátkem příštího roku. Přímou konkurencí tohoto vozu budou kupříkladu BMW X3, Opel Antara, připravované Audi Q5 , rovněž ještě neodhalený Volkswagen Tiguan nebo Toyota RAV4.

Je pravda, že v portfoliu Fordu menší SUV velmi chybí. Stále rostoucí popularita těchto vozů si žádá rozšíření jejich nabídky, a to hlavně u doposud nezainteresovaných značek.

Pro pohon nového SUV budou sloužit známé agregáty z modelů Focus a S-MAX s výkonovým rozpětím 130-220 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Připravovaný Ford Iosis

Nový Opel Vectra je na obzoru

Špionážním fotografům se podařilo přistihnout novou Vectru při testech na opuštěném letišti v Německu. Na zcela odhalený vůz si budeme muset ještě nějakou dobu počkat, avšak tvary Vectry jsou z fotografii velmi dobře identifikovatelné. Pryč jsou veškeré prvky fyzicky měnící tvar vozu, zůstalo pouze u optického maskování, které již tolik neschová.

Právě v souvislosti s designem se objevovalo mnoho spekulací. Současná Vectra si kvůli němu získala nemálo odpůrců, kteří Opelu vyčítají přílišnou dávku konzervativismu a usedlosti. Dobrá zpráva je, že u nového modelu tomu bude jinak - z fotografii jsou patrné agresivnější a odvážnější tvary, než tomu bylo doposud. Předpokládá se, že Opel využije některé stylistické prvky z modelu Antara. Automobilka se rovněž zaměří na zkvalitnění materiálů v interiéru. Všechny tyto prvky by měly Vectře pomoci při přesazovaní mezi tvrdou, zejména německou konkurencí.

Nová generace Opelu Vectra bude stát na nové podvozkové platformě Epsilon 2, která přinese díky většímu rozvoru a rozchodu kol podstatně víc prostoru pro posádku a zároveň má vést k ještě lepším jízdním vlastnostem. Novinkou uvnitř Vectry bude palubní systém Traffic Assist, který za pomoci kamer a laserových paprsků neustále monitoruje situaci před vozem a dokáže na nebezpečí řidiče včas upozornit, nebo dokonce zasáhne do řízení.

Podstatní změnou u nové Vectry bude možnost volby pohonu všech čtyř kol. Seznam motorů není prozatím známý, s jistotou ale můžeme říct, že v nabídce bude 2,7-litrový naftový šestiválec s výkonem 147 kW (200 k) a přepracovaný 2,8-litrový zážehový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem. Vectra se představí veřejnosti příští rok na autosalonu v Ženevě, do prodeje přijde ihned po něm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová Vectra při zátéžových testech

Alfa Romeo 8C Competizione, kráska již zanedlouho

Tento speciální model automobilky, který bude vyprodukován v počtu jen 500 kusů, byl jako koncept představen již minulý rok na autosalonu v Paříži. Reálný vůz se nyní podařilo zachytit špionážním fotografům poblíž německého Nürburgringu.

Alfa Romeo hned po představení svých plánů s tímto vozem motoristickou veřejnost doslova ohromila. Designově velmi povedený vůz s vytříbenou technikou si jistě najde mnohem víc příznivců, než hodlá Alfa modelů 8C vyrobit. Co ale z fotografií zaujme, jsou rozdíly mezi konceptem a sériovou verzí, a to hlavně v oblasti předních nasávacích otvorů, jemnějších hran nebo širších A-sloupků.

Jen pro rekapitulaci, vůz bude poháněn 4,6-litrovým atmosférickým osmiválcem s výkonem 331 kW (450 k) při 7000 ot./min. a točivým momentem 470 Nm při 4750 ot./min. Výkon se bude na zadní kola přenášet přes šestistupňovou sekvenční převodovku s řazením páčkami pod volantem.

Odpružení a brzdy byly vyvíjeny v okruhových podmínkách, takže se o perfektní jízdní výkony obávat nemusíme. 8C Competizione bude mít rovněž nově vyvinutou trakční kontrolu a stabilizační systém. Škoda jen, že se víc jak 500 vozů nedočkáme. Není ale pochyb o tom, že takhle exkluzivní vozy si budou svojí hodnotu držet hodně dlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Alfa Romeo 8C Competizione

Fiat 500 Abarth, ostré kapesní mini

Ačkoli se sériová verze k dealerům Fiatu ještě nedostala, špionážním fotografům se podařilo zachytit ostrý model italského mini při testovacích jízdách v okolí německého Nürburgringu. Rychlá „pětistovka“ by měla na trh zavítat počátkem příštího roku.

Fiat 500 Abarth dostane kromě jiného mohutnější nasávací otvory v předním nárazníku a větší kola. Pod kapotou se očekává motor s výkonem kolem 110 kW (150 k), což bude na skvělou dynamiku tak malého vozu bohatě stačit…

Tip: Představení nového Fiatu 500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Fiat 500 Abarth při testech

BMW 3 se dočká faceliftu

Zajímavé zprávy přicházejí z Mnichova. Trojkový sedan a kombi se totiž dočkají faceliftu středního věku, jehož příchod lze očekávat buď již letos na podzim, nebo příští rok na jaře.

Špionážním fotografům se podařilo zachytit trojkové kombi s novými nárazníky na severní smyčce Nürburgringu. Zatím není jasné, zda tímto úpravy skončí, nebo BMW zatím testuje pouze části všech „oživovacích” opatření. Vzhledem k přetrvávajícím výhradám k designu trojkové řady je totiž obecně očekáván zásadnější facelift, který se významně dotkne i předních a zadních světel a přiblíží je lépe přijatému kupé a kabrioletu.

Významnější změny by se měly na každý pád odehrát v interiéru, na konkrétnější informace si ale budeme muset ještě chvíli počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW 3 se dočká jemného faceliftu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků