Tahle věc je důkazem, že i při práci se můžete bavit. Dříč Polaris RZR Xpedition je v extrémním terénu jako doma

Hodí se na práci, víkendovou zábavu i expedici. Polaris RZR Xpedition se nezalekne ničeho a každý si najde ideální verzi, je jich hned několik.

Rostoucí obliba terénních buggy vděčí zejména jejich skvělému spojení volnočasového vyžití s vysokou užitnou hodnotou během pracovního nasazení. Této kombinace využil Polaris s modelem RZR už v roce 2014 a nyní přichází řada nových verzí.

Jak název naznačuje, Polaris Xpedition se zaměřuje na maximalizaci průchodnosti terénem doplněnou o nepřeberné množství příslušenství a několika provedeními karoserie. K dispozici je dvou- i pětimístná verze s částečným či plným zakrytováním včetně 91 až 160 cm dlouhé korby s průchodem do kabiny.  

Plné krytí kabiny je vyhrazeno nejvyšší verzi NorthStar. Díky její extrémní těsnosti je posádka chráněna během jízdy brody nebo za špatného počasí, ale má k dispozici i výkonnou klimatizaci. Dveře jsou osazené bezpečnostní zámky i elektricky ovládanými okny, čelní sklo je výklopné a je tu i schopnější podvozek.

Ošizeně si ale nebudete připadat ani v nižších liniích Premium a Ultimate. Základní výbava zahrnuje 4,3palcový displej, audio systém TrailPro 2000 od JBL a 660wattový nabíjecí systém. Prostřední výbava zvětšuje displej na 7 palců, audiosoustavu posiluje 10palcovým subwooferem a nabíjecí výkon posiluje na 900 wattů. Prostor mezi předními sedadly vymezuje polstrovaná loketní opěrka.

Pro zdolávání náročných tras je Polaris Xpedition vybaven litrovým motorem ProStar 1000 Gen 2 s výkonem 114 koní spojeným s převodovkou CVT. Za příplatek je možný i pohon všech kol. Nádrž o objemu 47 litrů udává vozu dojezd 320 kilometrů. Během nich se můžete spolehnout na práci tlumičů Fox Podium QS3 s technologií Position Sensitive Spiral o průměrech 5 cm vpředu a 6,3 cm vzadu. Disponibilní zdvih činí 35,5 cm vpředu a 38 cm vzadu. Čtrnáctipalcová kola obutá do 30palcových pneumatik jsou umístěna co nejvíce v rozích pro maximální nájezdové úhly. Vyšší usazení sání, motoru a elektroniky zajišťuje optimální fungování v brodu nebo vysoce prašném prostředí.

Díky nepřebernému množství příslušenství rozděleného do pěti kategorií si každý složí buggynu přesně podle svých představ. Vždyť jen na střechu je možné umístit přes stovku různých doplňků od osvětlení, přes nosiče (kajaku, rybářského i expedičního vybavení…) až po stany. Třešničkou je naviják do hmotnosti 2 tuny. Užitnou hodnotu pětimístné verze zvyšuje chytré sklápění sedadel a management nákladového systému Lock & Ride MAX.

Cena nového dvoumístného Polarisu Xpedition startuje v přepočtu na 637.000 Kč. Prostřední verze vyjde Ultimate asi na 700.000 Kč a vrcholná NorthStar XP na 860.000 Kč. Pětimístné provedení zatím ceny nemá.

Váš názor Další článek: Nejvýkonnější BMW historie má českou cenu! V limitované edici je dokonce i nejdražší

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,