Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Bautista  |  14. 11. 2018 09:56

Nejvetsim vyrobcem elektromobilu na svete je SKODA.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  14. 11. 2018 12:22

Není.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  14. 11. 2018 10:52

Tak mě napadá, že při rekuperaci, co dává 60 kW budou určitě svítit brzdová světla, ne? Nebo je to auto od auta? Každopádně jestli to tak bylo, tak ta situace mohla vypadat docela vtipně - Tesla se snaží ubrzdit kamion

Odpovědět  |   | 
martan  |  15. 11. 2018 16:54

To mas pravdu.
Ja rozmyslam, preco pri nestlacenom brzdovom pedale a tahani, co je ako sa pise v clanku niecoako jazda z kopca, rekuperovala tesla az 60kW, cakal by som tak 5kW. Neviem ako to ma tesla, ci tam mal zaradene nejake B, ale mal nejaky mod, kedy rekuperuje maximalne...
Ono pri 60kW rekuperacii sa cudujem ze neprasklo to lano, ktore ho tahalo.

Odpovědět  |   | 
dotaz  |  14. 11. 2018 11:21

Šlo by to dobít i přes startovací kabely, tzn. z alternátoru při nastartovaném motoru? Jak dlouho by se to asi dobíjelo, pokud by obě vozidla měla podobné napětí a baterka z vozidla se spalovacím motorem by se propojila s baterií v elektromobilu?

Odpovědět  |   | 
p.  |  14. 11. 2018 11:43

neslo... napeti baterii elektromobilu neni 12V ani 24V.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 11. 2018 22:39

Jestli ti tvůj altík dává 400V tak by to šlo

Odpovědět  |   | 
Stichi  |  14. 11. 2018 11:45

tohle by nefungovalo, v běžném autě je 12V a v kamionu 24V, elektromobil pracuje s úplně jiným napětím které dokáže zásobovat i chatu nebo menší domek.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 12:49

takze na d1 to bude vyzerat ako na prekladke.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  14. 11. 2018 16:40

Vzhledem k počtu dobíjecích stanic na D1 = JEDNA to bude velká švanda. U Humpolce bude už před exitem kilometrová fronta dobíjenílačných elektrovehiklů.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  14. 11. 2018 17:06

Až NĚKDY bude na D1 tolik elektroaut, že by udělaly možnou kilometrovou kolonu, tak nabíječky budou běžně tam, kde dneska máte klasické pumpy.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  14. 11. 2018 18:45

Nebude!

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  14. 11. 2018 19:32

Nabíječky možná, ale elektřina nikoliv.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:28

Hoši, vy jste fakt pitomci. Opravdu si myslíš, že se zvětšující se počtem elektroaut se nebude přizpůsobovat i síť dobíječek a že se tomu nebude přizůsobovat i rozvodná síť? Pak jsi a) troll b) hlupák c) maniak d) naprostá konzerva bez fantazie e) naprostý ignorant pokroku. S podivem, že užíváš internet

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 11. 2018 19:07

já bych ve fotshopu nakreslil na to lano praporek aby ty děcka nahoře, jak půjdou za deset let do autoškoly nevyhořeli.

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 11. 2018 08:40

Domnívám se že obecným zákazem tažení na laně chtějí automobilky jen zkomplikovat život svým zákazníkům. Nic jiného mě nenapadá.

Automobilky dobře vědí o omezeném dojezdu i omezených možnostech nabíjení kdy se auto opravdu může dostat do úzkých. Kdyby chtěly zákazníkům vyjít vstříc a posílit jejich jistoty, určitě by nebyl problém specifikovat podmínky pro tažení nebo přímo implementovat mód pro delší odtah. Automobilka která by to udělala by získala konkurenční výjhodu. Ale zjevně jim je to fuk.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:42

Spíš si myslím, že pokud bys to tahal fakt na tvrdo, aby příkon byl dejme to těch 60 kW, jako na videu toho Rusa, tak by mohlo hroziít např. strukturální narušení karoserie, protože rekuperovat (brzdit) 60 kW je fakt šupec. Možná by to mohlo mít velmi negativní vliv i na jiné komponenty. Nevím tedy, jestli nejsem úplně mimo, ale řekl, že je dost možné, že nabíjecí okruhy pro takto vysoké proudy (pokud vuůev mohou být takto vysoké) jsou jiné, že ty, co mají nastarost rekuperaci z jízdy. Co myslíš? A ještě mě napadá, že já osobně být řidičem tažného vozu, tak by se mi rozohodně s 60kW přetahovat nechtělo a ani se 30 a dokonce ne ani s 20kW. Jezdím sice Passatem 130 kW, ale spousta vozů disponuje vákon kolem 70 kW, takže pro ně i těch 20 by bylo moc. Naví bych si nchtěl na Passat odvařit svůj náraník, nebo tážný oko. Přijde mi, že tohle - tažení auta při silné rekuperaci - spíš zůstane akademickou otázkou několika nadšenců na YouTubu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dože…

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti prohánějí po českých silnicích. Oficiální premiéra je na spadnutí, pojďme si proto shrnout, co zatím s jistotou víme.

16.  2.  2019 | | 121 N/A
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 22 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 238 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 29 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A