Táhnutí auta na laně: Lze takto dobíjet baterie elektromobilu? A co hrozí?

Bautista  |  14. 11. 2018 09:56

Nejvetsim vyrobcem elektromobilu na svete je SKODA.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  14. 11. 2018 12:22

Není.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  14. 11. 2018 10:52

Tak mě napadá, že při rekuperaci, co dává 60 kW budou určitě svítit brzdová světla, ne? Nebo je to auto od auta? Každopádně jestli to tak bylo, tak ta situace mohla vypadat docela vtipně - Tesla se snaží ubrzdit kamion

Odpovědět  |   | 
martan  |  15. 11. 2018 16:54

To mas pravdu.
Ja rozmyslam, preco pri nestlacenom brzdovom pedale a tahani, co je ako sa pise v clanku niecoako jazda z kopca, rekuperovala tesla az 60kW, cakal by som tak 5kW. Neviem ako to ma tesla, ci tam mal zaradene nejake B, ale mal nejaky mod, kedy rekuperuje maximalne...
Ono pri 60kW rekuperacii sa cudujem ze neprasklo to lano, ktore ho tahalo.

Odpovědět  |   | 
dotaz  |  14. 11. 2018 11:21

Šlo by to dobít i přes startovací kabely, tzn. z alternátoru při nastartovaném motoru? Jak dlouho by se to asi dobíjelo, pokud by obě vozidla měla podobné napětí a baterka z vozidla se spalovacím motorem by se propojila s baterií v elektromobilu?

Odpovědět  |   | 
p.  |  14. 11. 2018 11:43

neslo... napeti baterii elektromobilu neni 12V ani 24V.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 11. 2018 22:39

Jestli ti tvůj altík dává 400V tak by to šlo

Odpovědět  |   | 
Stichi  |  14. 11. 2018 11:45

tohle by nefungovalo, v běžném autě je 12V a v kamionu 24V, elektromobil pracuje s úplně jiným napětím které dokáže zásobovat i chatu nebo menší domek.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  14. 11. 2018 12:49

takze na d1 to bude vyzerat ako na prekladke.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  14. 11. 2018 16:40

Vzhledem k počtu dobíjecích stanic na D1 = JEDNA to bude velká švanda. U Humpolce bude už před exitem kilometrová fronta dobíjenílačných elektrovehiklů.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  14. 11. 2018 17:06

Až NĚKDY bude na D1 tolik elektroaut, že by udělaly možnou kilometrovou kolonu, tak nabíječky budou běžně tam, kde dneska máte klasické pumpy.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  14. 11. 2018 18:45

Nebude!

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  14. 11. 2018 19:32

Nabíječky možná, ale elektřina nikoliv.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:28

Hoši, vy jste fakt pitomci. Opravdu si myslíš, že se zvětšující se počtem elektroaut se nebude přizpůsobovat i síť dobíječek a že se tomu nebude přizůsobovat i rozvodná síť? Pak jsi a) troll b) hlupák c) maniak d) naprostá konzerva bez fantazie e) naprostý ignorant pokroku. S podivem, že užíváš internet

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 11. 2018 19:07

já bych ve fotshopu nakreslil na to lano praporek aby ty děcka nahoře, jak půjdou za deset let do autoškoly nevyhořeli.

Odpovědět  |   | 
vana  |  15. 11. 2018 08:40

Domnívám se že obecným zákazem tažení na laně chtějí automobilky jen zkomplikovat život svým zákazníkům. Nic jiného mě nenapadá.

Automobilky dobře vědí o omezeném dojezdu i omezených možnostech nabíjení kdy se auto opravdu může dostat do úzkých. Kdyby chtěly zákazníkům vyjít vstříc a posílit jejich jistoty, určitě by nebyl problém specifikovat podmínky pro tažení nebo přímo implementovat mód pro delší odtah. Automobilka která by to udělala by získala konkurenční výjhodu. Ale zjevně jim je to fuk.

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  19. 11. 2018 12:42

Spíš si myslím, že pokud bys to tahal fakt na tvrdo, aby příkon byl dejme to těch 60 kW, jako na videu toho Rusa, tak by mohlo hroziít např. strukturální narušení karoserie, protože rekuperovat (brzdit) 60 kW je fakt šupec. Možná by to mohlo mít velmi negativní vliv i na jiné komponenty. Nevím tedy, jestli nejsem úplně mimo, ale řekl, že je dost možné, že nabíjecí okruhy pro takto vysoké proudy (pokud vuůev mohou být takto vysoké) jsou jiné, že ty, co mají nastarost rekuperaci z jízdy. Co myslíš? A ještě mě napadá, že já osobně být řidičem tažného vozu, tak by se mi rozohodně s 60kW přetahovat nechtělo a ani se 30 a dokonce ne ani s 20kW. Jezdím sice Passatem 130 kW, ale spousta vozů disponuje vákon kolem 70 kW, takže pro ně i těch 20 by bylo moc. Naví bych si nchtěl na Passat odvařit svůj náraník, nebo tážný oko. Přijde mi, že tohle - tažení auta při silné rekuperaci - spíš zůstane akademickou otázkou několika nadšenců na YouTubu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 125 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A