Tajemný Volkswagen Tiguan na Nordschleife. Je to verze R?

Volkswagen dosud opravdu sportovní SUV neměl, s novou generací Tiguanu by se to ale mohlo změnit. Jak jinak si vysvětlit tajemný prototyp prohánějící se po Severní smyčce Nürburgringu?
Tajemný Volkswagen Tiguan na Nordschleife. Je to verze R?

Zní to trochu bláznivě, ale v budoucnu se klidně může stát, že dosud milované sportovní automobily nahradí silná SUV, která budou umět být pohodlná v běžném provozu a neztratí se ani na závodní dráze nebo na klikaté okresce. Dnešní doba tomuto scénáři docela dost nasvědčuje – sami jsme se divili, jak umí například současné BMW X6 jezdit v zatáčkách, a to váží dvě tuny!

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Dnes ale zůstaneme v mainstremovém segmentu a pokusíme se rozklíčovat „hádanku“ v podobě černého Volkswagenu Tiguan prohánějícího se po Severní smyčce Nürburgringu. Zvenku vypadá jako běžný R-Line, na zádi však má čtyři koncovky výfuku a zní jako Golf R. To by nasvědčovalo, že automobilka skutečně připravuje hardcore verzi jinak pohodlného a krotkého modelu, avšak neunáhlujme se.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Vůz už v současnosti dvě silné verze nabízí, a sice 2.0 TDI biturbo se 176 kilowatty a 2.0 TSI z Golfu GTI (162 kW). Pokud jsou naše domněnky o verzi R pravdivé, bude mít Tiguan výkon 221 kW, 380 N.m, pohon všech kol a manuální nebo dvouspojkovou převodovku. No, spíše pouze automat.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Na okruhu se černý exemplář prohání velmi svižně, mohlo by ale jít také o verzi Performance vzniklou po vzoru silnějšího GTI. Ta si totiž také umí od výfuku pořádně odkašlat. V takovém případě by měl vůz 169 kW a 350 N.m, což také není málo. Jasněji by mohlo být už příští rok v Ženevě.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky