Tajemný Volkswagen Tiguan na Nordschleife. Je to verze R?

Volkswagen dosud opravdu sportovní SUV neměl, s novou generací Tiguanu by se to ale mohlo změnit. Jak jinak si vysvětlit tajemný prototyp prohánějící se po Severní smyčce Nürburgringu?
Tajemný Volkswagen Tiguan na Nordschleife. Je to verze R?

Zní to trochu bláznivě, ale v budoucnu se klidně může stát, že dosud milované sportovní automobily nahradí silná SUV, která budou umět být pohodlná v běžném provozu a neztratí se ani na závodní dráze nebo na klikaté okresce. Dnešní doba tomuto scénáři docela dost nasvědčuje – sami jsme se divili, jak umí například současné BMW X6 jezdit v zatáčkách, a to váží dvě tuny!

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Dnes ale zůstaneme v mainstremovém segmentu a pokusíme se rozklíčovat „hádanku“ v podobě černého Volkswagenu Tiguan prohánějícího se po Severní smyčce Nürburgringu. Zvenku vypadá jako běžný R-Line, na zádi však má čtyři koncovky výfuku a zní jako Golf R. To by nasvědčovalo, že automobilka skutečně připravuje hardcore verzi jinak pohodlného a krotkého modelu, avšak neunáhlujme se.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Vůz už v současnosti dvě silné verze nabízí, a sice 2.0 TDI biturbo se 176 kilowatty a 2.0 TSI z Golfu GTI (162 kW). Pokud jsou naše domněnky o verzi R pravdivé, bude mít Tiguan výkon 221 kW, 380 N.m, pohon všech kol a manuální nebo dvouspojkovou převodovku. No, spíše pouze automat.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Na okruhu se černý exemplář prohání velmi svižně, mohlo by ale jít také o verzi Performance vzniklou po vzoru silnějšího GTI. Ta si totiž také umí od výfuku pořádně odkašlat. V takovém případě by měl vůz 169 kW a 350 N.m, což také není málo. Jasněji by mohlo být už příští rok v Ženevě.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků