Tajemný Lister SUV-E bude prvním svého druhu. Rozdá si to hlavně s Porsche

Vstoupit do elektrické éry se chystají i ty nejmenší kousky koláčového trhu. Drobky z Anglie ale nyní mohou získat monopol.

Je to tak. Značka Lister se se svou bohatou historií pouští do světa elektromobilů. Na začátek ale upozorňuje, že v jejích žilách stále koluje spíše benzin. Trend elektromobilů ale ignorovat nemůže, a proto představuje Lister SUV-E, elektrickou interpretaci od tvůrců legendárního supersportu Storm.

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Jak asi víte, značka Lister se v poslední době zabývá hlavně přestavbou vozů Jaguar, respektive Lister je pro Jaguar totéž, co třeba Alpina pro BMW. Své na první pohled jasně rozeznatelné kořeny má tedy v Jaguaru I-Pace, prvnímu kočičímu elektromobilu na světě. Zatím na světě pouze koncept, ale produkční kusy už v podstatě stojí ve dveřích.

Výsledný vůz si bude moci zákazník naspecifikovat přesně podle svých přání. I kdyby chtěl milovník berušek auto zbarvené podle svého oblíbeného hmyzu, v Listeru mu jej tak udělají. A samozřejmě udělají nejen to. Třeba kožené čalounění interiéru si můžete dopřát v šedesáti různých barvách. Barev prošívání je 200. K dispozici ještě nejsou kompletní technická data, ale vzhledem k dostupným informacím lze říct, že auto bude pěkně rychlé nejen v přímce.

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Přední nárazník se splitterem, kapota, zadní nárazník se splitterem a zadní křídlo jsou nyní z karbonu. Blatníky jsou rozšířené, aby se pod ně nacpala kola ve speciálním Lister designu, pod nimiž se schovávají karbon-keramické brzdy. Podvozek je snížený a vůz vyluzuje agresivní zvuk, podobný tomu od výfuků.

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Vzhledem k úpravě softwaru a úspoře 100 kilogramů hmotnosti se očekává, že stovku zvládne auto za zhruba čtyři sekundy. Jaguar I-Pace, z nějž Lister SUV-E vychází, má stovku za 4,8 sekundy. Lister si za vůz chce říct o v přepočtu 3,7 milionu korun.

Od představení nového Porsche Taycan už víme, že ani ve Stuttgartu se elektromobilů nebojí, a navíc je umí udělat opravdu pořádně. Pokud Porsche dodrží slovo a představí v příštím roce sériovou verzi zvýšeného Taycanu s názvem Cross Tursimo, bude tu mít již zavedeného, i když malosériového, konkurenta.

Galerie doplněna o Porsche Cross Turismo.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků