Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Bautista  |  14. 11. 2018 09:56

Nejvetsim vyrobcem elektromobilu na svete je SKODA.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  14. 11. 2018 12:22

Není.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  14. 11. 2018 10:52

Tak mě napadá, že při rekuperaci, co dává 60 kW budou určitě svítit brzdová světla, ne? Nebo je to auto od auta? Každopádně jestli to tak bylo, tak ta situace mohla vypadat docela vtipně - Tesla se snaží ubrzdit kamion

Odpovědět  |   | 
martan  |  15. 11. 2018 16:54

To mas pravdu.
Ja rozmyslam, preco pri nestlacenom brzdovom pedale a tahani, co je ako sa pise v clanku niecoako jazda z kopca, rekuperovala tesla az 60kW, cakal by som tak 5kW. Neviem ako to ma tesla, ci tam mal zaradene nejake B, ale mal nejaky mod, kedy rekuperuje maximalne...
Ono pri 60kW rekuperacii sa cudujem ze neprasklo to lano, ktore ho tahalo.

Odpovědět  |   | 
dotaz  |  14. 11. 2018 11:21

Šlo by to dobít i přes startovací kabely, tzn. z alternátoru při nastartovaném motoru? Jak dlouho by se to asi dobíjelo, pokud by obě vozidla měla podobné napětí a baterka z vozidla se spalovacím motorem by se propojila s baterií v elektromobilu?

Odpovědět  |   | 
p.  |  14. 11. 2018 11:43

neslo... napeti baterii elektromobilu neni 12V ani 24V.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 11. 2018 22:39

Jestli ti tvůj altík dává 400V tak by to šlo

Odpovědět  |   | 
Stichi  |  14. 11. 2018 11:45

tohle by nefungovalo, v běžném autě je 12V a v kamionu 24V, elektromobil pracuje s úplně jiným napětím které dokáže zásobovat i chatu nebo menší domek.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 12:49

takze na d1 to bude vyzerat ako na prekladke.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  14. 11. 2018 16:40

Vzhledem k počtu dobíjecích stanic na D1 = JEDNA to bude velká švanda. U Humpolce bude už před exitem kilometrová fronta dobíjenílačných elektrovehiklů.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  14. 11. 2018 17:06

Až NĚKDY bude na D1 tolik elektroaut, že by udělaly možnou kilometrovou kolonu, tak nabíječky budou běžně tam, kde dneska máte klasické pumpy.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  14. 11. 2018 18:45

Nebude!

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  14. 11. 2018 19:32

Nabíječky možná, ale elektřina nikoliv.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:28

Hoši, vy jste fakt pitomci. Opravdu si myslíš, že se zvětšující se počtem elektroaut se nebude přizpůsobovat i síť dobíječek a že se tomu nebude přizůsobovat i rozvodná síť? Pak jsi a) troll b) hlupák c) maniak d) naprostá konzerva bez fantazie e) naprostý ignorant pokroku. S podivem, že užíváš internet

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 11. 2018 19:07

já bych ve fotshopu nakreslil na to lano praporek aby ty děcka nahoře, jak půjdou za deset let do autoškoly nevyhořeli.

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 11. 2018 08:40

Domnívám se že obecným zákazem tažení na laně chtějí automobilky jen zkomplikovat život svým zákazníkům. Nic jiného mě nenapadá.

Automobilky dobře vědí o omezeném dojezdu i omezených možnostech nabíjení kdy se auto opravdu může dostat do úzkých. Kdyby chtěly zákazníkům vyjít vstříc a posílit jejich jistoty, určitě by nebyl problém specifikovat podmínky pro tažení nebo přímo implementovat mód pro delší odtah. Automobilka která by to udělala by získala konkurenční výjhodu. Ale zjevně jim je to fuk.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:42

Spíš si myslím, že pokud bys to tahal fakt na tvrdo, aby příkon byl dejme to těch 60 kW, jako na videu toho Rusa, tak by mohlo hroziít např. strukturální narušení karoserie, protože rekuperovat (brzdit) 60 kW je fakt šupec. Možná by to mohlo mít velmi negativní vliv i na jiné komponenty. Nevím tedy, jestli nejsem úplně mimo, ale řekl, že je dost možné, že nabíjecí okruhy pro takto vysoké proudy (pokud vuůev mohou být takto vysoké) jsou jiné, že ty, co mají nastarost rekuperaci z jízdy. Co myslíš? A ještě mě napadá, že já osobně být řidičem tažného vozu, tak by se mi rozohodně s 60kW přetahovat nechtělo a ani se 30 a dokonce ne ani s 20kW. Jezdím sice Passatem 130 kW, ale spousta vozů disponuje vákon kolem 70 kW, takže pro ně i těch 20 by bylo moc. Naví bych si nchtěl na Passat odvařit svůj náraník, nebo tážný oko. Přijde mi, že tohle - tažení auta při silné rekuperaci - spíš zůstane akademickou otázkou několika nadšenců na YouTubu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 62 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 327 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A