Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Bautista  |  14. 11. 2018 09:56

Nejvetsim vyrobcem elektromobilu na svete je SKODA.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  14. 11. 2018 12:22

Není.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  14. 11. 2018 10:52

Tak mě napadá, že při rekuperaci, co dává 60 kW budou určitě svítit brzdová světla, ne? Nebo je to auto od auta? Každopádně jestli to tak bylo, tak ta situace mohla vypadat docela vtipně - Tesla se snaží ubrzdit kamion

Odpovědět  |   | 
martan  |  15. 11. 2018 16:54

To mas pravdu.
Ja rozmyslam, preco pri nestlacenom brzdovom pedale a tahani, co je ako sa pise v clanku niecoako jazda z kopca, rekuperovala tesla az 60kW, cakal by som tak 5kW. Neviem ako to ma tesla, ci tam mal zaradene nejake B, ale mal nejaky mod, kedy rekuperuje maximalne...
Ono pri 60kW rekuperacii sa cudujem ze neprasklo to lano, ktore ho tahalo.

Odpovědět  |   | 
dotaz  |  14. 11. 2018 11:21

Šlo by to dobít i přes startovací kabely, tzn. z alternátoru při nastartovaném motoru? Jak dlouho by se to asi dobíjelo, pokud by obě vozidla měla podobné napětí a baterka z vozidla se spalovacím motorem by se propojila s baterií v elektromobilu?

Odpovědět  |   | 
p.  |  14. 11. 2018 11:43

neslo... napeti baterii elektromobilu neni 12V ani 24V.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 11. 2018 22:39

Jestli ti tvůj altík dává 400V tak by to šlo

Odpovědět  |   | 
Stichi  |  14. 11. 2018 11:45

tohle by nefungovalo, v běžném autě je 12V a v kamionu 24V, elektromobil pracuje s úplně jiným napětím které dokáže zásobovat i chatu nebo menší domek.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 12:49

takze na d1 to bude vyzerat ako na prekladke.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  14. 11. 2018 16:40

Vzhledem k počtu dobíjecích stanic na D1 = JEDNA to bude velká švanda. U Humpolce bude už před exitem kilometrová fronta dobíjenílačných elektrovehiklů.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  14. 11. 2018 17:06

Až NĚKDY bude na D1 tolik elektroaut, že by udělaly možnou kilometrovou kolonu, tak nabíječky budou běžně tam, kde dneska máte klasické pumpy.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  14. 11. 2018 18:45

Nebude!

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  14. 11. 2018 19:32

Nabíječky možná, ale elektřina nikoliv.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:28

Hoši, vy jste fakt pitomci. Opravdu si myslíš, že se zvětšující se počtem elektroaut se nebude přizpůsobovat i síť dobíječek a že se tomu nebude přizůsobovat i rozvodná síť? Pak jsi a) troll b) hlupák c) maniak d) naprostá konzerva bez fantazie e) naprostý ignorant pokroku. S podivem, že užíváš internet

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 11. 2018 19:07

já bych ve fotshopu nakreslil na to lano praporek aby ty děcka nahoře, jak půjdou za deset let do autoškoly nevyhořeli.

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 11. 2018 08:40

Domnívám se že obecným zákazem tažení na laně chtějí automobilky jen zkomplikovat život svým zákazníkům. Nic jiného mě nenapadá.

Automobilky dobře vědí o omezeném dojezdu i omezených možnostech nabíjení kdy se auto opravdu může dostat do úzkých. Kdyby chtěly zákazníkům vyjít vstříc a posílit jejich jistoty, určitě by nebyl problém specifikovat podmínky pro tažení nebo přímo implementovat mód pro delší odtah. Automobilka která by to udělala by získala konkurenční výjhodu. Ale zjevně jim je to fuk.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:42

Spíš si myslím, že pokud bys to tahal fakt na tvrdo, aby příkon byl dejme to těch 60 kW, jako na videu toho Rusa, tak by mohlo hroziít např. strukturální narušení karoserie, protože rekuperovat (brzdit) 60 kW je fakt šupec. Možná by to mohlo mít velmi negativní vliv i na jiné komponenty. Nevím tedy, jestli nejsem úplně mimo, ale řekl, že je dost možné, že nabíjecí okruhy pro takto vysoké proudy (pokud vuůev mohou být takto vysoké) jsou jiné, že ty, co mají nastarost rekuperaci z jízdy. Co myslíš? A ještě mě napadá, že já osobně být řidičem tažného vozu, tak by se mi rozohodně s 60kW přetahovat nechtělo a ani se 30 a dokonce ne ani s 20kW. Jezdím sice Passatem 130 kW, ale spousta vozů disponuje vákon kolem 70 kW, takže pro ně i těch 20 by bylo moc. Naví bych si nchtěl na Passat odvařit svůj náraník, nebo tážný oko. Přijde mi, že tohle - tažení auta při silné rekuperaci - spíš zůstane akademickou otázkou několika nadšenců na YouTubu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 189 N/A
T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Valuta, komunistickému zákazu navzdory

T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Va…

Tatra nevyrábí osobní auta už dvacet let, ale jen díky tajnému vývoji Valuty, která předcházela „šestsettrojce“, se tak nestalo už na počátku 50. let. Tvůrcům za tento vzdor hrozily hrdelní tresty, přesto se tehdejší politická garnitura neváhala pochlubit osmiválcovou limuzínou ve světě.

8.  4.  2019 | | 52 N/A