Tajemný Volkswagen Tiguan na Nordschleife. Je to verze R?

Volkswagen dosud opravdu sportovní SUV neměl, s novou generací Tiguanu by se to ale mohlo změnit. Jak jinak si vysvětlit tajemný prototyp prohánějící se po Severní smyčce Nürburgringu?
Tajemný Volkswagen Tiguan na Nordschleife. Je to verze R?

Zní to trochu bláznivě, ale v budoucnu se klidně může stát, že dosud milované sportovní automobily nahradí silná SUV, která budou umět být pohodlná v běžném provozu a neztratí se ani na závodní dráze nebo na klikaté okresce. Dnešní doba tomuto scénáři docela dost nasvědčuje – sami jsme se divili, jak umí například současné BMW X6 jezdit v zatáčkách, a to váží dvě tuny!

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Dnes ale zůstaneme v mainstremovém segmentu a pokusíme se rozklíčovat „hádanku“ v podobě černého Volkswagenu Tiguan prohánějícího se po Severní smyčce Nürburgringu. Zvenku vypadá jako běžný R-Line, na zádi však má čtyři koncovky výfuku a zní jako Golf R. To by nasvědčovalo, že automobilka skutečně připravuje hardcore verzi jinak pohodlného a krotkého modelu, avšak neunáhlujme se.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Vůz už v současnosti dvě silné verze nabízí, a sice 2.0 TDI biturbo se 176 kilowatty a 2.0 TSI z Golfu GTI (162 kW). Pokud jsou naše domněnky o verzi R pravdivé, bude mít Tiguan výkon 221 kW, 380 N.m, pohon všech kol a manuální nebo dvouspojkovou převodovku. No, spíše pouze automat.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Na okruhu se černý exemplář prohání velmi svižně, mohlo by ale jít také o verzi Performance vzniklou po vzoru silnějšího GTI. Ta si totiž také umí od výfuku pořádně odkašlat. V takovém případě by měl vůz 169 kW a 350 N.m, což také není málo. Jasněji by mohlo být už příští rok v Ženevě.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků