Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

17 komentářů

vana
15. listopadu • 8:40

Domnívám se že obecným zákazem tažení na laně chtějí automobilky jen zkomplikovat život svým zákazníkům. Nic jiného mě nenapadá.Automobilky dobře vědí o omezeném dojezdu i omezených možnostech nabíjení kdy se auto opravdu může dostat do úzkých. Kdyby chtěly zákazníkům vyjít vstříc a posílit jejich jistoty, určitě by nebyl problém specifikovat podmínky pro tažení nebo přímo implementovat mód pro delší odtah. Automobilka která by to udělala by získala konkurenční výjhodu. Ale zjevně jim je to fuk.

Vlado
19. listopadu • 12:42

Spíš si myslím, že pokud bys to tahal fakt na tvrdo, aby příkon byl dejme to těch 60 kW, jako na videu toho Rusa, tak by mohlo hroziít např. strukturální narušení karoserie, protože rekuperovat (brzdit) 60 kW je fakt šupec. Možná by to mohlo mít velmi negativní vliv i na jiné komponenty. Nevím tedy, jestli nejsem úplně mimo, ale řekl, že je dost možné, že nabíjecí okruhy pro takto vysoké proudy (pokud vuůev mohou být takto vysoké) jsou jiné, že ty, co mají nastarost rekuperaci z jízdy. Co myslíš? A ještě mě napadá, že já osobně být řidičem tažného vozu, tak by se mi rozohodně s 60kW přetahovat nechtělo a ani se 30 a dokonce ne ani s 20kW. Jezdím sice Passatem 130 kW, ale spousta vozů disponuje vákon kolem 70 kW, takže pro ně i těch 20 by bylo moc. Naví bych si nchtěl na Passat odvařit svůj náraník, nebo tážný oko. Přijde mi, že tohle - tažení auta při silné rekuperaci - spíš zůstane akademickou otázkou několika nadšenců na YouTubu.

petr r. (petrumr)
14. listopadu • 19:07

já bych ve fotshopu nakreslil na to lano praporek aby ty děcka nahoře, jak půjdou za deset let do autoškoly nevyhořeli.

Anti-automat
14. listopadu • 12:49

takze na d1 to bude vyzerat ako na prekladke.

Jedna Bedna
14. listopadu • 16:40

Vzhledem k počtu dobíjecích stanic na D1 = JEDNA to bude velká švanda. U Humpolce bude už před exitem kilometrová fronta dobíjenílačných elektrovehiklů.

Pavel F.
14. listopadu • 17:06

Až NĚKDY bude na D1 tolik elektroaut, že by udělaly možnou kilometrovou kolonu, tak nabíječky budou běžně tam, kde dneska máte klasické pumpy. :-D

Nojono
14. listopadu • 19:32

Nabíječky možná, ale elektřina nikoliv.

Vlado
19. listopadu • 12:28

Hoši, vy jste fakt pitomci. Opravdu si myslíš, že se zvětšující se počtem elektroaut se nebude přizpůsobovat i síť dobíječek a že se tomu nebude přizůsobovat i rozvodná síť? Pak jsi a) troll b) hlupák c) maniak d) naprostá konzerva bez fantazie e) naprostý ignorant pokroku. S podivem, že užíváš internet

Sam
14. listopadu • 18:45

Nebude!

dotaz
14. listopadu • 11:21

Šlo by to dobít i přes startovací kabely, tzn. z alternátoru při nastartovaném motoru? Jak dlouho by se to asi dobíjelo, pokud by obě vozidla měla podobné napětí a baterka z vozidla se spalovacím motorem by se propojila s baterií v elektromobilu?

Stichi
14. listopadu • 11:45

tohle by nefungovalo, v běžném autě je 12V a v kamionu 24V, elektromobil pracuje s úplně jiným napětím které dokáže zásobovat i chatu nebo menší domek.

p.
14. listopadu • 11:43

neslo... napeti baterii elektromobilu neni 12V ani 24V.

Martin
16. listopadu • 22:39

Jestli ti tvůj altík dává 400V tak by to šlo :-D

gamblik
14. listopadu • 10:52

Tak mě napadá, že při rekuperaci, co dává 60 kW budou určitě svítit brzdová světla, ne? Nebo je to auto od auta? Každopádně jestli to tak bylo, tak ta situace mohla vypadat docela vtipně - Tesla se snaží ubrzdit kamion :-D

martan
15. listopadu • 16:54

To mas pravdu.
Ja rozmyslam, preco pri nestlacenom brzdovom pedale a tahani, co je ako sa pise v clanku niecoako jazda z kopca, rekuperovala tesla az 60kW, cakal by som tak 5kW. Neviem ako to ma tesla, ci tam mal zaradene nejake B, ale mal nejaky mod, kedy rekuperuje maximalne...
Ono pri 60kW rekuperacii sa cudujem ze neprasklo to lano, ktore ho tahalo.

Bautista
14. listopadu • 9:56

Nejvetsim vyrobcem elektromobilu na svete je SKODA.

pirate
14. listopadu • 12:22

Není.

Doporučujeme

Články odjinud