Tahanice o Buttona nekončí, BAR nabídl málo

Současná nabídka stáje BAR za Buttona, 21 miliónů dolarů, byla Williamsem odmítnuta. - Ross Brown není spokojen se aerodynamikou. - Heidfeld podepsal tříletou smlouvu s týmem BMW (Sauber). - Týmovou dvojkou Red Bullu je Klien, Liuzzi bude jen testovat. - Přehled testování za celý týden.
Tahanice o Buttona nekončí, BAR nabídl málo

Krátké zprávy

Jméno Jensona Buttona je nyní velmi skloňováno v otázce, kde bude tento nadějný britský pilot závodit příští sezónu. Předkupní práva na něj má Williams, ale současný zaměstnavatel, tým BAR, si chce Buttona udržet ve své stáji i pro další roky. Současná nabídka stáje BAR, 21 miliónů dolarů, byla Williamsem odmítnuta.

Frank Williams, majitel stáje, se za prodej opce snaží získat maximum. Naopak vedení BAR tvrdí, že se pokusí udržet Buttona za jakoukoliv cenu, jako jezdec za to stojí. Předběžné spekulace tvrdí, že by si Button mohl u BAR v následujících 5 letech přijít na platech a prémiích na 88 mil. dolarů.

***

Technický ředitel Ferrari, Ross Brawn, připustil, že za letošními neúspěchy nestojí pouze pneumatiky Bridgestone, ale i aerodynamika vozu pokulhává za konkurencí. "Když srovnám loňský monopost F2004 a stávající model, vím, že jsme udělali krok vpřed, ale aerodynamická účinnost letošního vozu zůstala za očekáváním."

***

Nick Heidfeld podepsal tříletou smlouvu s novou stájí BMW, která od roku 2006 nahradí letošní Sauber. Za BMW bude Heidfeld jezdit již od příští sezóny, ale kvůli zranění, které si přivodil na kole, letos to kokpitu formule 1 zřejmě neusedne.

***

Tým Red Bull rozhodl, že týmovou dvojkou pro zbytek sezóny Christian Klien. Vitantonio Liuzzi byl tímto rozhodnutím hodně zklamán, v rozhovoru pro italskou televizi uvedl: "Pokusím se porozumět důvodům, které stojí za tímto rozhodnutím. Není to ale vůbec dobrý pocit, když smíte jen testovat." Liuzzi ale nemusí věsit hlavu, nápojový koncert Red Bull koupil malou stáj Minardi, kde by mladý italský pilot mohl dostat stálé angažmá na celou příští sezónu.

Testování uplynulého týdne

Anglie, Silverstone

1. den - Nejlepší čas prvního dne zajel Alex Wurz, když o -0,011 s porazil Fernanda Alonsa. Za tým Jordan testoval Anthony Davidson, protože se už dlouho mluví o tom, že tento vynikající testovací jezdec bude jezdit za jmenovanou stáj minimálně v příští sezóně. Pedro de la Rosa pilně testoval agregát V8, který Mercedes-Benz nasadí v příštím roce do monopostů McLaren.

  Jezdec Tým Pneu Čas Ztráta
1. A.Wurz McLaren M 1:17.101  
2. F.Alonso Renault M 1:17.112 + 0.011
3. R.Zonta Toyota M 1:18.140 + 1.039
4. H.Kovalainen Renault M 1:18.701 + 1.600
5. V.Liuzzi Red Bull M 1:18.871 + 1.770
6. C.Klien Red Bull M 1:19.911 + 2.810
7. A.Davidson Jordan B 1:21.011 + 3.910
8. O.Panis Toyota M 1:21.600 + 4.499
9. P.de la Rosa McLaren M 1:24.481 + 7.380

2. den - Testování nového desetiválce, který nasadí Renault již v GP Brazílie, se ujal Giancarlo Fisichalla. Jeho týmový kolega Alonso odkroužil 111 kol a nejlepší z nich mělo čas 1:17.615. Těsně za ním se umístnil Liuzzi s monopostem Red Bull a Wurz s McLarenem.

  Jezdec Tým Pneu Čas Ztráta
1. F.Alonso Renault M 1:17.615  
2. V.Liuzzi Red Bull M 1:17.665 + 0.050
3. A.Wurz McLaren M 1:17.673 + 0.058
4. G.Fisichella Renault M 1:18.018 + 0.403
5. R.Schumacher Toyota M 1:18.517 + 0.902
6. N.Rosberg Williams M 1:18.614 + 0.999
7. A.Pizzonia Williams M 1:18.693 + 1.078
8. C.Klien Red Bull M 1:18.727 + 1.112
9. O.Panis Toyota M 1:19.051 + 1.436
10. P.de la Rosa McLaren M 1:22.962 + 5.347
11. S.Yamamoto Jordan B 1:23.502 + 5.887

3. den - Pomalejší časy třetího dne byly ovlivněny počasím, skoro celý den se nad okruhem honila mračna a pršelo. Na vodě byl nejrychlejší Antonio Pizzonia s Williamsem.

  Jezdec Tým Pneu Čas Ztráta
1. A.Pizzonia Williams M 1:20.720  
2. V.Liuzzi Red Bull M 1:20.922 + 0.202
3. N.Rosberg Williams M 1:21.152 + 0.432
4. C.Klien Red Bull M 1:21.687 + 0.967
5. R.Schumacher Toyota M 1:22.098 + 1.378
6. S.Yamamoto Jordan B 1:25.933 + 5.213
7. O.Panis Toyota M 1:40.684 + 19.964

Testování - Španělsko

Barcelona - Tým BAR si pro testování nových komponentů vybral okruh u španělské Barcelony, kde se v kokpitu monopostů vystřídala hned pětice jezdců. V plánu bylo vybrat vhodnou směs pro další Grand Prix, otestovat nové aerodynamické prvky, brzdy a výdrž motoru.

Jerez - Italská stáj Ferrari odjela do španělského Jerezu, kde se během třídenního testování po trati proháněl testovací jezdec Marc Gené a za celou dobu najezdil v monopostu F2005 celých 268 kol.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků